Otowi Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Some topicet sier, så har hånden min begynt å sovne når jeg gjør ting som skjære opp noe med kniv og gaffel eller lignende ting.. Jeg har også trøbbel med å knytte neven om morgenen etter at jeg har stått opp... Det er min høyre hånd jeg snakker om her... Probleme startet etter at jeg beynnte på min nåværende jobb på et snekker verksted.. Jeg jobber med spiker pistol og hammer mye til daglig, noe som gjør at jeg bruker høyre hånden/armen min mye... Det er også en del tunge løft på denne jobben... Det jeg er blitt bekymret for i det siste, er om dette kan være starten på belastningsskade på hånden min, siden den sovner til stadighet. Jeg har også ofte vondt i den høyre armen... Hadde vært fint med noen råd om hva som er i veien med armen min, og hva jeg kan gjøre med det. Burde jeg spørre arbeisleder(e) på jobben om jeg skall gå ned till halv stilling?? **edit: leif** Endret 1. januar 2008 av Otowi Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Det kan muligens være at du som følge av tung arbeid har fått forkortet og strammere muskulatur, noe som yte press mot nervene i skuldrene og nedover i arma, dette kan føre til redusert kraft. Har du hatt smerter etter arbeidsdagen eller på bestemte tider? Ville foreslått en tur til lege\fysioterapeut. Lett styrketrening for armer og overkropp kan også hjelpe\virke forebyggende mot slike plager. Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Har ofte ganske vondt i armen/hånden etter endt arbeids tid ja... Får prøve å komme meg til lege ASAP da, og se hva legen sier om det... Har hatt dette problemet i hvertfall 1 år nå, men det har blitt værre nå i det siste, så da lurer jeg på om halv arbeids dag kan hjelpe, hva tror dere?? Endret 1. januar 2008 av Otowi Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Prøv å droppe ting som gjør vondt\finn alterantiver til oppgavene dine. Fortell sjefen din om plagene. Legen vil kanskje gi deg gradert\delvis sykemelding. Det kan hende du har pådratt deg senebetennelse®, noe som kan ta litt tid å bli kvitt. Det forutsetter også at du dropper aktiviteter som forverrer plagene. Tøyninger, lette styrkeøvelser, kanskje betennelsesdempende og ro fra det som forverrer din situasjon kan være ting som hjelper. Snakk med legen\fysioterapeuten om dette. Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Takker for gode råd Much appreciated, mate... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå