Gå til innhold

Open source prosjekt, noen som vil være med?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg startet ett lite prosjekt for en liten stund tilbake. Men har litt for dårlig selvdisiplin til og jobbe med det alene. Så jeg lurte på om noen kunne ha ett ønske om og bli med? Det er snakk om ett presse release kit, men kan gjerne utvikles til og bli noe annet. Poenget er vel mest og kunne lage noe som noen kan ha bruk for, og samtidig ha det morro.

Det er ikke snakk om penger, hverken for min del eller eventuelle andre som kunne tenke seg og bidra. Jeg kan godt betale for ett domene og webhotell dersom det skulle bli aktuelt.

Vet ikke helt hva mer jeg skal skrive, men vekker det nyskjerrigheten i noen, så si ifra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har faktisk et domene og noe plass å bidra med, samt en forum løsning hvis det kan bidra. er ikke noe store greier men jeg bruker det såpass lite.

har ikke peiling på hva presse release er eller php men er villig til å lære noe nytt

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Kanskje fortelle litt om prosjektet?

Det som er tanken er og lage en kommunikasjonsportal mellom en organisasjon, firma el mot pressen. Hvor da organisasjonen kan legge ut informasjon som historie, biografi, fakta opplysninger, linker til gamele pressemeldinger osv. men også med muligheten for og kunne laste opp filer, enten det er bilder, skjemaer eller dokumenter. Så når pressen da skal skrive om dem, så kan pressen få tilgang til litt eksklusiv informasjon via ett slikt system.

Men det kan jo også brukes til spill grupper som vil dele informasjon på samme måte eller som ett intranett for ett lite firma.

Jeg har begynt litt allerede, og om noen vil kikke på det, så kan det prøves litt her (inntil vidre): http://epk.demo.quixotic.no/ - login: admin - passord: testwriter - bare og trykke rundt, men som sagt, det er ikke noe som er ferdig.

jeg har faktisk et domene og noe plass å bidra med, samt en forum løsning hvis det kan bidra. er ikke noe store greier men jeg bruker det såpass lite.

har ikke peiling på hva presse release er eller php men er villig til å lære noe nytt

Det hadde jo vært kjempe snilt! =D men jeg må først se om det er noen som vil være med på det, eller eventuelt overta det.

Lenke til kommentar
Tja, trenger nødvendig vis ikke være så skummelt at man kan laste opp filer, bare han escaper output.

At man kan laste opp PHP-filer ER farlig, spesielt hvis de lagres på et sted tilgjengelig via HTTP. Må man logges inn for å kunne gjøre det er det ikke "så" farlig, men i dette tilfellet har vi jo alle tilgang ...

Lenke til kommentar
Tja, trenger nødvendig vis ikke være så skummelt at man kan laste opp filer, bare han escaper output.

At man kan laste opp PHP-filer ER farlig, spesielt hvis de lagres på et sted tilgjengelig via HTTP. Må man logges inn for å kunne gjøre det er det ikke "så" farlig, men i dette tilfellet har vi jo alle tilgang ...

Nå har jeg ikke testet dette systemet da, men for alt vi vet så kan det jo hende han lagrer de uploadede filene med navn som en random sha1 hash og det orginale navnet lagret i databasen.

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke testet dette systemet da, men for alt vi vet så kan det jo hende han lagrer de uploadede filene med navn som en random sha1 hash og det orginale navnet lagret i databasen.

Det er nok langt ifra sikkert ends. Og det er som sagt noe jeg jobber med, men kunne gjerne ha tenkt med litt selskap :) Jeg er kanskje litt naiv, men jeg stoler på dere.

btw: og laste opp .php filer burde være mulig, men dem burde kanskje sikres litt bedre ja ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...