Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin går i sirup under installering av Vistax64[LØST]


Anbefalte innlegg

Hei, som overskriften sier har jeg bygd meg en ny maskin, med disse delene:

Asus Maximus Formula SE

Gigabyte GeForce 8600 GT Silent-Pipe 2

Intel Core 2 Quad Q6600

Kingston 1 GB 667MHz (5300) DDR2

Samsung SH-S203B

 

Her er handlevognen hvis det trengs linker til delene, minnet i den handlevognen er ikke det som står i nå, for det var ikke på lager, så bruker den 1gb kingston brikken som jeg har linket til litt lengere opp.

 

Problemet mitt er at under installasjonen av Vista x64, er det akkurat som om alt fryser mens den laster inn installasjonsfilene, (da skjermen er svart med en grå/hvit progresjons strek nederst) når denne prosgresjons streken når max.

Jeg tenkte ikke noe mer over det, og lot bare maskinen få litt tid på seg, og da jeg kom tilbake (noen timer etterpå) var den kommet inn i det velg språk, tid, og pengeformat bildet, her gikk alt som det skulle (ikke noe lagg på mus eller "rullgardinene", så jeg valgte og trykket neste.

Enda en gang "frøs" maskinen, nå i den fine blågrønne skjermen der det bare står please wait. Der har den ikke stått så lenge enda, så vet ikke om den kommer videre, men den har definitivt brukt lengere tid enn den skal...

 

noen som har noen ideer om hva som kan være feil og hva jeg kan gjøre med det?

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat det samme problemet her også, har installert det på 2 Amd baserte maskiner med 2gb ram på begge, dette er Vista 32 bit, men det går utrolig tregt, installerte det også på min Dell Inspiron 9300 med 1gb minne og der gikk det utrolig kjapt, skjønner ikke noe av dette, skulle nesten trodd Vista ikke likte Amd cpu'er.

Lenke til kommentar

da klarte jeg å løse det selv :D

trikset ble å koble fra en bøtte hardisker, men hvorfor kan man ikke installere vista med disse tilkoblet? :S

det er jo helt idiotisk, er jo stor sjangse for at det blir tull hvis man kobler til en masse hardisker med ting på etter at windows er installert, ser for meg noe mbr tull, så jeg må ha vista CD-en i dvd spilleren alltid :thumbdown:

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...