Gå til innhold

Problemer med Guitar Hero 3

sj81

Anbefalte innlegg

Jeg har så langt 2 problemer med GH3.

1. Når jeg har rundet carrier-mode i normal så blir en sang unlocked og det står at jeg kan kjøpe den i shopen. Men jeg finner den ikke i shoppen. Noen som har peiling på hvorfor???

2. Jeg har internettoppkoblingen fixet til wiien og den fungere eller i wii og også i GH3, for jeg kommer inn på hovedsiden i nintendo wfi eller hva d nå heter....men når jeg skal lete etter matcher, enten automatch elller noen annen måte så får jeg bare beskjed om at den ikke finner motstandere....noen som har peil på hva jeg kan gjøre???

Mvh

Sj81

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

først må du dytte inn en brukbar kontroller:

gh01.jpg

For å ''kjøpe'' ting må du ut i hovedmenyer og velge ''options'' og ''the store''.. her finner du klær, gitarer mm.

Har ikke prøv'd netplay ennå, så noen andre kan vel svare på det 2. spm.'et ditt

Lenke til kommentar

Jeg har GH3 på xboks, men går ut ifra at det er mye av det samme. Sangen du får heter "Through the fire and flame" og er av Dragonforce. På xboksen blir den automatisk lagt til under "Bonus" der du velger sang. Bare trykk den blå knappen, så skal den nok være der. Dette er som sagt på xboksen, men jeg går ut ifra at det er det samme på Wii, PC og PS3 også. ;)

Har nok ikke hatt Wii'en min på nettet ennå, så kan nok ikke hjelpe der, dessverre.

Lenke til kommentar
Jeg har GH3 på xboks, men går ut ifra at det er mye av det samme. Sangen du får heter "Through the fire and flame" og er av Dragonforce. På xboksen blir den automatisk lagt til under "Bonus" der du velger sang. Bare trykk den blå knappen, så skal den nok være der. Dette er som sagt på xboksen, men jeg går ut ifra at det er det samme på Wii, PC og PS3 også. ;)

Har nok ikke hatt Wii'en min på nettet ennå, så kan nok ikke hjelpe der, dessverre.

Through fire and flames er credits-sangen det. Den får du ved å gå gjennom spillet på hvilket som helst nivå men når du går gjennom på normal så er det en annen sang som låses opp...og denne finner jeg ikke....ikke under options og store heller....

Lenke til kommentar

hei! ikke meningen å ninja denne tråden, men siden det var et så pass ferskt innlegg som het det samme som jeg hadde tenkt å lage så skriver jeg bare spørsmålene mine her:

1. når jeg er i shop'en og velger en kategori jeg vil handle i, så spinner tingene avgårde som f***. jeg ser ikke hva det er jeg kjøper. er det meningen? at man skal være heldig hvis man tilfeldigvis trykker på noe bra? bortkastede $ mener jeg... dessuten har jeg ofte problemer med å komme meg tilbake i kategorimenyen når jeg har klikket meg inn der, så det er en annen grunn til at jeg tror det må være noe feil... ofte må jeg trykke mange ganger for å komme meg ut.

2. hvor havner styles og outfits?

3. er det meningen at det skal være veldig vanskelig å nå den blå og oransje knappen, eller er spillet ment bare for de med store hender? jeg liker utfordringene med å spille rett noter til rett tid, men når jeg får den ekstra utfordringen med å bare nå knappene (nesten umulig for meg å lage en akkord som inneholder både grønn og oransje knapp f.eks) så blir det for vanskelig. for de med små hender har da spillet en begrenset levetid :/

Lenke til kommentar
hei! ikke meningen å ninja denne tråden, men siden det var et så pass ferskt innlegg som het det samme som jeg hadde tenkt å lage så skriver jeg bare spørsmålene mine her:

1. når jeg er i shop'en og velger en kategori jeg vil handle i, så spinner tingene avgårde som f***. jeg ser ikke hva det er jeg kjøper. er det meningen? at man skal være heldig hvis man tilfeldigvis trykker på noe bra? bortkastede $ mener jeg... dessuten har jeg ofte problemer med å komme meg tilbake i kategorimenyen når jeg har klikket meg inn der, så det er en annen grunn til at jeg tror det må være noe feil... ofte må jeg trykke mange ganger for å komme meg ut.

2. hvor havner styles og outfits?

3. er det meningen at det skal være veldig vanskelig å nå den blå og oransje knappen, eller er spillet ment bare for de med store hender? jeg liker utfordringene med å spille rett noter til rett tid, men når jeg får den ekstra utfordringen med å bare nå knappene (nesten umulig for meg å lage en akkord som inneholder både grønn og oransje knapp f.eks) så blir det for vanskelig. for de med små hender har da spillet en begrenset levetid :/

1. har opplevd dette selv, men tror d bare er en bug el dårlig kontakt mellom wii-moten og gitaren....hvis du går ut av spillet og restarter så burde d bli bra igjen

2. Knappene er litt lengre fra hverandre en på GH1 og GH2 gitarene, men som du ser i linkene nedenfor så er ikke små hender noe problem :)

Lenke til kommentar

Styles og Outfits er klær tli folkene (sier seg jo selv da). For å bruke dem går du tilbake dit der du velger hvem du vil spille med. Når du har styles og outfits får du spørsmål om hva han/hun skal ha på seg. Legg for øvrig merke til at Styles er forskjellige variasjoner av samme kostyme, men Outfits er et helt nytt kostyme. Det interessante er at når du først har kjøpt et nytt Outfit kan du kjøpe nye Styles til det også. Lars kan for eksempel kle seg ut som viking, og når du har kjøpt den får du mulighet til å kle ham opp i flere forskjellige variasjoner av viking-kostymet. ;)

Når det gjelder knappene slet jeg noe innmari i GH2 da jeg gikk fra Easy til Medium på grunn av den hersens blå knappen. Det var vanskelig å huske hvilke finger som matchet hvilken knapp, men med litt øvelse satt det. Jeg sliter ennå litt med den oransje knappen i GH3, men selv den begynner å komme seg. Jeg har store problemer med å ta en grønn og oransje note samtidig, men hver for seg er de ikke noe problem. Når jeg vet det kommer en oransje note (spesielt om det ikke kommer en grønn på en stund) flytter jeg hele hånden et hakk ned, så pekefingeren hviler på rød, langfingeren på gul og så videre. Det kan selvsagt være litt komplisert å huske på at alle fingerene matcher en ny knapp midt i sangen, men det går med litt øvelse. Kommer det en og annen oransje (evt grønn) flytter jeg raskt hånden opp (eller ned) til den, før jeg flytter hånden ned igjen og spiller normalt. Det er ikke så vanskelig som det høres ut som. Alt du trenger å huske på er tre ord. Øvelse Øvelse. Øvelse. ;)

Hva er forresten den andre sangen du låser opp? Jeg har gått gjennom GH3 karrieren både i singleplayer og co-op (på xboks, men likevel) og alt jeg fikk var Through the fire and flame? Nå ble jeg litt nysgjerrig. :huh:

For øvrig har jeg av og til lagt merke til at den røde knappen slutter å fungere, ofte når det selvsagt kommer en drøss røde noter på rad. Det skyldes at halsen på gitaren er litt for løs og gir dårlig kontakt. Det fikses lett med å trykke den bedre på plass. Nå er dette som sagt på xboks versjonen, men det kan kanskje være noe sånt du sliter med i butikken? Bare et tips.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Hva er forresten den andre sangen du låser opp? Jeg har gått gjennom GH3 karrieren både i singleplayer og co-op (på xboks, men likevel) og alt jeg fikk var Through the fire and flame? Nå ble jeg litt nysgjerrig. :huh:

Husker ikke hve den heter. Litt irriterende egentlig. Får vel gå gjennom på normal en gang til da å finne d ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...