SirAmp Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Hei, som overskriften sier har jeg bygd meg en ny maskin, med disse delene: Asus Maximus Formula SE Gigabyte GeForce 8600 GT Silent-Pipe 2 Intel Core 2 Quad Q6600 Kingston 1 GB 667MHz (5300) DDR2 Samsung SH-S203B Her er handlevognen hvis det trengs linker til delene, minnet i den handlevognen er ikke det som står i nå, for det var ikke på lager, så bruker den 1gb kingston brikken som jeg har linket til litt lengere opp. Problemet mitt er at under installasjonen av Vista x64, er det akkurat som om alt fryser mens den laster inn installasjonsfilene, (da skjermen er svart med en grå/hvit progresjons strek nederst) når denne prosgresjons streken når max. Jeg tenkte ikke noe mer over det, og lot bare maskinen få litt tid på seg, og da jeg kom tilbake (noen timer etterpå) var den kommet inn i det velg språk, tid, og pengeformat bildet, her gikk alt som det skulle (ikke noe lagg på mus eller "rullgardinene", så jeg valgte og trykket neste. Enda en gang "frøs" maskinen, nå i den fine blågrønne skjermen der det bare står please wait. Der har den ikke stått så lenge enda, så vet ikke om den kommer videre, men den har definitivt brukt lengere tid enn den skal... noen som har noen ideer om hva som kan være feil og hva jeg kan gjøre med det? Endret 1. januar 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg tror vista 64x krever mye ram. Hvor mye ram har du? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 yep vista generelt spiser ram til frokost, lunch og middag, det står i en 1 Gig brikke nå, som skal byttes ut til 2x2 når de kommer, men trodde ikke 1 gig skulle være for lite til bare å installere det? Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Kanksje ikke det men jeg har 32- bit og sliter men det og har en gig. Så når du har 64 bit er det ihvertfall sikkert at den trenger enda mer. Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Det kan være for lite men en gig å installere med. Kanksje du skulle prøve 2 når du skal installere? Tips hvis det funker til din pc og du skal bytte ut all rammen kjøp Geil:http://www.hardware.no/anbefalinger/minne_ram/ram_minne/4767 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 som jeg allerede har skrevet i 2 poster, jeg har ikke mer enn en brikke på 1 gig, men har bestilt et 4gig ocz platinum på 2x2 gig Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 dessuten, XP, XP64 og Server sa fra, og lot deg ikke installere det dersom du ikke hadde nok minne, kan ikke se for meg at de har gått vekk fra det på vista Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Har akkurat det samme problemet her også, har installert det på 2 Amd baserte maskiner med 2gb ram på begge, dette er Vista 32 bit, men det går utrolig tregt, installerte det også på min Dell Inspiron 9300 med 1gb minne og der gikk det utrolig kjapt, skjønner ikke noe av dette, skulle nesten trodd Vista ikke likte Amd cpu'er. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 jeg har intel cpu Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) da klarte jeg å løse det selv trikset ble å koble fra en bøtte hardisker, men hvorfor kan man ikke installere vista med disse tilkoblet? :S det er jo helt idiotisk, er jo stor sjangse for at det blir tull hvis man kobler til en masse hardisker med ting på etter at windows er installert, ser for meg noe mbr tull, så jeg må ha vista CD-en i dvd spilleren alltid Endret 1. januar 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå