Gå til innhold

Har Problemer med å kjøre Star Craft og Diablo i Vista


Anbefalte innlegg

Jeg har en bra maskin men gamle spill klarer den ikke.

Det blir kornete og av og til regnbuefrager.

Derfor må jeg kjøre 16-bit for at jeg skal gidde å spille dem.

Hvordan kan jeg bli kvitt det kornete.

Jeg vet at Star Craft og Diablo er gamle spill men det blir ikke kornete på den måten.

Er det vista som lager problemet eller hva kan det være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk.

Det er nesten vanskelig å se om det er maskinen som gjør det kornete eller om det er spillene.

Men spillene er jo gamle det var vel ikke bedre på den tiden eller?

 

Tjah, kan hende du spiller på en stor skjerm sammenlignet med hva som var vanlig i de dager Diablo & Starcraft var det nyeste av det nye?

Lenke til kommentar

Eg får ikkje en gong starta Starcraft i Vista og Diablo 2 virka også dårleg. Diablo 1 har eg ikkje prøvd på den pcen. Kan spele D2 singleplayer helt greit, men i multiplayer, enten det er battle.net eller LAN, så laggar musa veldig. Helt umulig å spele med i eit spel der musa er så sentral. Har ein kompis som også har samme problem i D2, trur faktisk han opplevde andre irritasjonsmomemt og, men hos han virka Starcraft utan problem.

 

Har prøvd kompatibilitetsmodus for alt som er på lista, nyaste patchar, nyaste skjermdrivarar og forskjellig. Ingenting ser ut til å virke. Veldig synd sidan det er snakk om veldig gode spel! Lurer veldi på dual boot no.

 

Det er forresten home premium eg brukar, har hørt noko om at problema skal vere mindre for dyrare versjonar av Vista, i alle fall for D2, men kan ikkje bekrefte dette.

 

Viss nokon har nokre triks så er det berre å seie ifrå :)

 

Edit:

 

Såg nettopp den her i ein anna tråd. I følge den skal Starcraft og Diablo virke uten problem. På Diablo 2 står det:

 

Diablo II - NOTE: For best results, set Compatibility Mode for application to Windows XP SP2 in the shortcut’s properties and run as Administrator. This should allow all features of game to work properly, including LAN and Battle.Net play. If the game takes too long to start up, try disabling Aero Glass (or under compatability disable desktop composition).

 

det virka ikkje for min del.

Endret av Lord_Lars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...