Gå til innhold

Ny telefon til min far!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått i oppgave å skaffe min far en grom telefon. Han har vært ute å sett på litt forskjellig, blant annet K850i. Men denne telefonen fikk man vist en veldig "plastic fantastic" følelse av, samtidig som den blir fylt opp av fingermerker etter veldig lite bruk... Det gjorde at han ikke valgte den telefonen. Altså tvert i mot de eldre K800 og K810 telefonene, som man fikk et veldig kvalitetsinntrykk av. Og det med kvalitet er viktig, skal ikke være noe plastic fantastc følelse. Telefonen må også være rask, man skal ikke sitte i flere sekunder fra man trykker på SMS ikonet til man er klar til å skrive.

Har også sett litt på Nokia sin N95 8gb og SE W960. N95 8gb virker veldig fin, og den har jo omtrent bare fått skryt. Etter hva jeg har forstått så er i utgangspunktet smarttelefoner tregere en f.eks s40 systemet, men 8gb versjonen skal vist være oppgradert... Så den er nok et greit alternativ. Hva tror folket om den?

W960 har han ikke vært å sett på, men utfra bilder og spesifikasjoner ser den fin ut den. Noen meninger om den?

Hvordan rask er denne? "Plastic fantastic" følelse?

Hvilke andre telefoner er værdt å titte på? Kan også nevne at det skal ikke være Samsung, LG osv. Ikke akkurat kjempeglad i disse merkene.

Mvh

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefalt ku990, hvis han vil ha en underholdingstelefon, for den bruker jeg selv;D

Men om din far skal ha en grom telefon, passer vel nokia n82 veldig godt. Den har alt, og har ikke så værst oppbygging. Med orntlig bra kamera også! Eneste jeg kunne ha spart meg for er de idiotiske tastene.. Man blir vant til dem da:p I forhold til spesifikasjoner er ikke telefonen dyr heller. Les amobils test.

Lenke til kommentar
iPhone

Hahaha.... :D Vel, den går vel ikke under kategorien "grom" :tease:

Hvis alt man gjør er å henge på cafe, drikke latte og surfe på en macbook, så er jo iPhone perfekt!

Hvis man derimot bor i Norge, er ute i minusgrader generellt sett og kjører bil og trenger en telefon man kan stole på, så er iPhone omtrent noe av det verste man kan velge. Dette gjelder forøvrig også om man trenger mulighet til å sende og motta MMS, ta greie bilder, osv :)

Man gir heller ikke en iPhone til eldre mennesker, kjedelig om de trenger å ringe 112 i nødstilfelle, der de må slide for og unlocke, så velge telefon delen, så velge dial pad'en, så klare å treffe 1 1 2 og den grønne telefonen - alt på skjermen. Det er forøvrig heller ikke noe særlig i nødstilfeller generellt!

On-Topic:

N95 8GB er veldig fin og kjapp. N82 er også en bra telefon, men designet er noe "så der" og tastene er mildt sagt ubrukelige om han har store tomler.

Ellers er jo Nokia's E-serie bra valg. God kvalitet og bra funksjonalitet generellt sett. Nokia E51 f.eks. Dog har den ikke verdens beste kamera, ei heller frontkamera for eventuelle videosamtaler. Og den har ganske liten skjerm sammenlignet med N95 8GB (2" på E51 mot 2.8" på N95 8GB).

Endret av bidz
Lenke til kommentar

W960 er så plastic som du får det. Svært dårlig byggekvalitet til å være en så dyr telefon. Operativsystemet på den er heller ikke spesielt kjapt, da man alltid må vente "litt" for lenge på at noe skal skje.

N95 8GB er en veldig fin telefon som har fått mye skryt. Den har også mye bedre byggekvalitet enn en "gamle" N95

Lenke til kommentar

iPhone er jo rett og slett logisk. Store knapper og brukervennlighet, ikke noe mer en gamling kan ønske seg?

Det med MMS, det går, med tredjepartsprogram.

8 GB blir godt med plass.

Og dere som mener det er dårlig kamera, hva skal dere bruke bildene til, legge på PC-en, leke proff fotograf, eller er du proff fotograf? Da bruker du ikke mobilen, da kjøper du deg et kamera som har langt bedre kvalitet enn disse mobilkameraene.

Bildene tatt på iPhone er kjempe flotte viste på skjermen, som jeg mener er poenget, dele bildene med venner, vi fram på skjermen osv.

Og dette med iPhone i kulde, fungerer helt perfekt når jeg kjører på ski (twintip - jibbing) i heisen og har telefonen i jakkelommen (utside). Den er selvfølgelig iskald, men merker ikke noe forskjell på den. Den fungerer perfekt i kulde. Den er delvis vantett også. Batteriet blir heller ikke lavere.

At en iPhone svikter kan vel hende, spørs på hva slags hack man har rota seg oppi (1.1.1).

Nå kommer jo iPhone med firmware 1.1.3 snart med GPS mulighet.

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar alle sammen!

Valget valt til slutt på en N82, som han ble veldig fornøyd med :)

Telefonen overasket på mange måter... Jeg synes telefonen var veldig rask til å være en S60 telefonen, det hadde jeg egentlig ikke ventet. Kameraet på den er knallbra! Og det er noe han bruker mye i jobbsammenheng. Mye tredjeparts programmvare var også å få tak til det OS'et, og det er en veldig posotiv ting ;)

Så en kjempefin telefon... Nesten så jeg fikk lyst på en slik selv :p

Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...