Gå til innhold

Enda en med Dlink DIR-655 problemer....

Anbefalte innlegg

Hei!

For ikke så lenge siden gikk jeg til anskaffelse av en DIR-655 ettersom den hadde fått så glimrende kritikk. Men, som andre her på forumet har jeg problemer med routeren. Jeg har ADSL fra Telenor og Modemet (thomson speedtouch) står i bridge-modus og routeren har kontroll på internettilkoblingen (PPoE behandlingen). Nå og da detter den trådløse tilkoblingen ut på samtlige maskiner tilkoblet og den shutter ned internettlinja...så må jeg koble til routeren igjen over trådløst og starte forbindelsen til internett igjen...dette prøver routeren da på 3-4 ganger før den til slutt klarer å koble til igjen. Så må den jo kjøre rate estimate så det tar en stund før jeg er oppe på nett igjen.

Klientene kjører kortene 3945ABG, et USB Dlink kort og et annet jeg ikke vet helt merket på :p (men noe annet enn de to førstnevnte...). Det at internett-tilkoblingen dropper har jo ingenting med klientkortene å gjøre, sålenge det ikke er slik at routeren flipper helt ut når den blir brukt med noen av de nevnte kortene...

Er det noen som vet hva dette skyldes? Kjører nyeste firmware (1.11EU). All hjelp mottas med stor takk!

Kjetil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Vanskelig å si hva dette kan være. Du kan jo forsøke den amerikanske firmwaren.

http://www.dlink.com/products/support.asp?...;sec=0#firmware

Vil ikke dette ryke garantien?

This firmware is engineered for US products only.

Using this firmware on a device outside of the United States will void your warranty and may render the device unusable.

Endret av -Codeman
Lenke til kommentar
Ja, det står der, men sjansen får at det kan skje feil ved flashinga av ny firmware er jo ganske liten. Men du velger jo selv :)

Det er sant :)...Men den skal fungere med "lokal"-firmware, så jeg har ikke lyst til at dette skal løse problemet, hvis du skjønner hva jeg mener :p...Skal fungere slik den er designet :)...Men tusen takk for forslaget!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...