Gå til innhold

Høytalere for PS3, tv og muligens PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stort sett alt kan kobles til de tre tingene, men kjøper du typiske "PC-anlegg" så må du konstant bytte ledning.

Et mer hjemmekinoanlegg vil ha flere innganger, noe som betyr at du kan trykke på en knapp for å bytte inngang som forsterkeren skal hente signaler fra.

Fra PS3 får du en optisk kabel, og det får du sansynligvis fra PCen også, og da står du igjen med TVen, som sannsynligvis gir deg en vanlig RCA stereokabel.

De aller aller fleste surroundrecievere du får kjøpt har nok innganger til å kunne koble på alle de tre.

Jeg vil anbefale at du kikker litt på hvor mye du kan bruke, så blir det lettere å finne noe passende.

Men som et utgangspunkt kan jeg anbefale DENNE høyttalerpakken.

som jeg tror vil gjøre det veldig bra sammen med Cambridge 540R v.2 Hjemmekinoreceiver.

Det kommer på ca 6150 + frakt og kabler og spiller mye bedre enn alt du finner i de fleste elektronikkforetninger.

Skal du ha subwoofer vil jeg på det sterkeste anbefale en XTZ 8 eller 10", som koster henholdsvis 1700 og 3000 kroner + frakt.

Lenke til kommentar

Det var ikke ment som noen kritikk på noen måte, men jeg var skråsikker på at noen kom til å foreslå det ganske kjapt ...

Personlig liker jeg ikke Z-5500, og har heller ingen kamerater som synes dette er bedre enn hi-fi anlegg. Kjenner en som har Z-5500 og som deler min mening, men han har ikke råd til noe skikkelig, så da slo han seg til ro med Z-5500; enn så lenge i hvertfall ;)

Helt kurrant hvis du bryr deg null og niks om lyden, men bare vil ha noe som buldrer fælt og ser pente ut mener jeg.

Bor du i blokk, rekkehus eller andre steder hvor naboer kan bli plaget av bass, så ikke kjøp Z-5500 i hvertfall. Bassen sprer seg utrolig mye, og høres nesten bedre i rommet ved siden av og på utsiden av huset :p

Lenke til kommentar

Det kommer garantert en eller annen og roper "Z-5500 FTW!" snart :p

*grøss*

Hva har du imot z-5500 da? Til PS3 spilling.

Har egentlig ingenting imot z-5500 som PS3 lydformidler.

Jeg har derimot sett meg virkelig lei av all lovprisningen av settet som foregår. Det er IKKE et skikkelig hjemmekinoanlegg, effekten tilsvarer IKKE 500+ watt, og bassen er IKKE bra.

Lenke til kommentar

Om det hovedsaklig skal brukes til andre ting enn musikk/film så kan du nok gå en del ned i pris fra det Bluum anbefalte. Komboen han anbefaler gir mye for pengene, er ikke det, men personlig så ser jeg ikke poenget i å legge ut nesten 7k for noe som skal brukes til TV-titting og spilling. Tror et par Dynavoice F-6 og en billig fosterker med tre innganger duger i massevis. Surround får du vel knapt bruk for i TV-sammenheng, og til spilling er du nok i stor grad for opptatt med det du driver med til å legge merke til det.

edit: Evt. så duger et vanlig PC-anlegg også, men da må du stresse med bytte av ledninger, overganger osv.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...