Aceface Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Er Antec Sonata III noe å satse på? Ser det har en 500W PSU innebygd, er den noe bra, og er det nok kjøling i kabinettet fra før av, eller må jeg kjøpe noen ekstra vifter selv? Skal ikke klokke noe særlig. skal ha en AMD Athlon 64 X2 6000+, og et ATi Radeon HD3870 som kanskje skal klokkes litt Viftestøy er ikke noe problem. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 For det første vil jeg anbefale deg å kikke på noe annet om har råd til den hardwaren. Det er et helt greit kabinett, men jeg synes du skal legge noen flere hundrelapper i kjøpet. En av grunnene er at den strømforsyninga du får med antakeligvis ikke er en særlig god strømforsyning. Jeg ville personlig heller kjøpt kabinett og strømforsyning hver for seg. Har du vurdert kabinettene Antec Performance One P180, P180B og P182? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Har Antec Sonata III selv, og er kjempefornøyd. Strømforsyningen er av god kvalitet, den koster rundt 700kr i løsvekt og støyer minimalt. Kabinettet er veldig fint, enkelt og holde ryddig, vibrasjonsdemping av harddiskene, og det er relativt kjølig (C2D E6420 @ 3,2Ghz | 35*C ved normal bruk og stock kjøler). Det er ett knall kabinett! ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Har Antec Sonata 2, den er med 450w psu og med cpu-rør, litt annerledes front, ellers er de samme, den er meget bra kabinett... For den prisen. den 450w psu driver: 3 hdd, 4 vifter +cpu-vifte, asus p5b Deluxe p965 hk, Q6600 overklokket til 2.85 ghz, GeForce 8800 GTS 640mb, tv-kort, Creative X-fi 64mb lydkort, 1 dvd-brenner. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Har kjøpt Sonata III nå og et litt pinlig spørsmål. Hvordan fester man harddisken? Skruene passer jo ikke i hullene i harddiskholderen. Lenke til kommentar
Redman Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 tror nok de passer:) skruene skal ikke i siden på HD men gjennom gummi pluggene i skuffen, mot den siden av HD med printplate på. Spesial skruer følger med kabinett. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 He he... ja de satt i bunnen ja. Takk. Flere dumme spørsmål. Det er ett par ledninger jeg ikke finner ut hvor skal. 1. Ac'97 kabelen fra kabinettet. Det var to kabler sammen, ac97 og hdd. Helt nederst til venstre på hk så står det hdd og ac97, og hd kablen passer. Ac97 kablen er anderledes en hk så den passer ikke. 2. USB kabel fra kabinettet. På hk Asus p5k-v så er det ingen sted å sette kabelen. Det er tre blå USB dingser nederst til høyre på hk, men de er ikke like som kablen. Du får satt på kabelen, men da er det to pinner ekstra på HK og masse plass på hver side. Regner med at det er feil. Lenge siden jeg har satt sammen en maskin Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 PSUen som sitter i Antec Sonata II er hvertfall god. Lenke til kommentar
Redman Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 er litt teit kabel system på Antec ja:) irriterende er vel ordet jeg leter etter. Last ned manualen til Sonata og hovedkortet, putt tungen i rett munn, koble det mest åpenbare først og se hva du sitter igjen med;) Lenke til kommentar
NERV Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Sitter igjen med ac97 og USB ja. Har jo bruksanvisning som følger med men blir ikke klokere av dem. Som vanlig dårlige verktøy. Har også noen pci e strømkabler til overs, men regner med at de skal til skjermkort el og ikke på HK. Edit: Man kan bare bruke HDD lyd eller ac97, ikke begge og siden HK bare matcher HDD lyd så bruker jeg den. Da er det bare USB kabelen igjen. Den passer jo på et vis, den er bare mindre og har færre pins en slotten i HK. Det er USB kabelen fra frontpanelet. Får bare teste og se om det virker. Endret 5. januar 2008 av NERV Lenke til kommentar
NERV Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Det er to strømkabler til gamle IDE enheter. De er utrolig dårlige. Metallkontaktene er løse og uavhengige av hverandre, så for å plugge de i enheten så må man bende på ledningene og håpe på at før eller siden så er alle pluggene rett på samme tid og at man får plugget inn. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 En av grunnene er at den strømforsyninga du får med antakeligvis ikke er en særlig god strømforsyning.Jeg ville personlig heller kjøpt kabinett og strømforsyning hver for seg. Har du vurdert kabinettene Antec Performance One P180, P180B og P182? Den strømforsyningen er faktisk en veldig bra 500w som er svært støysvak. Ligger anmeldelse av den og kabinettet selv på anandtech. Føler man behovet for å gå for p182 så må man mer enn doble prisen til sonata3. P182 = 900kr, PSU = 800-900kr, tilsammen blir det 1700-1800kr. Mens et sonata3 koster under 1000-lappen. Lenke til kommentar
MiniMoose Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Noen som vet hvordan du får lyd ut foran på kabinettet (altså hvis jeg skal bruke headset) Hvilke kabler som skal hvor for å få til det? Lenke til kommentar
Cerv Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Noen som vet hvordan du får lyd ut foran på kabinettet (altså hvis jeg skal bruke headset) Hvilke kabler som skal hvor for å få til det? Man kan bare bruke HDD lyd eller ac97, ikke begge og siden HK bare matcher HDD lyd så bruker jeg den. De er for headset.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Strømforsyningen i Sonata III støyer som et lite uvær. Min Tagan 480W døde et par måneder siden og trodde PSU fra Sonata III ville være en brukbar erstattning samtidig som jeg fikk et billig kabinett med i prisen, men den strømforsyningen må jeg sansynligvis erstatte med noe bedre. Idle støyer den noe over 30 Papst-watt på mitt system og under tung load støyer den omtrent like mye som motorveien utenfor med vinduet på vidt gap. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hovedkort USB headers har sokkel for 2.stk usb tilkoplinger i samme. _______ |.....| Pinne 2,4,6,8,10 ( 10 brukes ikke) |....x| Pinne 1,3,5,7,n/a ( x ingen pinne) ------- Pinne 2,4,6,8 er en USB port - her kan du kople en kabinett kabel Pinne 1,3,5,6 er en USB port - her kan du kople en kabinett kabel På noen kabinetter med flere usb front porter har man en plugg som dekker begge ( 2 og 2). Noen kabinetter kan til og med ha det pin for pin , da må du se på merkingen hva som er data+ data- gnd og 5v og kople de på rett sted. Port 1 i headeren(hk) 2=5v 4=data - 6=data + 8=jord (alltid sort farge) Port 2 i headeren(hk) 1=5v 3=data - 5=data + 7=jord (alltid sort farge) Vær veldig nøye med dette (følg hovedkortets manual). For en feilkoplet usb port , kan medføre svidd hovedkort eller usb enhet når du plugger noe inn etterpå. Lenke til kommentar
MiniMoose Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Strømforsyningen i Sonata III støyer som et lite uvær. Min Tagan 480W døde et par måneder siden og trodde PSU fra Sonata III ville være en brukbar erstattning samtidig som jeg fikk et billig kabinett med i prisen, men den strømforsyningen må jeg sansynligvis erstatte med noe bedre. Idle støyer den noe over 30 Papst-watt på mitt system og under tung load støyer den omtrent like mye som motorveien utenfor med vinduet på vidt gap. Merkelig..min bråker ikke i det hele tatt. Hører den nesten ikke selv om jeg spiller krevende spill...så hva enn som skjer med din så er det unormalt så langt jeg kan se. Eventuelt så har du fått superhørsel...i så fall hurra for deg Lenke til kommentar
bautech Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Antec Sonata III er den mest stille pc kabinett og strømforsyning som finnes! Har prøvd en selv og det eneste som hørdes når du var helt innpå var mist vifta(16,5dB) som var satt på bak Lett vekt også Det eneste som var litt minus er at du må opne deksel/dør foran for å starte den Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Min standard for hva som er "stille" er nok en del ganger strengere enn de fleste andres, men en slik Mist vifte har jeg også ( dog på 7V ) og strømforsyningen er ikke i nærheten av det støynivået, så det muligens variasjoner i hvor temperatursensoren er plassert. Min maskin med to overklokkede P4-baserte Xeon-prosessorer spiser nok dog en del mer strøm enn de fleste maskiner med low-end skjermkort, men den avdøde Tagan 480W-strømforsyningen kjørte aldri sine to 80mm 530 RPM vifter høyere enn laveste hastighet og både strømforsyningen og eksosen ut bak var kaldere enn Earthpoweren. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Pussig: Jeg hadde også en "ekte" gammedags og god sort Tagan med disse push/pull 80mm viftene. Det som var synd var at et Asus A8N Premium kort jeg fikk tilsendt og testet hadde feil og tok kverken på den. Nå har jeg i to av tre PC'r ,PCU m 120mm vifter (en Mist + en OCZ). Fremdeles var den tagan PSUen den stilleste jeg har hatt til d.d. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå