Gjest alkisn_mann Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg lurer på om jeg har et begynnende alkoholproblem... Har jeg alkohol hjemme så drikker jeg så og si hver dag eller annenhver dag. Jeg stopper sjelden for jeg blir brisen eller full. Når jeg ikke har alkohol hjemme så føler jeg stadig suget etter det. Jeg føler at jeg trenger det selv om jeg vet at det er rota til mye vondt...! Kameratene mine sier stadig vekk at jeg er alkis og bør roe meg ned før det er for sent. Har blitt tatt for fylleri på skolen for en stund siden.. Ser det ut som om jeg er alkoholiker eller har problem med alkohol? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ser det ut som om jeg er alkoholiker eller har problem med alkohol? jepp Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ikke ha alkohol liggende hjemme i ukedagene. Kjøp det heller når du skal på fest og drikk det opp da. Når du har alkohol tilgjengelig hele tiden så kan du bli fristet.. Lenke til kommentar
Gjest alkisn_mann Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ikke ha alkohol liggende hjemme i ukedagene. Kjøp det heller når du skal på fest og drikk det opp da. Når du har alkohol tilgjengelig hele tiden så kan du bli fristet.. Drar nesten aldri på fest. Drikker som oftest hjemme alene. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ikke ha alkohol liggende hjemme i ukedagene. Kjøp det heller når du skal på fest og drikk det opp da. Når du har alkohol tilgjengelig hele tiden så kan du bli fristet.. Drar nesten aldri på fest. Drikker som oftest hjemme alene. Da har du store alkoholiske problemer. Herregud, hvor dum er du? Så du virkelig ikke hvilken vei du gikk nedover, før det har kommet så langt du drikker deg brisen i ukedagene, alene? Enten er du ett troll, eller så bør du virkelig ta deg sammen, om du heller mot det siste, så søk hjelp. Alkoholisme er ingen kødd. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Høres ut som du sliter, ja. :/ Hvorfor drikker du? Kan være lurt å finne ut årsaken til hvorfor du føler du må ty til akohol hver dag. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Sikkert en vane han har fått seg. Hvordan har du det sosialt da, venner du kan finne på noe sammen med i stedet for å drikke alene? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Sikkert en vane han har fått seg. Mange som drikker for å glemme... Fortrenge andre vanskelige områder i livet. Hvis det så er tilfelle her så bør man starte med årsak og ta det der i fra. Endret 1. januar 2008 av Mirann Lenke til kommentar
Gjest alkisn_mann Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg drikker ofte fordi at jeg er deppa... og av og til for å glemme. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg drikker ofte fordi at jeg er deppa... og av og til for å glemme. Har du noen å prate med? Venn, forelder, psykolog.... Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Jeg drikker ofte fordi at jeg er deppa... og av og til for å glemme. Har du noen å prate med? Venn, forelder, psykolog.... Foreldre? Har du egentlig tenk litt over det? Jeg antar han bor i samme hus, da han antagelig er ung, jeg håper da ikke "foreldrene" går rundt å ser han er drita/brisen og ikke gjør noe? Da er det ikke foreldre lenger. Kast drikka du har, ikke prøv å drikk i ukedagene, trapp ned veldig og prat med noen om det. Psykolog, lege, skole, venner.. Endret 2. januar 2008 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Gjest alkisn_mann Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg drikker ofte fordi at jeg er deppa... og av og til for å glemme. Har du noen å prate med? Venn, forelder, psykolog.... Foreldre? Har du egentlig tenk litt over det? Jeg antar han bor i samme hus, da han antagelig er ung, jeg håper da ikke "foreldrene" går rundt å ser han er drita/brisen og ikke gjør noe? Da er det ikke foreldre lenger. Kast drikka du har, ikke prøv å drikk i ukedagene, trapp ned veldig og prat med noen om det. Psykolog, lege, skole, venner.. Foreldrene mine vet om at jeg drikker, eller HAR drukket... Hadde til og med barnevernet på nakken, men der er jeg ferdig nå. De tror at jeg har sluttet å drikke så jeg slapp derfra! Jeg drikker vanligvis på rommet mitt på natten, da merker ikke foreldrene mine noe... Vet at jeg ikke burde drikke, men jeg klarer ikke å bare slutte.. "Alkohol, gi meg mer alkohol!!!!!" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hvor gammel er du? Beklager, men har vanskelig å tro at en kan være så alkis, og fortsatt bo hjemme uten at foreldrene merker noe. Men nå kjenner jeg ikke deg, så jeg kan ikke trekke sikre konklusjoner. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Alle sier at Jeppe drikker, men ikke hvorfor han drikker. Du har nok større problemer enn det er hjelp å finne her. Du må finne deg noen å snakke ut med. Lenke til kommentar
Gjest alkisn_mann Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Alle sier at Jeppe drikker, men ikke hvorfor han drikker. Du har nok større problemer enn det er hjelp å finne her. Du må finne deg noen å snakke ut med. Jaja, men hvem...? Alle vennene mine vet om problemet mitt men jeg føler at det blir litt rart å snakke med dem.. jeg snakker IKKE med skole osv... Lenke til kommentar
Camron Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Du kan snakke med legen din, evt. en psykolog etter det. Hvor gammel er du? Lenke til kommentar
Gjest alkisn_mann Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Du kan snakke med legen din, evt. en psykolog etter det. Hvor gammel er du? 15... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 be foreldrene dine om en legetime som nevnt over. Leger har taushetsplikt og vil peke deg i riktig retning. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Du kan snakke med legen din, evt. en psykolog etter det. Hvor gammel er du? 15... Huff da.. Ikke nok med at alkoholen kan være et problem allerede nå, men så har det seg slik at hvis man får i seg mye alkohol i ung alder (og da snakker vi mengder over lang tid), så er sjangsene større for å bli avhengig da man blir eldre. Et råd er at du kan snakke med en psykolog om problemene dine eller grunnen for at du drikker. Det vil sikkert hjelpe deg et lite skritt. Ikke drikk deg avhenging. Endret 4. januar 2008 av ZeroZ Lenke til kommentar
fgr Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) det er ikke noe alkoholproblem før du begynner å kjenne det fysisk at du har lyst på alkohol. sånn at man får litt vondt i kroppen, og så forsvinner den følelsen når du begynner å drikke. du har bare et personlig problem, og det er jo lett å velge alkohol for å liksom hjelpe seg unna. problemet du må løse her er det personlige problemet ditt. grunnen til at du drikker. få det bedre med degselv, det er cluet les en bok om selvhjelp. ellers, som sagt, så er den enkleste måten å ikke drikke så mye på å rettogslett fjerne tilgangen. drit i å oppbevare alkohol i ukedagene, hold deg til helgene. bruk ukedagen din på å lese selvhjelp. og fikse whatever som er fucked opp med degselv. Endret 4. januar 2008 av jagarock Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå