mads182 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg venter en pakke fra en privatperson, dette er noe av verdi som jeg har kjøpt av han. Spørsmålet mitt er; Hvorfor har det ikke skjedd noe siden 29.12.07 her? Var det ikke postdag både i går og i dag? Dessuten, pleier det ikke å stå slike ting som vekt, volum og prisgrunnlagdata i sporingsdetaljene? Eller gjelder det ikke for smartpost? Begynner å bli litt redd nå! Sendingsnummer Kollinummer SM096413***NO Produkt SMARTPOST PAKKE Vekt 0,0 kg Volum 0,0 dm3 (0x0x0 cm) Prisgrunnlag 0,0 kg Signatur Dato Kl Hendelse Poststed 29.12.07 14.11 INNLEVERT POSTKONTOR 2711 GRAN Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg venter en pakke fra en privatperson, dette er noe av verdi som jeg har kjøpt av han. Spørsmålet mitt er; Hvorfor har det ikke skjedd noe siden 29.12.07 her? Var det ikke postdag både i går og i dag? Dessuten, pleier det ikke å stå slike ting som vekt, volum og prisgrunnlagdata i sporingsdetaljene? Eller gjelder det ikke for smartpost? Begynner å bli litt redd nå! Sendingsnummer Kollinummer SM096413***NO Produkt SMARTPOST PAKKE Vekt 0,0 kg Volum 0,0 dm3 (0x0x0 cm) Prisgrunnlag 0,0 kg Signatur Dato Kl Hendelse Poststed 29.12.07 14.11 INNLEVERT POSTKONTOR 2711 GRAN Pleier ikke å skje så mye hos Posten i helgene dessverre... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Pleier ikke å skje så mye hos Posten i helgene dessverre... Nei, men det var vel postdag i går og i dag? Litt pussig at det ikke har skjedd noen ting... Pleier ikke de dataene jeg nevnte i åpningsinnlegget å stå der, ettersom det er en smartpostpakke? Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 I går var det nyttårsaften (= lite arbeid) og i dag er 1. nyttårsdag (= lite arbeid). Postens 3'erpakker går ikke på helligdager. Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Grr, da får jeg bare vente da. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Du får nok pakken til slutt, skal du se Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Ser ikke ut til at det har skjedd noe som helst annet enn at pakken er levert inn på Gran Postkontor i dag heller. Jeg synes det går ekstremt sakte... Noen andre som venter på pakker fra posten om dagen? I dag har det da ærlig talt vært en vanlig dag. Er det mulig for sender å registrere inn en pakke som han aldri sender? Jeg tenker på svindel, for eksempel... Hvis jeg aldri får denne pakken.. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Posten har registrert den som innlevert på postkontor. Den skal så videre til pakketerminal der den sikkert måles og veies. Du trenger foreløpig ikke bekymre deg for svindel, er pakken registrert på postkontor så er den på postkontoret. Ting går sikkert bare litt tregt, men det kan også være at pakka ikke har blitt skannet og registrert på terminalen. Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Ting går sikkert bare litt tregt, men det kan også være at pakka ikke har blitt skannet og registrert på terminalen. Det virker sånn ja, de andre tilfellene jeg har vært borti har pakken blitt registrert på terminalen kun få timer etter at den har blitt levert. Er ikke det det mest normale? Hva skal jeg gjøre med posten om jeg ikke hører noe mer? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Slik foregår det på sentralen i Vestfold: Pakken innleveres på postkontor - kjørt med bil til sentralen - legges på bånd - veies, måles og innregistreres automatisk (dette blir da også registrert på webben) - pakken blir sendt til den "armen" den skal til og puttet i bur - sendt ut med bil til dit den skal. I dag er vel første normale arbeidsdagen. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Ting går sikkert bare litt tregt, men det kan også være at pakka ikke har blitt skannet og registrert på terminalen. Det virker sånn ja, de andre tilfellene jeg har vært borti har pakken blitt registrert på terminalen kun få timer etter at den har blitt levert. Er ikke det det mest normale? Hva skal jeg gjøre med posten om jeg ikke hører noe mer? Slapp av ,ingen har jobbet i nyttårshelgen,nyttårsaften ELLER 1.Nyttårsdag. I morgen vil alt være tilbake til normal gjenge igjen..jeeez.... Neidu,fyr opp TV2 Hjelper Deg,FBI,Forbrukerrådet osv osv osv...tenk at Posten ikke gidder å gjøre noe med din pakke i nyttårshelgen..skandaløst! Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Stilte bare noen spørsmål jeg, fordi jeg jeg er skeptisk til denne ordningen. Det må vel være lov? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Stilte bare noen spørsmål jeg, fordi jeg jeg er skeptisk til denne ordningen. Det må vel være lov? Skeptisk til ordningen ?? At folk ikke jobber på fri - og helligdager ? Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Nei, smartpostordningen. Hvorfor drar du opp en gammel tråd når du bare kan sende meg en PM hvis det er noe slik du skal spørre om? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Nei, smartpostordningen. Hvorfor drar du opp en gammel tråd når du bare kan sende meg en PM hvis det er noe slik du skal spørre om? Hvorfor har det ikke skjedd noe siden 29.12.07 her? Var det ikke postdag både i går og i dag? Nå spurte du om noen jobbet 31/12-2007 og 1/1-2008 på Posten. Dette ble det svart på. Og ingen regner en tråd som startet 1/1-2008 som gammel! Lenke til kommentar
syverty Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Til Alle dere som lurer på hvor lang tid det tar fra en pakke blir innlevert postterminal og til den er kommet til ditt lokale postkontor, så gå inn på dennee å sjekk da. http://www.posten.no/NR/rdonlyres/43BE7150...kke14092007.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå