Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Filmopptak av offentlig person?

mrala

Anbefalte innlegg

Har følgende problemstilling. Arbeider med et prosjekt der en offentlig person har stilt opp på 1 time langt filmopptak både hjemme og ute i naturen, men har etter flere måneder trukket tilbake uttalelsene (som ikke ennå er publisert) og krever disse slettet. Dette pga. uttalelsenes karakter. Har vedkommende krav på å få disse opptakene slettet, eller kan han/hun ikke regne med dette siden han/hun gjennom å stille opp foran kamera med kunnskapen om at klippene skal brukes til en dokumentar, har godkjent det?

Trenger lovhjemmel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en ekte sak og ikke noen oppgave.

Leder av en kjent organisasjon i Norge fortalte foran kamera hvor mye han/hun _HATER_ NN. Vedkommende visste at det ble filmet, snakket inn i kamera og ønsker nå å trekke tilbake uttalelsene. Enkelte av uttalelsene er så sterke at det kan brukes som bevismateriale i en pågående rettsak.

Endret av mrala
Lenke til kommentar
Vennligst omformuler siste setning:
Jeg er mildt sagt ute etter å ta denne vedkommende for disse uttalelsene vet jeg med sikkerhet vil bli brukt.

PCen fikk hikke...

Jeg er ute etter å få denne personen dømt og jeg vet med sikkerhet at uttalelsene vil bli brukt i rettsaken

Lenke til kommentar
Da får du brenne en kopi på DVD og sende til politiet.

Er dette konfidensiellt, eller kan du si mer om hva saken handler om? Er det en rasistisk politiker eller noe sånt? Som har drept eller skadet noen?

Ja, det er dessverre konfidensielt, men skulle gjerne ha skrevet mer om hva saken dreier seg om. Det kommer nok noe om dette i mediene om noen måneder vil jeg tro. Men det er nok ikke noen ny Valla-skandale for å si det slik ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...