kriso Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Det flasser fra høyttaleren, Kan noen hjelpe meg?Hva skal jeg gjøre? Bilde: http://www.box.net/shared/k1uumiog84 Endret 3. januar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Dette kan du få reparert på et verksted som driver med høyttalere og lydutstyr. Du kan stikke innom en høyttalerforhandler og høre om de kan reparere det eller henvise deg til et verksted. Lenke til kommentar
kisen12 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Dette kan du få reparert på et verksted som driver med høyttalere og lydutstyr. Du kan stikke innom en høyttalerforhandler og høre om de kan reparere det eller henvise deg til et verksted. Koster dette my penger? høyttaleren er fra 80-tallet Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Rundt 500 kroner tenker jeg det koster for et reparasjonskit; litt avhengig av hvor mye du må ut med i frakt og hvor "kjent" høyttaleren er. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Ring å hør med noen forhandlere som har det merket som høyttaleren dine er. Endret 1. januar 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
kisen12 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ring å hør med noen forhandlere som har det merket som høyttaleren dine er. Min farfar kjøpte de i japan på slutten av 70 tallet, så jeg tror det er ingen som har de her til lands... Pioneer model CS-722A Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Pioneer er et godt etablert merke i Norge, så det er ikke noe problem. Ta kontakt med de og hør om de kan skaffe nytt element eller reparasjonskit. Eventuellt prøv et søk på google. "Pioneer CS-722A rep. kit" eller noe; kanskje repair i stedenfor rep. ... Lenke til kommentar
kisen12 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Pioneer er et godt etablert merke i Norge, så det er ikke noe problem.Ta kontakt med de og hør om de kan skaffe nytt element eller reparasjonskit. Eventuellt prøv et søk på google. "Pioneer CS-722A rep. kit" eller noe; kanskje repair i stedenfor rep. ... Greit;) fant bilde av de på nettet nå http://www.trademe.co.nz/Electronics-photo.../p-45748709.htm Lenke til kommentar
kriso Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Rundt 500 kroner tenker jeg det koster for et reparasjonskit; litt avhengig av hvor mye du må ut med i frakt og hvor "kjent" høyttaleren er. Hva heter det som er ødelakt? Den sirkelen rundt bassen... Jeg har ikke peiling på dette her. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Det er opphenget som "flasser". Det er laget av gummi og har morknet med årene. Slik er det med gummi når det utsettes for fukt og temperatursvingninger, desværre Lenke til kommentar
fhl Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Det er opphenget som "flasser".Det er laget av gummi og har morknet med årene. Slik er det med gummi når det utsettes for fukt og temperatursvingninger, desværre Det er ikke gummi, men skum. Frode Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Enkelte høyttalere har vel gummi? Jeg har i alle fall pilt fra hverandre høyttalere som har hatt gummioppheng ... Det var høyttalere fra et gammelt TEAC "surroundanlegg" som jeg skulle fikle litt med før det gikk på dynga. Og opphneget dær minnet ikke mye om skum Endret 3. januar 2008 av Bluum Lenke til kommentar
fhl Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Enkelte høyttalere har vel gummi?Jeg har i alle fall pilt fra hverandre høyttalere som har hatt gummioppheng ... Det var høyttalere fra et gammelt TEAC "surroundanlegg" som jeg skulle fikle litt med før det gikk på dynga. Og opphneget dær minnet ikke mye om skum Det finnes flere typer oppheng, blant annet gummi som du nevner. Men det er stort sett skum som lager mest problem. Det løser seg rett og slett opp. Gummi er mer holdbart. Frode Lenke til kommentar
kriso Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Enkelte høyttalere har vel gummi?Jeg har i alle fall pilt fra hverandre høyttalere som har hatt gummioppheng ... Det var høyttalere fra et gammelt TEAC "surroundanlegg" som jeg skulle fikle litt med før det gikk på dynga. Og opphneget dær minnet ikke mye om skum Det finnes flere typer oppheng, blant annet gummi som du nevner. Men det er stort sett skum som lager mest problem. Det løser seg rett og slett opp. Gummi er mer holdbart. Frode e det du frode eller fhl som e "høyttaler doktoren"? Lenke til kommentar
fhl Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Enkelte høyttalere har vel gummi?Jeg har i alle fall pilt fra hverandre høyttalere som har hatt gummioppheng ... Det var høyttalere fra et gammelt TEAC "surroundanlegg" som jeg skulle fikle litt med før det gikk på dynga. Og opphneget dær minnet ikke mye om skum Det finnes flere typer oppheng, blant annet gummi som du nevner. Men det er stort sett skum som lager mest problem. Det løser seg rett og slett opp. Gummi er mer holdbart. Frode e det du frode eller fhl som e "høyttaler doktoren"? Nei. Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå