Gå til innhold

Trenger hjelp til skifte av minne på bærebar

-sondre

Anbefalte innlegg

Har en Toshiba bærebar som jeg ønsker mer minne på.

Dette er nåverende og standard minne fra fabrikken:

standard : 1,024 (512 + 512) MB

maksimum utvidelsesmulighet : 2,048 MB (men andre steder står det at jeg kan ha 3GB minne :hmm: for eksempel i programmet SIW)

teknologi : DDR2 RAM (667 MHz)

Mer om pc-en HER

Så kommer spørsmåla:

1) hvor mye minne bør jeg ha på den?

2) hvordan minne bør jeg ha?

3) har hastigheten på minnet noe å si? det står jo minnehatighet 667mhz, betyr det at jeg ike kan ha mer enn det?

Endret av -sondre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

maksimum utvidelsesmulighet : 2,048 MB (men andre steder står det at jeg kan ha 3GB minne :hmm: for eksempel i programmet SIW)

Mer om pc-en HER

Så kommer spørsmåla:

3) har hastigheten på minnet noe å si? det står jo minnehatighet 667mhz, betyr det at jeg ike kan ha mer enn det?

1 - Det spørs jo hva du bruker den til / hva du har råd til.

I disse Vista tider er det vel en fordel med 2GB , men om du kjører Win 2000 og bruker maskinen til kontorbruk er sikkert 512MB plenty.

2 - Har ikke så mye å si, siden du neppe kan forandre settings i BIOS for minne. - Bruk det som er anbefalt av Toshiba, eller f.eks Kingston.

3 - Nei, maskinen kjører samme minnehastighet uansett, så om minnet klarer 667 Mhz, eller det tredoble spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar

Mer om pc-en HER

Så kommer spørsmåla:

1 - Det spørs jo hva du bruker den til / hva du har råd til.

I disse Vista tider er det vel en fordel med 2GB , men om du kjører Win 2000 og bruker maskinen til kontorbruk er sikkert 512MB plenty.

2 - Har ikke så mye å si, siden du neppe kan forandre settings i BIOS for minne. - Bruk det som er anbefalt av Toshiba, eller f.eks Kingston.

3 - Nei, maskinen kjører samme minnehastighet uansett, så om minnet klarer 667 Mhz, eller det tredoble spiller ingen rolle.

Siden jeg har Vista kjøper jeg nok 2 GB, men da har jeg to spørsmål til:

Burde jeg kjøpe 2 brikker på 1 GB eller 1 brikke på 2GB?

Og hva kan skje vis jeg setter i for mye minne?

Endret av -sondre
Lenke til kommentar
Siden den maksimalt støtter 2GB, så er 2x1GB et raskere, og billigere alternativ for deg. Du vil nok heller ikke merke stor forskjell på 667 og 800MHz. Gå for det billigste settet, du! :)

Takk!

hadde hvert fint om du kunne svare på hva som kan skje vis jeg setter i for mye mine, bare sånn for kunnskapens skyld.

Endret av -sondre
Lenke til kommentar

Akkurat det problemet har jeg ikke vært borti før, men jeg antar at hovedkortet bare vil registrere 2GB. 2GB holder til det aller meste den dag i dag!

Om du skulle gått for 4GB, så ville du nok ikke ødelagt noe, men PC-en ville ikke registrert resten, såvidt jeg vet! :)

Lenke til kommentar
Akkurat det problemet har jeg ikke vært borti før, men jeg antar at hovedkortet bare vil registrere 2GB. 2GB holder til det aller meste den dag i dag!

Om du skulle gått for 4GB, så ville du nok ikke ødelagt noe, men PC-en ville ikke registrert resten, såvidt jeg vet! :)

ok takk for alle svar. da drar jeg nok å kjøper to slike brikker i morgen, så håper jeg det blir bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...