Gå til innhold

Info: Minnesparere.com på VG og andre sider

Anbefalte innlegg

Minnesparere.com har sneket seg inn som reklame på en del nettsteder (VG, Start m.fl). Når man besøker disse nettstedene vil man få en popup som forteller at det er funnet feil på pc, at den er utsatt for trusler etc.

IKKE installer dette.

Dette er altså ikke noe som ligger på PC-en din og du trenger i utg.pkt ikke å gjøre noe annet enn å IKKE installer programmet. Fortsett og les VG du. Regner med at noen jobber på spreng for å luke ut dette fra systemene sine.

Er du usikker på om du har fått dette på PC-en sin så kan du kjøre gjennom langversjonen i følgende post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246

Mer info: http://oppdatert.blogspot.com/2007/12/vgno...prer-virus.html

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan kanskje de som har opplevd dette, svare på? Er det fortsatt slik at minnesparere.com (e.l) spretter fram?

Vil nevne at om man begynner å få denne popuppen vilkårlig, så bør man absolutt kjøre gjennom med et oppegående antispywareprogram.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare komme med en liten kommentar til disse popup greiene.

Jeg er innom VG mange ganger hver eneste dag og er ikke plaget av pop up i det hele tatt.

Hver eneste dag er jeg innom utenlandske nettsider som er mye mer skumle enn stakkars Vg , uten noe som helst pop up

greier.

Er helt overbevist om at det er riktig oppsett av Firewall +Nettleser (og tilleggsprogrammer) +andre programmer

som hindrer dette plageriet.

Lenke til kommentar
Jeg vil bare komme med en liten kommentar til disse popup greiene.

Jeg er innom VG mange ganger hver eneste dag og er ikke plaget av pop up i det hele tatt.

Hver eneste dag er jeg innom utenlandske nettsider som er mye mer skumle enn stakkars Vg , uten noe som helst pop up

greier.

Er helt overbevist om at det er riktig oppsett av Firewall +Nettleser (og tilleggsprogrammer) +andre programmer

som hindrer dette plageriet.

Jeg er heller ikke plaget av popup og ble derfor overrasket når jeg plutselig fikk det opp på vg.no.

Har sagt at jeg godtat popup på VG.no, så der kommer den nok gjennom. Og det er garantert at det er fra vg.no den kommer, spessielt når jeg skulle inn på VGtv

Men har ikke sett den på noen dager nå.

Kjører Vista ultimate med IE 7 og F-secure antivirus 2008. Så skulle ha nok beskyttelse, men sikkert på grunn av at jeg har svart at jeg alltid skal godta popup fra VG.no kom minnesparere gjennom.

Vet ikke hva f-secure hadde sagt om jeg godtok å installere programvaren, testet dette aldri ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...