Gå til innhold

Dårlig ytelse på Hd 3870, kan det være ødelagt ?

Anbefalte innlegg

Bror og jeg(bror) har kjøp et Hd3870 512 mb som oppfører seg veldig merkelig.

PC1

Amd 4200+

2 gb ddr minne

harddisk

kn8 sli hk

400w power av god kvalitet.

win xp 32bit sp2.

På pc 1 hadde vi store problemer med at hele pcen fryser etter ca 20sec-1min i xp. Dette var etter at kortet og drivere var instalert, vi har også kjørt 3d mark06 fire ganger og vi fikk følgende--> 8008p(her det burde ligge)-->6000p-->4200p-->4200p. Når vi kjørte 3d mark var pcen blitt normal dvs at den ikke frøs lenger, ccc funker ikke i det hele tatt( har prøvd to andre graffikkort og her har allt vært normalt dvs: sette in kortet, legge in drivere så funker allt som det skal, også ccc) ellers har jeg prøvd driverne som fulgte med og det nyeste fra sidene til ATI( har kjørt driver cleaner for hver gang jeg har byttet drivere). Vi har kunn benka et spill og det var COD4, kjørte i 1440*900 allt på high og fps var da 60 på topp om jeg så rett in i en vegg, ellers lå den på under 30 det meste av tiden.

pc2

c2d e6300 2222mhz

2 gb ddr2

msi neo-f hk

harddisk

530w power av grei kvalitet.

win xp 32 sp2.

Her virket mange ting bedre( ingen frys samt at ccc virket og allt var generelt helt normalt), men verken 3d mark 05/06 vil starte begge to fryser når den analyserer hardware( har prøvd et x850pro og et x1900xt og der virket 3d mark som en drømm). Neivel sa jeg da og startet noen spill, først ut var test drive unlimited kjørte allt på maks i 1280*1024. Merket med en gang at det ikke var riktig, fpsen lå hele tiden mellom 22 og 19. Neste var Oblivion, med nesten allt på maks untatt aa og hdr. Her var det samme visa, fps på under 40 hele tiden, prøvd allt som er av drivere og kjørt driver cleaner hver gang jeg har byttet.

Så nå kommer jeg til poenget: Lurer på om jeg må sende det tilbake , siden det virker ødelagt ?

Note: Power i pc1 driver også pappa sin pc med q6600 og 8800gts så strøm burde holde.Mitt 1900xt yter vesentlig bedre en hd 3870 kortet, kjører cod 4 med allt på ekstra og masse aa og af i 1440*900 med en fps på godt over 40 heletiden.

Har selfølgelig plugget i 6 pinnen med strøm.

Håper på noen vise ord eller innspill :thumbup:

Endret av Fredrik.B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

x1900 drar mere strøm enn hd 3870 etter hva jeg har sett av tester på hardware, så det er vel lite sannsynlig at strømforsyningen har noe å si.

Men det er stort sett det som skiller de 2 maskinene. har selv et 1900xtx som jeg fikk problemer med å overkokke pga en for liten strømforsyning.

Synes det er rart at kortet ditt ikke skal fungere skikkelig. kan hende det er en feil på det. kanskje også drivere som krøller?

Lenke til kommentar

ja er igrunn klar over det. De gangene vi har kommet igjenom 3d mark(etter at vi endelig får slutt på frysinga, og etter at 3d mark har krasjet 4 ganger) har 3d mark vist at hastigheten på kortet var 401/24 noe som forklarer den lave scoren(4000ca) dette kan jo tyde på at det mangler strøm siden det klokker seg ned, men korttet kjører like dårlig på 400w eller pc 2 med 530w.

Endret av Fredrik.B
Lenke til kommentar

Ingen som har peil ?

Når er det foresten angreretten går ut etter kjøp på nettet ?

Kan også nevnes at når jeg kjører programmer som SIW, Everest osv, så står det fint lite om skjermkortet i forhold til hva som står på X1900XT.

Og når jeg har klart å kjøre 3D mark 06 på pc1 så står det at klokke hastighet på HD 3870 kortet er 401/24 mhz.

SuXz0r

Endret av SuXz0r
Lenke til kommentar

hmm, nei kan prøve det i morra, ha dessverre ikke tid nå.

Menne...har det så mye å si da ?

Det skjermkortet jeg bruker nå funker veldig bra i den samme PCI-e 16x som jeg testet HD 3870 på.

Kan det være driver feil da ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Nå har jeg og bror fått et nytt kort, men har det samme problemet som før. GPU clock er på 300 når den skal være på 777. Hva skal jeg gjøre med dette ?

Hade samma problem själv med GPU clock på 300, men mitt ska ha 850.

Det är ett His 3870.... " Turbo"

Sände tillbaka kortet idag, så får jag se om dom finner nåt fel på det.

Själv så kör jag med Vista Ultimate 32 bit, Asus Commando moderkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...