simson Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg har følgende: TV Get digital box (kabel-TV gjennom borettslaget, har i tillegg valgt canalplus-pakke for fotball) HD-DVD-opptaker Så langt har jeg kunne ta opp programA, mens jeg ser på programB. Men nå som de analoge signalene gradvis slukkes, vil jeg (siden Get-boxen kun har en tuner) kun ta opp akkurat den samme kanalen som jeg også ser på. Det vil i realiteten si at jeg nå får et dårligere tilbud enn jeg har hatt så langt. Jeg kan naturligvis også betale 79,-/mnd for en PVR-box, men siden jeg har en HDDVD-opptaker har jeg egentlig ikke det behovet. Og det vil innebære ca 1000kr i utgifter i året for å ha samme muligheten som jeg har hatt hele tiden hittil. Et par spørsmål: - Er den eneste veien å gå å få en box med to TV-tunere? - Er det mulig å kjøpe Get-boxen? - Ev. kjøpe andre boxer? Vil andre boxer (Media Center-PC-er,etc) kunne ta inn de signalene jeg betaler for (dvs Gets grunnpakke og Canalpluspakken)? Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 - Er den eneste veien å gå å få en box med to TV-tunere? For de digitale-sendingene er dette eneste mulighet ja, men Get har pr. i dag ingen planer om å slå av sine analoge signaler, du får disse gjennom «loop-out» bakpå dekoderen din. - Er det mulig å kjøpe Get-boxen? Nei det er ikke mulig - Ev. kjøpe andre boxer? Vil andre boxer (Media Center-PC-er,etc) kunne ta inn de signalene jeg betaler for (dvs Gets grunnpakke og Canalpluspakken)? Er bare Gets dekodere som fungerer opp mot Gets kabelnett Lenke til kommentar
simson Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 - Er den eneste veien å gå å få en box med to TV-tunere? For de digitale-sendingene er dette eneste mulighet ja, men Get har pr. i dag ingen planer om å slå av sine analoge signaler, du får disse gjennom «loop-out» bakpå dekoderen din. - Er det mulig å kjøpe Get-boxen? Nei det er ikke mulig - Ev. kjøpe andre boxer? Vil andre boxer (Media Center-PC-er,etc) kunne ta inn de signalene jeg betaler for (dvs Gets grunnpakke og Canalpluspakken)? Er bare Gets dekodere som fungerer opp mot Gets kabelnett Takk for svar. Det er kanskje ikke Get som skrur av signalene, men signalene blir i hvert fall slått av her i borettslaget. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Det er kanskje ikke Get som skrur av signalene, men signalene blir i hvert fall slått av her i borettslaget. Feil info eller bløff fra litt for ivrige selgere...? Get leverer digitale og analoge signaler i samme kabel. Så lenge du er tilknyttet Get får begge deler inntil videre (snakker om år...) Lenke til kommentar
simson Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Det er kanskje ikke Get som skrur av signalene, men signalene blir i hvert fall slått av her i borettslaget. Feil info eller bløff fra litt for ivrige selgere...? Get leverer digitale og analoge signaler i samme kabel. Så lenge du er tilknyttet Get får begge deler inntil videre (snakker om år...) Nei, er ikke bare info jeg har fått. Det har allerede skjedd. Det er kanskje jeg som bruker feil begreper, men: Før kunne jeg få (analoge) signaler direkte til TV-en min. Jeg hadde ca 30 kanaler via borettslagets kabeltilbud (gjennom borettslagets avtale med Get). For å se på tilleggskanalene jeg hadde gjennom Get, trykket jeg på AV, for å velge mellom kanalene som gikk gjennom dekoderen. Dette gjorde at jeg kunne se på Viasat4 på TV'en, samtidig som jeg tok opp Canal+ Sport (ved at dekoderen var innstilt på denne kanalen, og opptakeren tok opp signalet som kom fra dekoderen). Nå har imidlertid ca 17-18 av kanalene blitt slukket, og for å se for eksempel Viasat4, må jeg se på denne gjennom dekoderen. Det vil si at det ikke lengre er mulig for meg å se på Viasat4 samtidig som jeg tar opp Canal+ Sport, siden signalet til TVen og til opptakeren nå er det samme. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det som vel har skjedd hos deg er at borettslaget har endret avtalen med Get i forbindelse med utdeling av dekodere. Jeg har sett dette i flere borettslag og sameier hvor kanaler utenom grunnpakken (som felleskapet betaler for) blir borte etter oppgraderinger. Men du burde sitte igjen med bortimot 20 kanaler hvis du har Gets grunnpakke. Viasat4 som du savner skal være i grunnpakken til Get ifølge kanallistene bortsett fra i Drammen, Hønefoss og Kongsberg (hvorfor skal ikke de som bor i det området få se akkurat den kanalen...?). Lenke til kommentar
simson Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Det som vel har skjedd hos deg er at borettslaget har endret avtalen med Get i forbindelse med utdeling av dekodere. Jeg har sett dette i flere borettslag og sameier hvor kanaler utenom grunnpakken (som felleskapet betaler for) blir borte etter oppgraderinger. Men du burde sitte igjen med bortimot 20 kanaler hvis du har Gets grunnpakke. Viasat4 som du savner skal være i grunnpakken til Get ifølge kanallistene bortsett fra i Drammen, Hønefoss og Kongsberg (hvorfor skal ikke de som bor i det området få se akkurat den kanalen...?). Jeg får inn Viasat4 via den digitale dekoderen, men ikke lengre rett til TV-en. Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Etterstad kabelTV (om jeg ikke husker feil - så et lite forbehold) har selv vedtatt å endre det analoge tilbudet i sitt nett (som Get leverer signaler til) slik at de analoge tilbudet per for noen uker/mnd siden ble redusert endel. Dette er Etterstad KabelTV (og de andre netteierene der) som har besluttet :x Det er derimot inkludert leie av èn vanlig Get box og leie av ekstradekoder tror jeg også er rabatter til 39,-/mnd (mot listepris 49,-/mnd) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hørte i går at det var noe liknende også på Holmlia. Signaler og dekoder fra Get, men med en merkbart "slanket" analog grunnpakke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå