mrala Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Har følgende problemstilling. Arbeider med et prosjekt der en offentlig person har stilt opp på 1 time langt filmopptak både hjemme og ute i naturen, men har etter flere måneder trukket tilbake uttalelsene (som ikke ennå er publisert) og krever disse slettet. Dette pga. uttalelsenes karakter. Har vedkommende krav på å få disse opptakene slettet, eller kan han/hun ikke regne med dette siden han/hun gjennom å stille opp foran kamera med kunnskapen om at klippene skal brukes til en dokumentar, har godkjent det? Trenger lovhjemmel Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Har dette skjedd, eller trenger du svaret på en oppgave i juss? I så fall, hva slags person er det og hva slags uttalelser er det? Lenke til kommentar
mrala Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Dette er en ekte sak og ikke noen oppgave. Leder av en kjent organisasjon i Norge fortalte foran kamera hvor mye han/hun _HATER_ NN. Vedkommende visste at det ble filmet, snakket inn i kamera og ønsker nå å trekke tilbake uttalelsene. Enkelte av uttalelsene er så sterke at det kan brukes som bevismateriale i en pågående rettsak. Endret 1. januar 2008 av mrala Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Du sletter ikke potensiellt bevismateriale. Det er ulovlig. Lenke til kommentar
mrala Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Du sletter ikke potensiellt bevismateriale. Det er ulovlig. Det er jeg fullt klar over. Jeg er mildt sagt ute etter å ta denne vedkommende for disse uttalelsene vet jeg med sikkerhet vil bli brukt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Vennligst omformuler siste setning: Jeg er mildt sagt ute etter å ta denne vedkommende for disse uttalelsene vet jeg med sikkerhet vil bli brukt. PCen fikk hikke... Endret 1. januar 2008 av Gurin Lenke til kommentar
mrala Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Vennligst omformuler siste setning:Jeg er mildt sagt ute etter å ta denne vedkommende for disse uttalelsene vet jeg med sikkerhet vil bli brukt. PCen fikk hikke... Jeg er ute etter å få denne personen dømt og jeg vet med sikkerhet at uttalelsene vil bli brukt i rettsaken Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Da får du brenne en kopi på DVD og sende til politiet. Er dette konfidensiellt, eller kan du si mer om hva saken handler om? Er det en rasistisk politiker eller noe sånt? Som har drept eller skadet noen? Lenke til kommentar
mrala Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Da får du brenne en kopi på DVD og sende til politiet. Er dette konfidensiellt, eller kan du si mer om hva saken handler om? Er det en rasistisk politiker eller noe sånt? Som har drept eller skadet noen? Ja, det er dessverre konfidensielt, men skulle gjerne ha skrevet mer om hva saken dreier seg om. Det kommer nok noe om dette i mediene om noen måneder vil jeg tro. Men det er nok ikke noen ny Valla-skandale for å si det slik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå