Gå til innhold

Hva venter oss i 2008?

Anbefalte innlegg

Hw.no Glem en ting som heter Usb 3.0??

USB 3.0 (Future version): On September 18, 2007, Pat Gelsinger demonstrated USB 3.0 at the fall Intel Developer Forum. USB 3.0 is targeted at ten times the current bandwidth, roughly 4.8 Gbit/s, utilizing a parallel optical cable.[20] USB 3.0 is planned to be released in the first half of 2008.

Backwards-Compatibility: USB 3.0 is designed to be backwards-compatible with USB 2.0 and USB 1.1. [21]

Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Usb_3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine spådommer:

- Kraftig prisfall på NAND flashminne

- SSD blir standard på små bærbare

- Blu-ray/HD-DVD-brennere kommer ned til tusenlappen

- Terabyte-disk til 1000 kroner

- Generelt økt fokus på mindre strømforbruk

- Året da AMD/ATI overrasker og slår kraftig tilbake

Lenke til kommentar

Som alle andre - gleder meg til SSD blir mer tilgjengelig og rimeligere. Ellers har jeg ikke noe i mot TB disker til ca. 1000 kroner.

Og så vil jeg ha mer fokus på strømforbruk/varme i PC - og miljø er jo i "skuddet" om dagen. Små, kalde lydløse PC-er uten bevegelige deler = må ha :)

Lenke til kommentar
venter fortsjatt på at skjermkort for bærbare maskiner skal dukke opp som mulighet til bruk i stasjonære (for å minske strømforbruket), samt at skjermkort i bærbare maskiner blir lett å bytte ut =D

eller for den del laptoper som bruker standardriverne fra grafikkkort produsenten...

er nå lut lei at en må til laptop produsenten for å finne drivere, siden disse gjerne slutter med å ordne nye når neste modell kommer ut døra...

Lenke til kommentar
Optimus Maximus-tastaturet har fått utrolig mye PR, men ingen har så langt sett noe til et fungerende tastatur. Siste nytt nå er at de første leveransene skal være klare i februar 2008 - vi venter i spenning.

Stemmer vel ikke helt...

GRISELÆKKERT!

*sikle*

Venter på programmer som støtter bruk av flere kjerner!

Endret av Jonern
Lenke til kommentar

I slutten av 2008 får vi vel se linux 2.7/2.8-dev. skrivestøtte for NTFS og (håpe) reiser4 i kjerne treet. KDE4.1 kommer nok til å glede mange, wine og cedega prosjektene lover mye rart av året (synes at DX10 og støtte for CS3 burde få prioritet jeg da :p). Kanskje vi ser noen gode spill titler også :), en oppfølger til crysis med bedre gameplay hadde vært fint.

Billigere SSD disker og gjerne en 1TB+ til en bedre pris, samt en kombinert Blu-ray/HD-DVD spiller til under lappen. Kanskje på tide med en ny skjerm og da hadde billig og bra LCD skjerm 20-24' som kan brukes i noen år vært en drøm :p

Lov og Håpe :grin:

Lenke til kommentar
æh, skrive støtte for ntfs har det vel vært på plass i noen versjoner nå?

Tenker da på at de endelig gidder å dumpe den inn i standard treet. Skrivestøtten som er der har mange mangler. Blant annet at du ikke kan endre størrelse på filene.

Den skrivestøtten som fungerer skikkelig er i fuse, så den har ikke noe i kernel-treet å gjøre uansett. Bruk fuse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...