Gå til innhold

Spørsmål ang. Japansk PS3.


roy_nor

Anbefalte innlegg

Hoi!

 

Befinner meg for øyeblikket i japan, skal hjem i begynnelsen av februar og har fått et par forespørsler om jeg kan ta med meg et par japansk PS3 20GB med meg hjem til Norge (de koster tross alt bare 2000,- NOK her...).

 

De det gjelder har et par spørsmål:

 

- Er det mulig å spille europeiske PS2 / PS3 spill på en japansk PS3?

 

- Er det mulig å spille av europeiske Blu-ray filmer på en japansk PS3?

 

- Hvor stor harddisk (2,5") er det mulig å sette inn i en japansk PS3?

 

- Trenger man et strømadapter/konverter (for å forandre spenningen fra 240v til 110v?)

 

- Vil det være et problem å bruke europeisk tilbehør (kontrollere, video kabler osv) på en japansk PS3?

 

Håper det er noen her med viten!! :)

 

Godt nyttår!

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

  1. Er det mulig å spille europeiske PS2 / PS3 spill på en japansk PS3?
    PS2 spill har soner, så nei. PS3 spill er sonefrie, så det går greit.
     
  2. Er det mulig å spille av europeiske Blu-ray filmer på en japansk PS3?
    I utgangspunktet nei. BD har tre soner og vi er ikke i samme som Japan. Men det finnes sonefrie utgivelser også.
     
  3. Hvor stor harddisk (2,5") er det mulig å sette inn i en japansk PS3?
    Så stor som hjertet måtte begjære. Det er ingen begrensing på dette med unntak av hvilke begrensinger som ligger i kontroller/filsystem.
     
  4. Trenger man et strømadapter/konverter (for å forandre spenningen fra 240v til 110v?)
    Man trengte ikke dette på US versjon, så jeg går ut fra at man ikke trenger det for Jap versjon heller.
     
  5. Vil det være et problem å bruke europeisk tilbehør (kontrollere, video kabler osv) på en japansk PS3?
    Nei. Dette skal være det samme.

:)

Lenke til kommentar
  1. Er det mulig å spille europeiske PS2 / PS3 spill på en japansk PS3?
    PS2 spill har soner, så nei. PS3 spill er sonefrie, så det går greit.
     
  2. Er det mulig å spille av europeiske Blu-ray filmer på en japansk PS3?
    I utgangspunktet nei. BD har tre soner og vi er ikke i samme som Japan. Men det finnes sonefrie utgivelser også.
     
  3. Hvor stor harddisk (2,5") er det mulig å sette inn i en japansk PS3?
    Så stor som hjertet måtte begjære. Det er ingen begrensing på dette med unntak av hvilke begrensinger som ligger i kontroller/filsystem.
     
  4. Trenger man et strømadapter/konverter (for å forandre spenningen fra 240v til 110v?)
    Man trengte ikke dette på US versjon, så jeg går ut fra at man ikke trenger det for Jap versjon heller.
     
  5. Vil det være et problem å bruke europeisk tilbehør (kontrollere, video kabler osv) på en japansk PS3?
    Nei. Dette skal være det samme.

:)

 

Takk for oversiktlig og gjennomført svar!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Har kjøpt min PS3 i japan selv, og vil bare føye på etpar punkter.

 

Det vil være en stor fordel å kjøpe tilbehør i japan pga av pris. Dessuten er DS3 kontrollene ikke kommet ut andre steder enn japan.

 

Japan er i samme Blu-ray sone som USA, derfor er det ikke så vanskelig å få tak i filmer med riktig sone om de ikke er sonefrie (finnes oversikter over sonefrie discer).

 

At alle PS3-spill er sonefrie er i prinsippet rett, men det finnes sålangt to unntak (som jeg vet om) og det er PSEye spillene «Operation Creature Feature» og «The Trials of Topoq». Disse får jeg ikke til å fungere på min PS3 (ene kjøpt på US-store, andre på EU. Samme problem). Finnes flere eksempler på andre som opplever dette på sine JAP PS3.

 

Ellers kan jeg bekrefte at japansk PS3 er kompatible med det norske strømnettet.

Lenke til kommentar
Har kjøpt min PS3 i japan selv, og vil bare føye på etpar punkter.

 

Det vil være en stor fordel å kjøpe tilbehør i japan pga av pris. Dessuten er DS3 kontrollene ikke kommet ut andre steder enn japan.

 

Japan er i samme Blu-ray sone som USA, derfor er det ikke så vanskelig å få tak i filmer med riktig sone om de ikke er sonefrie (finnes oversikter over sonefrie discer).

 

At alle PS3-spill er sonefrie er i prinsippet rett, men det finnes sålangt to unntak (som jeg vet om) og det er PSEye spillene «Operation Creature Feature» og «The Trials of Topoq». Disse får jeg ikke til å fungere på min PS3 (ene kjøpt på US-store, andre på EU. Samme problem). Finnes flere eksempler på andre som opplever dette på sine JAP PS3.

 

Ellers kan jeg bekrefte at japansk PS3 er kompatible med det norske strømnettet.

 

Så jeg trenger ikke å kjøpe en strømkontakt omformer som "skrur ned" spenningen fra 240v til 110v? Det er bare å kjøpe en norsk strømkabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...