PUCH Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Hei. Problemet mitt er at PCen får blåskjerm et par sekund etter at Microsoft Windows XP bildet med den svarte bakgrunnen har komt (der den laster inn systemet). Blåskjermen viser følgende: Det er oppdaget et problem, og Windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende: Deaktiver eventuelle vertøy for virussjekk, diskfragmentering eller sikkerhetskopiering. Kontroller konfigurasjonen av harddisken, og se etter eventuelle oppdaterte drivere. Kjør CHKDSK /F for å se etter harddiskskader, og start deretter datamaskinen på nytt. Teknisk informasjon: *** STOP: 0x00000024 (0x00190203,0x8674B340,0xC0000102, 0x00000000) Jeg får den samme blåskjermen når jeg prøver sikkerhetsmodus og siste fungerende konfigurasjon. Det første som slo meg var å starte opp med XP-CDen og bruke recovery console'en ... men når jeg starter opp med XP-CDen står det "Installasjonsprogrammet fant ingen harddiskstasjoner på datamaskinen" selv om harddisken viser i BIOSen. Hvis det hjelper så er datamaskinen en Dell Dimension 8400, og harddisken er Western Digital Caviar WD2500JD på 250 GB. Noen som vet hvordan dette kan løses? På forhånd takk. Endret 1. januar 2008 av berbun Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 tror nok den hardisken din er død, knirker den fært osv? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ang det med xp plata, om det er en serial ata disk, så kan det hende du mangler driver til den. Om du bruker ei vanlig xp plate da, istedet for den som følger med PC-en. Men en ting du bør prøve er å google den feil koden. Finner som oftest noe svar da Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hadde samme problemet. Jeg måtte bytte harddisk for å bli kvitt det. Lenke til kommentar
PUCH Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Ang det med xp plata, om det er en serial ata disk, så kan det hende du mangler driver til den.Om du bruker ei vanlig xp plate da, istedet for den som følger med PC-en. Men en ting du bør prøve er å google den feil koden. Finner som oftest noe svar da Ja, jeg bruker en vanlig XP plate, ikke den som fulgte med. Jeg googlet feilkoden, men det kom ikke noe resultat. Det er en Serial ATA harddisk, hvordan finner jeg disse driverene du snakker om da? Angående de to andre svarene; det var det jeg var redd for, at jeg må kjøpe ny harddisk ... men måtte nesten sjekke om det var noe å gjøre med det. Lenke til kommentar
KeyStroke Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Teknisk informasjon: *** STOP: 0x00000024 (0x00190203,0x8674B340,0xC0000102, 0x00000000) Jeg får den samme blåskjermen når jeg prøver sikkerhetsmodus og siste fungerende konfigurasjon. Bug Check 0x24: NTFS_FILE_SYSTEM The NTFS_FILE_SYSTEM bug check has a value of 0x00000024. This indicates a problem occurred in ntfs.sys, the driver file that allows the system to read and write to NTFS drives. http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms793935.aspx Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg vet ikke helt hvordan du skal få lastet inn drivere, men om du fikk med en diskett som det står s-ata eller raid på, så skal det bare være å sette den inn og trykke på rett tast når windows plata spør etter ekstra drivere. Om du ikke fikk med denne disketten må du få tak i driveren på en annen måte, og enten legge filene på en diskett eller slip-streame dem inn på ei ny xp plate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå