WheelMan Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Som topic sier, er det mulig og få en automatkasse inn i en Toyota MR2 mk2? Endret 1. januar 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Har selv kjørt mr2 med automat. men det er helt meningsløst, sportsbil med automat er ironisk i mine øyne Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Ja, men som rullestolbruker har jeg ikke noe valg , og jeg har alltid hatt lyst på en MR2 , og nå som jeg begynner og få nok penger til en, så må jeg gjøre litt research. Endret 1. januar 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Dette er fullstendig mulig! Så et lite avsnitt i MaxPower en gang, om en rullestolbruker som hadde bygd om MR2'en sin til å fungere som handicapbil. Fungerte visst kjempefint. Jeg kan ikke finne noen MR2 med automatkasse her og nå, men jeg antar det er engelske modeller som er mest vanlige med dem. Kanskje TS-OGN har noe til deg? Lykke til! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Tusen takk Fisk1, har slengt igjen en post der Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Tusen takk Fisk1, har slengt igjen en post der Bare hyggelig. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Ja det er fullt mulig å få en automatkasse i en MR2, mange av mr2`ene solgt i statene hadde "A241E" automatkassa men de fleste av disse hadde en 5S-FE motor og ikke 3S-GE/3S-GTE som de europeiske mr2`ene har. "A140E" Kassa fra Celica/Camry skal også være mulig å bruke men "A231E" og "A140E" skifter gir ganske tidlig på rundt 6000rpm (med mindre du får en styreenhet til girkassa som er beregnet på 3s-ge) Endret 2. januar 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Ja det er fullt mulig å få en automatkasse i en MR2, mange av mr2`ene solgt i statene hadde "A241E" automatkassa men de fleste av disse hadde en 5S-FE motor og ikke 3S-GE/3S-GTE som de europeiske mr2`ene har. "A140E" Kassa fra Celica/Camry skal også være mulig å bruke men "A231E" og "A140E" skifter gir ganske tidlig på rundt 6000rpm (med mindre du får en styreenhet til girkassa som er beregnet på 3s-ge) Har kjørt en med automat. Det var import. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Adrian lykke til med bilen, men dra deg på msn du skylder meg 600kroner:) Takker Var en på TS-OGN som fortalte om en som hadde fått bygd om sinn manuell-bil, så han fikk clutch/gass/brems på rattet. det skal undersøkes mer Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Var en på TS-OGN som fortalte om en som hadde fått bygd om sinn manuell-bil, så han fikk clutch/gass/brems på rattet. det skal undersøkes mer Undersøk hos Norges Handicapforbund eller hva de heter, vedder på at de vet ganske mye om sånt. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Wheelman: Er ikke du 15-16 år? Skal med bil da? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Wheelman: Er ikke du 15-16 år? Skal med bil da? Skru på Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Var en på TS-OGN som fortalte om en som hadde fått bygd om sinn manuell-bil, så han fikk clutch/gass/brems på rattet. det skal undersøkes mer Undersøk hos Norges Handicapforbund eller hva de heter, vedder på at de vet ganske mye om sånt. Handi Norge driver i hvertfall med ombygging av biler. Sett ombygd bil som styres med joystick. Rart det blir godkjent. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Var en på TS-OGN som fortalte om en som hadde fått bygd om sinn manuell-bil, så han fikk clutch/gass/brems på rattet. det skal undersøkes mer Undersøk hos Norges Handicapforbund eller hva de heter, vedder på at de vet ganske mye om sånt. Handi Norge driver i hvertfall med ombygging av biler. Sett ombygd bil som styres med joystick. Rart det blir godkjent. Var den han reffererte til også Jeg har kjørt sånn bil med joystick selv, det er dritkult Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Handi Norge driver i hvertfall med ombygging av biler.Sett ombygd bil som styres med joystick. Rart det blir godkjent. Hvorfor det? Biler med flere tusen HK og alskens rare tredjepartsdeler i seg er ok å få godkjent, men en joystick er rart? Syns det er rarere at alskens rustent ræl kommer gjennom EU-kontroller osv. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Ok, kanskje ikke så rart... Bare merkelig at man svinger, akselererer og bremser med en stick i bilen. Værre med folk som sniker igjennom bilen sin på EU gjennom "en kompis" som jobber på verksted ja. Det værste er de som godkjenner trafikkfarlige biler generelt. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Ok, kanskje ikke så rart... Bare merkelig at man svinger, akselererer og bremser med en stick i bilen. Værre med folk som sniker igjennom bilen sin på EU gjennom "en kompis" som jobber på verksted ja. Det værste er de som godkjenner trafikkfarlige biler generelt. Helt enig! Fører jo til at EU-kontrollen blir meningsløs. Men ja, skjønner hva du mener. Må være rart å kjøre en bil med joystick og! Dette var jo litt off-topic da, men kanskje WheelMan kan fortelle oss hvordan det er, om planen går i boks? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Dette var jo litt off-topic da, men kanskje WheelMan kan fortelle oss hvordan det er, om planen går i boks? Hvordan hva er? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Dette var jo litt off-topic da, men kanskje WheelMan kan fortelle oss hvordan det er, om planen går i boks? Hvordan hva er? Å kjøre bil med joystick / håndgass eller hva du nå ha planer om. Hvis du velger å gjennomføre prosjektet da, selvfølgelig! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg skal ikke ha joystick , ikke faen. Her går det i gass/brems (evt clutch) på rattet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå