Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

jeg har noen spørsmål ang. nese og olivenolje


Schnell

Anbefalte innlegg

Dere kan da ta dette litt seriøst her?

Har hørt om folk som ikke har spist på en dag og bare drikki vann, slik at systemet er rent, også drikki oliven-olje for at maten skal gå fortere igjennom. Vet dessverre ikke om det funker.. men synes det gir litt mening, det og "smøre tarmen"

 

Det som funker for og ikke legge på seg, er vel og droppe for mye junkfood, og drite helt i godteri og brus men heller spise gode menger av "normal mat". Det funker fint når en bare blir vant til det ;D

Håper du får noen svar

Endret av Googolplex_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første: Schnell du kan roe deg litt ned med språkbruken din, for det gir ett ganske så hissigt intrykk av deg, og liten lyst til å ta problemet ditt seriøst og faktisk gidde å svare.

 

 

-- On topic

 

Du legger på deg av å drikke et halvt glass olivenolje hver dag.

Kanskje du ikke merker det etter en uke, men etter en mnd, kanskje mer så vil du merke endringer. Kanskje ikke tallet på badevekten vil stige så drastisk med det første, men fett er faktisk veldig lett. Du vil antagelig se det på kroppen etter som tiden går.

Kan jo hende du har en aldeles høy forbrenning for alt jeg vet, for noen mennesker spiser og spiser uten å legge på seg et gram, men for all del.

 

Tro på kompisen din du og fortsett med den oljen så får du selv erfare hvordan det går :)

 

 

ang. det med å bare drikke vann en hel dag.

Å total renske kroppen og tarmer og alt bull med å bare leve på vann noen dager er faktisk ikke så ille, men hvis du da tar å drikke olje vil jeg jo kanskje tro at kroppen ''akutt'' lagrer dette i redsel for å ha noe ekstra fett å gå på hvis den ikke får regelmessig tilgang på næring.

 

 

Hvis du absolutt vil gjøre noe får å ikke legge på deg, uten alt for mye trening så kan du jo starte å drikke 2-3 kopper med grønn te og en skje med kanel eller noe.

Kanel fører til at kroppen produserer mindre insulin. Dette er gunstig ettersom insulin stimulerer fettlagring og hemmer fettforbrenningen.

Lenke til kommentar
Skal du ha noe som får fett til å skli gjennom kan du prøve legemiddelet Orlistat, selges som Simvastatin.

 

må jeg ha resept på dt?

 

Ja, og rundt 100 kg for mye.

 

Når vi er inne på legemidler, så dropp alle fra homeopater o.l. De har ingen effekt utenom placebo

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Jeg vil bare si en ting..

La oss si det funker, maten slir igjennom, men da skal heller ikke kroppen klare å ta opp noe av næringen heller da? mao maten burde komme ut så å si sånn som den så ut etter du hadde tygget den?

 

Netopp ;) Man må være helt blåst for å ta noe slikt for god fisk... Jeg er rett og slett imponert:D

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
hvordan i alle dager greier du å presse ned et glass med olivenolje?

(Innholdet, ikke glasset)

Jeg gjør det jo ikke nå lenger, når alle sa jeg ble feit av det, men når jeg gjor det holdt jeg meg bare for nesen og hev det ned, akkurat som konjak liksom :p

og det var ett halvt glass, ikke ett helt

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
kompissen min sier at viss jeg drikker ett halvt glass med olivenolje rett før jeg eter, så kan jeg ete all den junkmaten jeg vil uten å legge på meg, fordi maten bare sklir rett gjennom tarmene uten å legge seg som fett. Stemmer det?

Dessverre, er det bare overtro. Det har ingen hemmende-effekt for fet opptak.

 

jeg har prøvd det en uke nå men det smaker helt forjævlig med all den olja, så jeg gidder ikke gjøre det viss det ikke er sikkert det vriker liksom

Tommelregelen er: Hvis det funker, vil farmasøytiske selskaper slukt det allerede. ;)

også ett spørsmål til: Viss jeg drar nesen min nedover sånn mange ganger til dagen, blir den da mindre oppstopper nese???

Nei. Sinuset ditt, er fikset i en dimensjon, av beinene i skallen.

Du kan dessverre ikke forstørre den ved å dra nesen ned.

 

anar ikke, han har alltid vært feit

Kanskje han vil være mindre feit, hvis han dropper "drinken" sin.

Lenke til kommentar
Ja jeg har faktisk det, og jeg har faen etet dritmasse junkmat i romjula, men etter at jeg begynte med olivenolja så tror jeg ikke jeg har lagt på meg noenting.

 

Har du tenkt på at du kanskje har høy forbrenning så du legger ikke på deg så lett?? Eller la du på deg av ett kinderegg før,og nå når du drikker olje så kan du ete 100 kinderegg uten å legge på deg?Hahaha...uff...nei...men for alldel bare fortsett å drikk olje du

Lenke til kommentar

Det er nok ikke så usunt! Olje (spes. oliven) er jo veldig sunt da, men det ville vært bedre hvis du hadde drukket 1/6 glass eller noe. Hvor gammel er du? Hvis du er ung kan du nesten innta så mange kalorier du vil uten at det gir noen 'effekt'. Fett og proteiner er bra miks. Det at maten sklir fortere gjennom er bare tull! Du vet at tarmene har noen slags muskler som kan presse ned og holde igjen maten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...