Gå til innhold

Batterilevetid på Fujifilm F40fd

Anbefalte innlegg

For de som måtte vurdere Fujifilms F40fd for tiden, og er litt opptatt av batterilevetid kan jeg nevne at jeg nå gikk tom for strøm på første runde med bruk til det var slutt. De offisielle tallene er 300 bilder. Som kjent stemmer ikke alltid det med den gjennomsnittelige forbrukers opplevelser. Heller ikke i dette tilfellet. Jeg har hatt kameraet siden slutten av november, og det har derfor ikke vært altfor mye dagslys i denne perioden. Blitsen og AF-lampa har derfor fått litt å pusle med. Allikevel fikk jeg tynet 490 bilder ut av den før det var fullstendig tomt. Dette synes jeg slett ikke var verst for det ikke altfor store batteriet.

annet-batteri.jpg

Som nevnt i et par andre tråder er det også mulig å skaffe svært rimelige uoriginale ekstrabatterier til dette. På eBay skaffet jeg meg 2 stk. nye batterier, attpåtil med høyere kapasitet og i hvert sitt praktiske reiseetui, til den nette sum av kr. 60,- totalt, inkludert frakt og levert rett i postkassa. Originalt i rimeligste nettbutikk var ca. 550,- + frakt på rundt en hundrings...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde være forsiktig med de aller billigste uoriginale batteriene. Du må få en forsikring fra butikken/produsenten om at de har installert sikring mot overoppheting. Det står gjerne tydelig og klart på siden med batteriene, eller på produsentens hjemmesider.

De rapportene som har vært om "eksploderende" batterier, og batterier som har begynt å brenne, er fra batterier uten en slik sikring, og får du ingen garanti om at batteriene har dette, vil ingen stå ansvarlig for å dekke en evt. skade på kameraet som har oppstått på grunn av batteriet.

Litt dyrere uoriginale er stort sett like trygge å bruke som de originale, og kommer gjerne med en garanti som gjør at de betaler en evt. skade på kameraet oppstått som en følge av feil med batteriet. Det er ofte en grunn til at de er litt dyrere :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...