Gurglus Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hei! Problem Har et problem som jeg har slitt med en ukes tid. Hver gang jeg starter et spill (hvilket som helst), virker spillet som det skal i ca. 1 minutt før det kommer et klikk fra en av komponentene mine i pcen før bildet fryser og lyden går i loop. Lyden slår seg av og på i takt med et gult diodelys under powerknappen. Avhengig av hvilket spill jeg spiller går maskinen i bluescreen med feilteksten: MACHINE CHECK FAILURE Maskin informasjon Windows XP Professional SP2 Komponenter: Asus A8N-E, nForce4 Ultra, Socket-939 AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939 NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black OEM Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Western Digital Caviar SE 320GB Western Digital Caviar 200GB Sapphire Radeon X1950PRO 256MB GDDR3 Gjort Hittil Jeg har reinstallert OS Oppgradert BIOS Oppgradert alle drivere Lest, og prøvd ut råd dere har gitt andre på denne siden Har ingen problemer med å kjøre filmer, redigeringsprogrammer o.l. som krever at skjermkortet fungerer som det skal. Har nå gått tom for ideer og håper noen greie personer der ute kan sette av et minutt eller to for å se på dette problemet. Kan skrive av feilkoden jeg får i bluescreen hvis det er behjelpelig. Takktakk, og godt nyttår Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Kan jo virke som om det er 3D applikasjoner som er problemet her. Har du et annet skjermkort du kan teste ut? Lenke til kommentar
Gurglus Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Har nok bare et eldre kort som ikke virker. Er det noen tester jeg kan kjøre for å sjekke opp rundt det med 3D funksjonene? Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 samma problem hadde jeg i ca 1 år så krasja den helt så fikk jeg den tilbakeca 6 måneder senere den frøs nesten med en gang så hørte jeg etter hvor lyden kom fra, kobla ut hardisken og nå er den stabil Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hadde samme problem i Vista, det viste seg at C disken hadde tatt kvelden. Lenke til kommentar
Gurglus Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Så det dere sier er at det muligens er en av harddiskene som har gått heden? Har jo to, kanskje det hjelper å bytte om slave og master? Det tror jeg at jeg skal prøve imorgen tidlig.. Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ville satsa på å ikke ta ut hovedhardisken først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå