Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Helgefyll, er det virkelig SÅ morsomt hver gang?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns de beste festene er evnt en liten leilighet, ikke så altfor mange folk. Alle bare prater og koser seg med chill musikk og tar det rolig. Drikker et par øl og blir kjent med folk hilser på samme personen kanskje 5 ganger før du husker han.

Veklser nummer med folk og har det kjekt.

Lenke til kommentar

Enig med deg NextoN, men det kommer an på.

Selv liker jeg også veldig godt sånne rolige fester der 4-5 kompiser bare sitter og preiker eller ser på TV og tar seg noe alkohol for å få opp stemningen (men man MÅ ikke ha alkohol for å ha det gøy heller)

Men det er ikke alltid det er så gøy, og jeg blir fort lei det. Selv vil jeg heller variere litt. Av og til sånne rolige fester med bare kompiser, men også større og villere fester med masse jenter og flere ukjente så du kan bli kjent med. Det er jo noe med fester (mye pga. alkohol? :p) som gjør at man kan snakke med omtrent absolutt alle, og det liker jeg.

Så det beste for meg er å blande de to festtypene. Litt rolig med kompiser, men også litt skikkelig partys :p

PS: Jeg syntes også at det er digg å ta seg en kveld innimellom og bare slappe av hjemme. Spille PC med venner, se på TV, eller faktisk være med familien. Rett og slett slappe av hjemme. Kall meg nerd, men det er bare meg :)

Lenke til kommentar
Altså, er jeg den eneste som føler det slik? Jeg drikker en gang i måneden maks nå.

Men, hvorfor ikke være asosial hvis man trives med det? Jeg ser mye heller film med Cola og potetgull, enn festing på byen! Så får heller folk kalle meg asosial og nerd, uten at jeg tar store skader av det ;)

Nå er ikke jeg ikke asosial, men det finnes da alternativer til det å drikke seg dritings hver helg, ødelegge helsa og være ødelagt på jobb på mandagen. For de som har sånt da.

Man ge av de jeg kjenner, som jeg har sagt tidligere, har ikke jobber, og de bruker egentlig uka til å skrape sammen penger til helgefylla. Da går det mye i hjembrent og polvarer er luksus for dem.

Kommende alkoholikere?

Lenke til kommentar

Kommer jo ann på hva du gjør det til. Dra på fester med gode venner, der du veit det er artige historier, rå musikk og bra folk. Ikke dra på festene der det bare er drittunger. Er morro å være ute, men orker ikke vær helg, blir sliten og dårlig og det er jævla dyrt, men utenom det er det klart det er morro.

Lenke til kommentar

Det gjør egentlig ikke jeg heller, men nå bor jeg i byen (trondheim) og her står egentlig festtilbudedene i fleng. Men jeg er svært svært sjeldent ute og drikker uansett. Føler egentlig at alkohol ikke passer meg som person egentlig. Merkelige greier, men det beste av alt er det at jeg trives med det sånn! :)

Lenke til kommentar

Om festtilbudene er rævva, ikke fest så ofte. Dra ut en gang i blandt, er utrolig hvor fort du kan møte på ett par ålreite folk på en ellers rævva fest, og så møter du dem kanskje seinere edru, har møtt par gode venner og venninner på fest, og syns egentlig det er en trivelig måte og enten bli kjent med folk eller bare ha det morro :)

Lenke til kommentar
Den quoten der var rimelig unødvendig.

Det var innlegget ditt også.

Ett tips til de som liker å drekke mye, men vil slutte, begynn å jobb på ett utested, gå rundt , 8 timer, sliten, se hvor "kult" alle har det , å at folk på 30-70 oppfører seg som 12årige rasshøl.

Jobba på utested nå i 1år, drikker _mye_ mindre, oppfører meg bedre - vil nå jeg si.

Men en skal da kunne drekke seg ned 1 gang i mnd også :yes:

Lenke til kommentar

Partyvanene til oss nordmenn er ganske "ræva" som alltid må drikke seg sanseløse.

Ta en tur til danmark, tyskland, tjekkia, whatever, så finner man fort andre drikkevaner som blir litt mer koslige.

Man møtes med noen venner og tar et par pils for å komme i et godt humør, enten det kun er for å mimre litt, eller for å rett å slett få i seg litt mer mot for å få noen tlfnr av det motsatte kjønn.

Heller det enn å drikke seg så full at man ikke husker hva som skjedde dagen derpå, hva er egentlig vitsen?

Lenke til kommentar
Partyvanene til oss nordmenn er ganske "ræva" som alltid må drikke seg sanseløse.

Ta en tur til danmark, tyskland, tjekkia, whatever, så finner man fort andre drikkevaner som blir litt mer koslige.

Man møtes med noen venner og tar et par pils for å komme i et godt humør, enten det kun er for å mimre litt, eller for å rett å slett få i seg litt mer mot for å få noen tlfnr av det motsatte kjønn.

Heller det enn å drikke seg så full at man ikke husker hva som skjedde dagen derpå, hva er egentlig vitsen?

det er noen (mange) som synd det er "jææææævli'" kult å være møkkdrita vettu ;) Har man noe å skryte av til vennegjengen dagen etter.

PS: Danskene har vel ikke så bra drikkevaner, vel?

Lenke til kommentar

det er noen (mange) som synd det er "jææææævli'" kult å være møkkdrita vettu ;) Har man noe å skryte av til vennegjengen dagen etter.

PS: Danskene har vel ikke så bra drikkevaner, vel?

De fleste har vel bedre drikkevaner enn oss nordmenn egentlig.

Lenke til kommentar

Endelig en tråd hvor folk deler samme meninger som meg, jo! :woot:

Høgskolen jeg går på er kjent for å være glade i å drikke og feste mye, og hver helg, gjerne fredag og lørdag er godkjente dager å drikke på. Det starter alltid med et vors der vi i starten sitter og stemninga er så som så.. Sitter å småprater om hva som helst, men lite interessant for min del.. Gjerne 8-10 rundt et bord(gutter og jenter). Så etter 6-7 cider/øl. Stemninga tar seg opp mer og mer for hver slurk som blir helt nedpå og etter hvert kjenner alle hverandre veldig godt og praten sitter løsere enn før.. Jentene begynner å sitte på fanget ditt, festsnusen er i kjeften og cideren smaker like digg som den alltid gjør. Du begynner kanskje å få god kontakt med ei jente du ikke snakker altfor ofte med, og du koser deg skikkelig..

Men OI, der ble musikken slått av og nå skal vi selvsagt ut på BYEN fordi alle koser seg jo der. Ender alltid opp med at jeg først sjekker ut hvem som er ute, for så å stikke å kjøpe meg noe å drikke.. så prøver jeg å si noe til en kompis, men han hører meg selvsagt ikke pga det høye støynivået.. det ender da opp med at jeg bare sprader rundt, gjerne ut og kjøper meg noe mat.. ellers er det egentlig alt.. for min del er byen kjedelig pga hovedgrunnen til at jeg drikker er for å kose meg sammen med venner og veninner, men gjerne et par jenter jeg ikke kjenner så godt også sånn at muligheten/spenningen for at noe kan skje ligger i luften..

Jeg har derfor sluttet å drikke 2-3 ganger i uka og heller gått over til 1-2 ganger i mnd og nå på nyåret skal jeg drikke enda mindre igjen - må faktisk skje noe før jeg skal slenge meg på flaska igjen. Jeg er glad i å trene og drikkinga hjelper ikke akkurat på den fronten heller, men misforstå ikke. Jeg er ikke redd for å drikke meg snydings så lenge jeg har en gøy kveld, men utelivet er faktisk ikke noe for meg.. :) ei cider eller to kjøper jeg heller på butikken for en brøkdel av prisen enn hva den koster på på utestedene.

btw; thumbs up for denne tråden, godt å høre at det er flere som føler litt av det samme :)

Lenke til kommentar

Er som ofte greiest å leke med likesinnede. Helgefyll er ikke noe jeg liker særlig, en rolig kveld hjemme hos noen eller ute på en bar er hva jeg synes er hyggeligst. Har ingen sans for å danse, betale for å være i et lokale det er umulig for meg å kommunisere og musikk jeg ikke liker.

Om det er ut på "byen" vil jeg helst at det er i anledning en forestilling eller konsert med et bar/resturantbesøk etterpå, ikke ravfyll og taxikø.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Drikker for å ha det morro, aldri stup full, det er et par år siden det var det som gjaldt.

Mer kos med 6-7-8 øl, slappe av med masse venner, prate, musikk- deretter på en fest uten fjortiser, eventuelt nachspiel etter det. Så i senga et eller annet sted, og like god i formen dagen etter.

Lenke til kommentar

I motsetning til mange på min alder har jeg aldri vært noen tilhenger av helgefylla. Ikke misforstå, jeg liker en god fest i ny og ne, men aldri uten at den har vært planlagt lenge sånn at jeg har lada opp. Jeg liker veldig godt å ta noen øl med venner og så kanskje stikke på en pub og spille biljard. Det skal jeg forresten nå i kveld! :)

Lenke til kommentar

Fylla er ikke noe must, men en gang i blant kan det hende jeg får for meg at dritings er en god idè. Før var det ihvertfall annenhver helg. Nå har det blitt redusert til maks annenhver mnd. Men siden jeg er student har jeg et konstant inntak av to-tre halvlitere på pub.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...