Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gjett hvilket bilmerke...


Carman

Anbefalte innlegg

Dodge lagde en modell med navn Custom 880, men Custom ble også brukt til å betegne de dyrere modellene, gjerne med hardtop os.v. Pontiac brukte også Custom-navnet på Custom s-modellen sin. Dette er en relativt sjelden bil i og med at den kun ble produsert i et modellår.

Den siste jeg kommer på med navnet Custom er Mercury, og her ble dette brukt som eneste navn.

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dodge lagde en modell med navn Custom 880, men Custom ble også brukt til å betegne de dyrere modellene, gjerne med hardtop os.v. Pontiac brukte også Custom-navnet på Custom s-modellen sin. Dette er en relativt sjelden bil i og med at den kun ble produsert i et modellår.

Den siste jeg kommer på med navnet Custom er Mercury, og her ble dette brukt som eneste navn.

 

Imponerende.. :) Men, nei.

Lenke til kommentar
innbiller meg å ha hørt om en Ford Coustom eller no... men det er sikkert bare innbillning...

 

Så vidt meg bekjent brukte Ford kun Custom for å markere at man snakket om en dyrere modell enn instegsmodellen. Dette var ganske vanlig i Amerika på den tiden, derfor har også svært mange amerikanske fabrikanter custom-modeller, custom-deluxe os.v. Derimot så brukte jo Mercury navnet som en egen modell, og Mercury er jo som kjent "luksus"-ford.

 

Ahh, endelig har det gitt avkastning å ha lest på engelske forum i ti år.

 

:!:

Lenke til kommentar

 

Ok, jeg skal rette på meg til at i senere tid ble brukt om innstegsmodellene fremfor "state of the art". Det er uansett ikke eegen modell, men kun en betegnelse. Det skal sies at man ofte i reklamer og slikt fokuserte kun på navnet "custom" for å spessifisere at man faktisk snakket om en slik en.

 

Tok et kort wikipedia-søk og etter hva jeg får ut av artikkelen støtter også den mitt syn: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Custom

 

Nå må jo Tee-Zee svare på om ditt svar var riktig, og ikke jeg. Men jeg mener likevel at det aldri var en fullverdig model.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg ikke sett bildet ditt, men jeg tror likevel jeg har kommet frem til noe passe fornuftig. Jeg regnet med at den kjente småbilen du tenkte på enten måtte være AMC Pacer eller AMC Gremlin. AMC er en sammenstiftelse laget av bla annet Hudson.

Hudson på sin side laget modellen Custom (motoren på denne aner jeg ikke), og en kan vel si at det kanskje ikke er moderfirmaet, men AMC har i hvert fall et visst slektskap til Hudson.

 

Innpå noe?

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...