Bjonski Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Hei, jeg har en webserver stående på rommet, men det er en stund siden jeg brukte den sist. Problemet er at jeg har glemt brukernavn og passord, og alt jeg prøver er feil. Jeg har søkt på google, men der finner jeg bare ut hvordan man skal gjøre det med den grafiske delen, jeg har pure tekst. Noen måter jeg kan finne brukernavn og passord? edit: typisk? jeg fikk det til en stund etter jeg postet dette.. tråden kan stenges. Endret 1. januar 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Dette er et kjøp og salg forum -_- Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Dette er et kjøp og salg forum -_- Dette er nå så langt jeg ser en server underdel av hardware.. og det er spurt mange spørsmål her som ikke har med kjøp/salg. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hvordan fikk du det til da? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Hvordan fikk du det til da? when you boot up your computer, and see the grub screen (it says something like press ESC to enter grub menu) press the escape key, ESC.. then choose the newest kernel with the words (recovery mode) next to it.. Slik. Men servern er skrap, så jeg bruker en Windows pc nå. Lenke til kommentar
ubernoob1 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 I grub (boot loaderen) så kan man trykke "e" for å endre linje for det som skal startes opp. Legger man til en "s" på slutten av linjen før man booter, så booter man i "single user mode" og man har da root tilgang. Derifra kan man bytte passord. Dette om man ikke har valget recovery. Da er det jo selvfølgelig lettere. Det kommer ann på linuxdistribusjon. Men av samme grunn kan det være viktig å sette passord i grub for at andre ikke skal fikle med den og få full tilgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå