XuserX Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hei, Jeg bruker et script som jeg kjører hver min crond: */1 * * * * root /var/bin/script.sh test Jeg vil at den skal kjøre den hver 30 sekund hvordan kan jeg gjøre dette? Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 trodde du måtte dele på 2(ikke 1) ? Lenke til kommentar
XuserX Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 trodde du måtte dele på 2(ikke 1) ? På den måten jeg har brukt kjører scriptet hver minutt /1 Jeg har lyst til å kjøre den hver 30 sekund. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 */2 * * * * root /var/bin/script.sh test Lenke til kommentar
XuserX Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 */2 * * * * root /var/bin/script.sh test Slik starter den hver 2 minutt, jeg vil at den skal starte hver 30 sekund. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Hm, trodde den skulle dele 1 minutt på to... Endret 4. januar 2008 av BigJackW Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 */.5 * * * * root /var/bin/script.sh test Vil dette virke? Vet ikke selv, men kaster ut ett forslag. Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Så vidt jeg vet klarer ikke cron å kjøre noe under ett minutt. Det du kan gjøre er å legge inn to linjer i cron: * * * * * /home/XuserX/script.sh * * * * * sleep 30 && /home/XuserX/script.sh Disse vil kjøre hvert hele minutt, mens linje to bare vil utføre kommandoen 30 sekunder etter hvert hele minutt. Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Om ting skal kjøre så ofte som kvart 30. sekund er det jo muligens på tide å skrive eigen daemon for det? Det treng ikkje vere meir enn eit titals linjer, men vil stortsett vere meir fleksibelt en cron til oppgåver som kjører så ofte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå