NikkaYoichi Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Og det siste er altså forbud mot såkalte klasse 2 og 3 eksplosiver, dvs nyttårsrakketer med styrepinne ++. Hva tror dere blir resultatet av dette? For å si det slik, hjemmesnekrede og mer farlige bomber i utkantstrøket blir resultatet. Bor selv på bygda og ikke F at jeg drar 26 km inn til byen for å se på fyrverkeri, da drar jeg heller over grensen og handler meg litt der. Problemet med raketter er at du kan skade andre. Du aner ikke hvor forbanna jeg hadde blitt hvis en eller annen idiot hadde fyrt av en rakett langs bakken, slik at jeg hadde blitt blind. Derfor passer det meg bra at raketter med styringspinne blir forbudt. Hvis mennesker hadde vist at de var såpass modne at de kunne te seg på nyttårsaften hadde det ikke vært noe problem.Batterier er fortsatt lov. Argumentetet ditt med snus og tobakk er en annen sak. Her skader du deg selv. Det er røykerne som får kols eller lungekreft. Røykerne skader forsåvidt meg/samfunnet med de høye legeutgiftene vi får på idiotien til de som røyker/snuser. Ellers er jeg enig i at staten i altfor stor grad bestemmer over oss. Er en motstander av overformynderiet og mange av tulle-avgiftene de kommer opp med. Er du like redd for de 20.000 bilførerne i Norge som kjører i påvirket tilstand, hver dag, til at du også vil forby biler? Hvis ikke, hvorfor ikke? Er det ikke så ille å bli kjørt ihjel eller bli lam fra nakken og ned fordi en fyllikk ikke klarer å styre bilen. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Er tobakk totalforbudt i Singapore? Det synes jeg virker litt rart, siden jeg har stått på gata og tatt en røyk midt i byen Singapore, og det var offentlige askebeger hver tiende meter. På et eller annet merkelig vis har jeg forvekslet tobakk med tyggis. Sier vel sitt om Singapore... Tyggis er ikke forbudt, det er bare forbudt å kaste det på gata. Boten er rimelig skyhøy for det. Singapore er rent, men ikke fritt. "The chewing gum ban in Singapore was enacted in 1992 and revised in 2004. It bans the import and sale of chewing gum in Singapore. Since 2004, chewing gum of therapeutic value has been allowed into Singapore following the United States-Singapore Free Trade Agreement (USS-FTA)." Wiki er min venn. Men dette er veldig off-topic Lenke til kommentar
thrice Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Og det siste er altså forbud mot såkalte klasse 2 og 3 eksplosiver, dvs nyttårsrakketer med styrepinne ++. Hva tror dere blir resultatet av dette? For å si det slik, hjemmesnekrede og mer farlige bomber i utkantstrøket blir resultatet. Bor selv på bygda og ikke F at jeg drar 26 km inn til byen for å se på fyrverkeri, da drar jeg heller over grensen og handler meg litt der. Problemet med raketter er at du kan skade andre. Du aner ikke hvor forbanna jeg hadde blitt hvis en eller annen idiot hadde fyrt av en rakett langs bakken, slik at jeg hadde blitt blind. Derfor passer det meg bra at raketter med styringspinne blir forbudt. Hvis mennesker hadde vist at de var såpass modne at de kunne te seg på nyttårsaften hadde det ikke vært noe problem.Batterier er fortsatt lov. Argumentetet ditt med snus og tobakk er en annen sak. Her skader du deg selv. Det er røykerne som får kols eller lungekreft. Røykerne skader forsåvidt meg/samfunnet med de høye legeutgiftene vi får på idiotien til de som røyker/snuser. Ellers er jeg enig i at staten i altfor stor grad bestemmer over oss. Er en motstander av overformynderiet og mange av tulle-avgiftene de kommer opp med. Er du like redd for de 20.000 bilførerne i Norge som kjører i påvirket tilstand, hver dag, til at du også vil forby biler? Hvis ikke, hvorfor ikke? Er det ikke så ille å bli kjørt ihjel eller bli lam fra nakken og ned fordi en fyllikk ikke klarer å styre bilen. Det der ble bare latterlig. Bil er en nødvendighet i dagens samfunn, på lik linje med alle andre transportmidler. Rakketter med styrepinne derimot, er ikke nødvendig. Det er pent og se på, og jeg skulle ønske vi kunne fortsette å bruke det, men mindretallet ødelegger. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Og det siste er altså forbud mot såkalte klasse 2 og 3 eksplosiver, dvs nyttårsrakketer med styrepinne ++. Hva tror dere blir resultatet av dette? For å si det slik, hjemmesnekrede og mer farlige bomber i utkantstrøket blir resultatet. Bor selv på bygda og ikke F at jeg drar 26 km inn til byen for å se på fyrverkeri, da drar jeg heller over grensen og handler meg litt der. Problemet med raketter er at du kan skade andre. Du aner ikke hvor forbanna jeg hadde blitt hvis en eller annen idiot hadde fyrt av en rakett langs bakken, slik at jeg hadde blitt blind. Derfor passer det meg bra at raketter med styringspinne blir forbudt. Hvis mennesker hadde vist at de var såpass modne at de kunne te seg på nyttårsaften hadde det ikke vært noe problem.Batterier er fortsatt lov. Argumentetet ditt med snus og tobakk er en annen sak. Her skader du deg selv. Det er røykerne som får kols eller lungekreft. Røykerne skader forsåvidt meg/samfunnet med de høye legeutgiftene vi får på idiotien til de som røyker/snuser. Ellers er jeg enig i at staten i altfor stor grad bestemmer over oss. Er en motstander av overformynderiet og mange av tulle-avgiftene de kommer opp med. Er du like redd for de 20.000 bilførerne i Norge som kjører i påvirket tilstand, hver dag, til at du også vil forby biler? Hvis ikke, hvorfor ikke? Er det ikke så ille å bli kjørt ihjel eller bli lam fra nakken og ned fordi en fyllikk ikke klarer å styre bilen. Det der ble bare latterlig. Bil er en nødvendighet i dagens samfunn, på lik linje med alle andre transportmidler. Rakketter med styrepinne derimot, er ikke nødvendig. Det er pent og se på, og jeg skulle ønske vi kunne fortsette å bruke det, men mindretallet ødelegger. Jeg er ganske sikker på at de som jobber i fyrverkeriindustrien er helt uenig med deg. Se litt lenger enn din egen nesetipp neste gang. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Fyrverkeriindustrien var vel strengt tatt ikke saken. Og blir det i det heletatt produsert fyrverkeri i Norge? Kan ikke se for meg at norsk fyrverkeriproduksjon kan konkurer med land som tilbyr produktet billigere. F. eks produksjonen på Raufoss som ble lagt ned i 79. Kan heller ikke se for meg at noen livnærer seg kun på import, siden det tross alt bare er en dag i året det er marked. Staten kommer uansett til å fortsette med innkjøp, siden de fyrer opp rakettene. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Fyrverkeriindustrien var vel strengt tatt ikke saken. Og blir det i det heletatt produsert fyrverkeri i Norge? Kan ikke se for meg at norsk fyrverkeriproduksjon kan konkurer med land som tilbyr produktet billigere. F. eks produksjonen på Raufoss som ble lagt ned i 79. Kan heller ikke se for meg at noen livnærer seg kun på import, siden det tross alt bare er en dag i året det er marked. Staten kommer uansett til å fortsette med innkjøp, siden de fyrer opp rakettene. Det er mange som jobber med å lage fyrverkeri, uten fyrverkeri så har de ingen jobb. Dermed så er disse arbeidsplassene like viktige som bilen du bruker til og fra kino, jobb, skole eller butikken. Det er dessuten ikke noe som tilsier at bilen er nødvendig for privatpersoner. Vi kunne alle kjørt kollektivt, brukt beina, sykkel, ski, hest og kjerre. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Fyrverkeriindustrien kommer til å overleve, Staten kjøper inn raketter, og privatpersoner kjøper inn batterier. Hvis man bor og jobber i byen kunne man sikkert overlevd med kollektiv. I enkelt tilfeller er man avhengig av bil siden man vil på bilferie, hytta, besøk osv. Det som hadde vært flott derimot, var om folk brukte kollektivt mer aktivt når de selv har mulighet. Problemet derimot er hvis man bor eller jobber i utkanten. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Fyrverkeriindustrien kommer til å overleve, Staten kjøper inn raketter, og privatpersoner kjøper inn batterier. Hvis man bor og jobber i byen kunne man sikkert overlevd med kollektiv. I enkelt tilfeller er man avhengig av bil siden man vil på bilferie, hytta, besøk osv. Det som hadde vært flott derimot, var om folk brukte kollektivt mer aktivt når de selv har mulighet. Problemet derimot er hvis man bor eller jobber i utkanten. At man vil på hytta, bilferie eller besøk er ingen nødvendighet. Man kan godt bruke bussen, toget, sykkelen, hest og kjerre, ski, beina, spark, sparkesykkel, rulleskøyter med mere. Selv jobber jeg på landet men bor i byen, bruker over 3 timer hver dag på reising med kollektivt tilbud. Man er aldri avhengig av bil, det er en jævla praktisk oppfinnelse, men man er aldri avhengig av bil. Hva gjorde de før bil ble allemannseie? Døde folk da? Fikk de aldri besøkt venner og kjente? Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 det finnes en egen tråd om forbudet mot fyrverkeri... Lenke til kommentar
thrice Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Ikke det at det har noe med topic å gjøre, men greit. Jeg vil si at det å reise bort innimellom er mer nødvendig enn rakketer med styrepinne, som er saken her. Flott at du bruker kollektivt i den grad selv. Før bilen ble oppfunnet bodde man heller ikke like spredt, og jobbene var som oftest i umiddelbar nærhet av deg. Tror ikke lokaliseringsspørsmål og teknologien som påvirker lokalisering er noe vi skal ta opp her. Ang. besøk på den tiden krevde det en god del planlegging å stikke for å besøke familien i tr.heim når man bor i Oslo. Synes strengt tatt de to siste spmene dine var i overkant usaklige. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Sorry, men sammenligning av fyrverkeri og bil er og blir bare tøys. At fyrverkeriindustrien går under fordi Norge får forbud mot fyrverkeri er også fullstendig urealistisk. Kanskje alle land burde åpne for fri bruk av fyrverkeri og eksplosiver for å støtte bransjen? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Det er mange som jobber med å lage fyrverkeri, uten fyrverkeri så har de ingen jobb. Dermed så er disse arbeidsplassene like viktige som bilen du bruker til og fra kino, jobb, skole eller butikken. På samme måte som kriminelle er en helt nødvendig del av samfunnet, siden politietterforskere ellers hadde mistet jobben. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Kanskje på tide å redusere tobakksavgifter og oppheve en del røykeforbud så vi kan redde tobakksindustrien? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå