MooseOnTheRun Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hei! Jeg klarte og miste den eksterne hardisken min i bakken. Noe som gjorde at nå vil den ikke starte. Man kan høre at den prøver når man starter den men den klarer lissom ikke å "surre" den i gang. Noen som vet noe jeg kan gjøre? PS: har skrudd den opp for å se om det var noen ledninger eller no som var falt ut men så ingen, har heller ikke mye peiling på det der Godt nytt år! Lenke til kommentar
KAS Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Et par spørsmål: Var disken på eller av da den gikk i bakken? Hvilken type disk er det snakk om (merke/modell)? Uten at det er meningen å gi deg forhåpninger; siden du først har skrudd opp kabinettet, kan du forsøke å montere disken i en stasjonær PC og se hvordan den oppfører seg der? Mest sannsynlig må du nok bare forsone deg med at den er såpass skadet at du ikke kan gjøre noe selv. Harddisker er finmekanikk og er ikke beregnet på slike "stunts". Noen modeller tåler dog mer enn andre, og det kan være lurt for fremtiden å holde seg til disse, da uhell jo kan skje. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Noen som vet noe jeg kan gjøre? Du kan kjøpe ny. Og ikkje kaste den nye i bakken Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Er en seagate 320 Gb, 7200 RPM. Husker ikke helt hva modellen heter, men kan skru opp og se hvis det er viktig. Kabinettet er hardt, aliminium eller jern eller no. Den var på da den falt i bakken ja... Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 PS: har skrudd den opp for å se om det var noen ledninger eller no som var falt ut men så ingen, har heller ikke mye peiling på det der Godt nytt år! Du skrudde den vel ikke så mye opp at du så de blanke skivene? Da kan det ha kommet små støv/korn etc... Det kan ødelegge mer, hvis du i det heletatt får den til å funke igjen, men antakeligvis er det noe med lese/skrive armen som er fukka. Da er det bare å betale masse for proffhjelp, eller si til deg selv at filene ikke var så viktige + kjøpe en ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå