valbis Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 jeg tenker på musikk ala soundtracket til Gudfarenfilmene, men ikke nødvendigvis filmmusikk.. da jeg så på Sopranos i sta, og da de spilte en sang i samme stilen som soundtracket fra nevnte filmer, slo det meg at det må være et hav av uoppdaget musikk fra dette landet. jeg er ute etter musikk fra første halvdel av forrige århundre. jeg har mottatt følgende tips allerede, så de trenger jeg ikke igjen: ENNIO MORRICONE Pino Donaggio Angelo Branduardi Fabio Frizzi tips mottas med takk Lenke til kommentar
valbis Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 ingen som har peiling nei?? Lenke til kommentar
sirhenning Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 God aften. Føl Dem velsignet og takk din heldige stjerne - for jeg er selvutnevnt ekspert på italiensk (film)musikk. Ennio Morricone er naturligvis selvskreven. Liker du hans komposisjoner(og bare en imbesill gjør ikke det) kan du prøve følgende: -Bruno Nicolai -Armando Trovaioli -Nico Fidenco -Piero Piccioni -Berto Pisano -Roberto Pregadio -Riz Ortolani -Francesco De Masi -Nora Orlandi -Fred Bongusto -Nino Rota -Luis E.Bacalov -Carlo Sevina -Claudio Tallino -Piero Umiliani -Franco Micalizzi -Alessandro Alessandroni -Stelvio Cipriani Og du kan jo ellers trimme ørevoksen med både Goblin, Mina (Mazzini), Adriano Celentano og Lucio Battisti. Brillefint alt sammen. Lykke til og god helg. Sir H. Lenke til kommentar
valbis Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 jeg har ikke ord! Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Skal du bruke den til noe spesielt? Endret 6. januar 2008 av Spöka Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Ser du foreslo Nino Rota, som såvidt meg bekjent komponerte Speak softly love (temaet fra The Godfather). Glimrende saker, burde være akkurat det du ser etter. Lenke til kommentar
valbis Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Ser du foreslo Nino Rota, som såvidt meg bekjent komponerte Speak softly love (temaet fra The Godfather). Glimrende saker, burde være akkurat det du ser etter. det har jeg selvfølgelig hørt fra før! Lenke til kommentar
trudest Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Du må selvfølgelig sjekke ut Puccini og Verdi... De er de største innen denne sjangeren. Hvis du vil ha skikkelig "Gudfaren" stemning, prøv å få tak i gamle, gjerne orginale innspillinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå