aDirdal Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Har hatt en plastikkanne med olje liggende i baksetet (Stoff-seter - Audi A3 - 06), og fant plutselig, og til min store forskrekkelse, ut at den var lekk, og oppdaget naturlig nok samstundes en stor flekk med olje samme sted. Nå lurer jeg på hva jeg kan gjøre med dette. Tenker vel i utgangspunktet på hvilke professjonelle aktører som fins på markedet, men om det skulle være et enkelt grep å ordne dette selv, så er jeg alltids interessert i tips. Det aktuelle området er Stavanger\Sandnes. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Ganske så usikker på denne, men du kan f.eks prøve med Autoglym Interior Shampoo. Spray på, bruk en børste(jobb inn godt), og tørk over med en mikrofiberklut(gjerne litt bløt). Prøv dette noen ganger.. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Er oljen tørket? Hvis ikke, bør du hive noe oppå som kan suge opp det meste av oljen. Sagmugg, kattesand eller sånne oljesølduker. Du kan sikkert få det bort selv hvis du tar ut baksetet, og dynker det godt med diverse vaskemidler. (prøv først med milde interiørshampoer og sånt før du begynner på sterke saker) Hvis alt håp er ute, hell på en kanne med avfettingsmiddel, og spyl det med høytrykk. Ta det inn å tørk det godt etterpå. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Finni noen løsning på detta? Mitt tips: Suge-klut fra f.eks biltema, med vekt på - over natta. Vask godt med rødsprit eller isopropanol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå