Xcrtry Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hei Når jeg skal starte maskinen så kommer "NTLDR mangler, trykk ctrl+alt+del for å starte på nytt" opp. Hadde nettopp formatert og installert xp, hadde installert noen drivere. også skulle jeg restarte masinen og det endte opp med at det kom opp. Prøvde å boote xp-plata men det funket ikke. Så jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre nå. Håper det er noen som kan hjelpe meg. Takker for svar. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) microsoft.com: RESOLUTIONRemove the non-system disk from your boot device. For example, remove the non-system disk from the floppy drive or the CD-ROM drive. Change your computer's boot sequence. Make sure that your computer's first boot sequence is the CD-ROM Drive. 1.Insert the Windows XP CD-ROM into the CD-ROM drive, and then restart the computer. Click to select any options that are required to start the computer from the CD-ROM drive if you are prompted. 2.When the "Welcome to Setup" screen appears, press R to start the Recovery Console. 3.If you have a dual-boot or multiple-boot computer, select the installation that you must access from the Recovery Console. 4.When you are prompted, type the Administrator password. If the administrator password is blank, just press ENTER. 5.Enter in the following commands COPY X:i386NTLDR C: COPY X:i386NTDETECT.COM C: [where X=CD ROM Drive] Take out the CD ROM and type exit Endret 1. januar 2008 av Dewil Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 microsoft.com:RESOLUTIONRemove the non-system disk from your boot device. For example, remove the non-system disk from the floppy drive or the CD-ROM drive. Change your computer's boot sequence. Make sure that your computer's first boot sequence is the CD-ROM Drive. 1.Insert the Windows XP CD-ROM into the CD-ROM drive, and then restart the computer. Click to select any options that are required to start the computer from the CD-ROM drive if you are prompted. 2.When the "Welcome to Setup" screen appears, press R to start the Recovery Console. 3.If you have a dual-boot or multiple-boot computer, select the installation that you must access from the Recovery Console. 4.When you are prompted, type the Administrator password. If the administrator password is blank, just press ENTER. 5.Enter in the following commands COPY X:i386NTLDR C: COPY X:i386NTDETECT.COM C: [where X=CD ROM Drive] Take out the CD ROM and type exit Har prøvd det, men klarer ikke å boote med xp-plata. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 da ville jeg kastet den plata og funnet en annen. evt. prøvd en annen cd rom Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Prøver nå med UBCD og det ser ut som det funker. Får i vertfall åpnet UBCD. Så jeg skal nok klare å åpne xp-cden, håper jeg. Lenke til kommentar
tilterje Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Får denne meldingen innimellom jeg også. Ganske så irriterende, men jeg pleier bare å starte PC-en på nytt (bryter bak) noen ganger, så blir det bra igjen..... Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Kan du ikke sette den harddisken som inneholder OS som FIRST BOOT DEVICE da? Burde funke det. Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Har fått til nå bare boota xp-plata med ultimate boot cd og formaterte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå