Gå til innhold

Spm om billige Eizo skjermer på prisguide for tiden

khan2k

Anbefalte innlegg

Hei

Hvis en tar en titt på prisguide på minimum 20" skjermer, ser man at Eizo har de billigste skjermene. Man finner f.eks. 20" skjermer for litt over 1000 kr. Eneste ulempen jeg ser er at responstiden på disse er 25-30 ms. Etter å ha lest litt har jeg funnet ut at dårlig responstid betyr masse etterslep under spilling. Hvor ille er det egentlig med 25 ms responstid? Jeg er en student som kanskje kommer til å spille litt av og til, jeg vil i alle fall ha muligheten til å spille. Men det blir masse filmtitting. Egner disse billigskjermene seg for sånt bruk eller bør jeg legge til en tusenlapp ekstra og kjøpe et ordentlig skjerm? Er det noen som har erfaringer med disse skjermene så hadde det vært fint om de delte dem.

Mvh

khan2k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør nok legge i en ekstra tusenlapp =) 25-30ms vil jo bety etterslep i filmer også..

Min gamle lcd skjerm har en responstid på 16ms, og den fungerer utmerket til mitt bruk(spill og film).. Men nå har jo de fleste skjermer til en billig penge(2000+) en responstid på 5ms og mindre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...