erlendhagen Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Hei, eg har nettopp satt sammen ny PC, og starta den opp. Dessverre rakk eg ikkje aa "justere" noko enno, fordi eg skulle reise paa juleferie, men alt saag i utgangspunktet OK ut. Sporsmaalet er om nokon har erfaring med kor langt en kan klokke desse? Geil Black Dragon 4x2Gb Oppsettet mitt er: Vannkjolt Q6600 G0 (240x120-radiator med to langsomme vifter) Gigabyte P35 DQ6 Geil Black dragon 4x2Gb Seasonic 500W PSU (Eg har kjopt slik RAM-vifte som folger med Corsair Dominator-serien, i tilfelle det vil hjelpe.) Artig om nokon har erfaring, slik at eg veit kva eg gaar til. Erlend Endret 1. januar 2008 av erlendhagen Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Har akkurat bestilt Black Dragon 4GB (2 x 2GB) DDR2 PC8500 selv. Har også bestilt Thermalright minnekjøler med heatpipe, for å montere på. Skal bli artig å se hva jeg får ut av disse. Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Eg satt og saag paa dei der i gaar, eg og. Lot forelopig vaere, fordi eg maa ha ett par hoye, og ett par lave. I Microplex sin butikk staar begg oppgitt som "hoye". Blei litt usikker. Skal ringe for sikkerhets skyld. Det er fint om eg kan klokke settet mitt til DDR 900, for daa er eg nesten sikker paa aa faa kjore min Q6600 maks ut med FSB:DDR = 1:1 Gi lyd fra deg naar du faar provd ut! Erlend Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Eg kan inntil vidare bekrefte at der er litt å gå på med desse modulane. Mine kjører (uten heatspread'er, men med vifte) på 800MHz 4-4-4-12. Spenninga er 2,05V. Eg har stoppa frekvensen der foreløpig, fordi denne prosessoren på 9x400MHz kjører med kjernetemperaturer under last på rett under 60 grader. Eg antar at prosessor og minne blir ståande permanent på desse innstillingane. Skal sikkert presse både prosessor og minne litt lenger for moro skuld snart. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jepp. Da har jeg montert kjølingen på minnet. Men kommer ikke til å klokke noe ennå. Har mistet 2 sett med OCZ NvidiaSLI XTC 2048MB i det siste pga overklokking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå