Gå til innhold

Hvordan resette bios på en bærbar pc?

jke

Anbefalte innlegg

Har en skolepc som jeg skulle ha installert nytt windows på. Får ikke logget meg inn på den på vanlig måte og når jeg prøver å gå inn i bios må jeg skrive inn et passord. På min stasjonære kan jeg flytte på en liten dings for å resette innstillinger. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er et passord som skolens IT ansvarlig har. Det er en grunn til at dem har det, nemlig at ingen skal drive i BIOS å tukle ;)

takk for svar, men må jeg ikke mest sannsynlig inn og velge cd\dvd som 1st boot device eller står den på det på default?Altså dette er en pc som en venn av meg eier. Planen var å kjøpe den om jeg får det til. Nå er han ikke elev lenger.

Endret av jke
Lenke til kommentar

Altså jeg føler litt at du ikke leser det jeg skriver. Ifølge kompisen min er det hannes private pc når skolen er ferdig. I og med at han har sluttet går han ikke på skole og dermed er den hannes. Nå trenger han ikke den og vil selge den til meg.

Hva er problemet med skolens it ansvarlig her da? Spørsmålet er rett og slett hvordan resetter jeg bios? Finnes det små klokkebatterier lett tilgjengelig på hk f.eks? Så kan skolens it ansvarlig være mitt problem og ikke ditt.

Lenke til kommentar

(...) Så kan skolens it ansvarlig være mitt problem og ikke ditt.

Siden diskusjonsfora, og herunder Diskusjon.no, har et redaksjonelt ansvar for innholdet på forumet så blir hjelp til, samt guider til, å bryte lovverk og retningslinjer også vårt problem. Oppfordring til lovbrudd og annen ulovlig virksomhet kan altså medføre straffeansvar både for enkeltpersonen som skriver innlegget, og ansvarlig redaktør for forumet. Dels på grunnlag av denne tråden, og dels på grunnlag av det redaksjonelle ansvaret som hviler på Diskusjon.no, så stenger jeg tråden.

Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding, eller pr. epost til [email protected].

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...