Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Alkoholiker... Hvem? JEG?!?!?

Gjest alkisn_mann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe virker litt muffens her.

Gutten er 15 år og drikker, det virker da ikke logisk. Det tar som regel tid før man blir "avhengig" av alkohol. De som ER alkoholikere, har store problemer med å holde seg seriøs fysisk, og har som regel en redusert evne til reaksjon og ressonement.

Alkohol er forholdsvis ganske dyrt, og jeg tviler på at foreldrene gir gutten penger uten å overvåke hva pengene blir brukt til. (F.eks. krav på kviteringer)

Stjele blir vel også litt vanskelig siden de fleste av dagens butikksentre har høyteknologisk overvåkningssystem, og det er vel heller ikke så lett å få med seg en 6er med pils under jakka?

Når det gjelder brennevin, så er det så godt som umulig for gutten å skaffe seg det med tanke på hvor strenge regler Polet har nå til dags.

Jeg vil heller ikke tro at foreldrene tror på "Ja jeg har sluttet å drikke", så enkelt at de lar det ligge, det går bare ikke.

Hvis ikke noen av mine teorier nevnt over stemmer, så har foreldrene gjort en forbanna dårlig jobb under oppvekst av guttungen.

Endret av Nrjey
Lenke til kommentar
Gutten er 15 år og drikker, det virker da ikke logisk. Det tar som regel tid før man blir "avhengig" av alkohol. De som ER alkoholikere, har store problemer med å holde seg seriøs fysisk, og har som regel en redusert evne til reaksjon og ressonement.
Ja, det tar tid, men nei, det er ikke sånn at alkoholikere automatisk er noen vrak

Alkohol er forholdsvis ganske dyrt, og jeg tviler på at foreldrene gir gutten penger uten å overvåke hva pengene blir brukt til. (F.eks. krav på kviteringer)
Jeg har aldri måtte vise kviteringer til mamma, og når jeg gikk på VGS fikk jeg stipend på endel tusen kr. Kunne fått mye alkohol for det gitt ...
Lenke til kommentar

Stjele blir vel også litt vanskelig siden de fleste av dagens butikksentre har høyteknologisk overvåkningssystem, og det er vel heller ikke så lett å få med seg en 6er med pils under jakka?

Når det gjelder brennevin, så er det så godt som umulig for gutten å skaffe seg det med tanke på hvor strenge regler Polet har nå til dags.

Jeg vil heller ikke tro at foreldrene tror på "Ja jeg har sluttet å drikke", så enkelt at de lar det ligge, det går bare ikke.

Hvis ikke noen av mine teorier nevnt over stemmer, så har foreldrene gjort en forbanna dårlig jobb under oppvekst av guttungen.

Jeg har ikke noen problemer med å få tak i øl.. Ikke hjembrent heller.

Lenke til kommentar
Gjest alkisn_mann

Trådstarter her! glemte navnet

Lenke til kommentar
Gjest alkisn_mann

kan jeg få spørre hvordan?

Hjembrent kjøper jeg hos venner og øl kjøper eldre venner til meg.

Lenke til kommentar
Gjest alkisn_mann
Har du noen gang tenkt på kontoutskrifter? Har du også tenkt på at pengene kommer ikke inn på kontoen din av seg selv?

Jada;) Har tross alt ikke mistet alle hjernecellene mine, har enda et par stykker igjen.

Lenke til kommentar

Du har helt klart et alkoholproblem. Har du et godt forhold til foreldrene dine? Min første tanke er å snakke med disse, selvsagt hvis du har et forhold til de som tilsier at det er mulig å snakke med de om den typen ting. Hvis ikke tror jeg du må finne noen andre å snakke med: helsesøster på skolen, annen helsesøster, lege, psykolog (Kanskje etter konsultasjon hos lege). Det å melde seg inn i en gruppe som AA eller AN tror jeg også kan være en god ide, der får du snakket om problemene dine med personer som har hatt/har de samme problemene selv og som helt sikkert er mer enn villige til å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Gjest alkisn_mann

Du har helt klart et alkoholproblem. Har du et godt forhold til foreldrene dine? Min første tanke er å snakke med disse, selvsagt hvis du har et forhold til de som tilsier at det er mulig å snakke med de om den typen ting. Hvis ikke tror jeg du må finne noen andre å snakke med: helsesøster på skolen, annen helsesøster, lege, psykolog (Kanskje etter konsultasjon hos lege). Det å melde seg inn i en gruppe som AA eller AN tror jeg også kan være en god ide, der får du snakket om problemene dine med personer som har hatt/har de samme problemene selv og som helt sikkert er mer enn villige til å hjelpe deg.

[/quote

Ja, jeg har et godt forhold til faren min i alle fall. Men jeg vil ikke at noen i familien min skal få vite om problemet mitt!

Lenke til kommentar
eller ikke gå via familien i det hele tatt...

De vil jo få vite om det hvis jeg søker profesjonell hjelp....?

Nja, straks du blir 16 er har de ingen rett til å vite noe som helst, og så lenge du er under 16 bør enhver lege med respekt for seg selv skjønne at en tenåring ikke akkurat ønsker at foreldrene får vite alt mulig rart. Uannsett er det ikke slik at når du går til legen for et eller annet sender legen et skriv e.l hjem til foreldrene om hva som har skjedd. Det som er greia er at legen teknisk sett er nødt til å fortelle om ev. konsultasjoner hvis en av foreldrene spør, men det krever altså at de aktivt spør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...