Gjest gutt16-vil-ha-hårfarge!! Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hei! Jeg er en gutt på 16 år, blir 17 i mars. Velger å være anonym ettersom at jeg synes dette er veldig flaut! Problemet mitt: De siste 2-3 månedene har jeg funnet en del hårstrå foran på pannen og midt på hodet, som er gråe. Før i tida fikk jeg det aldri. Jeg har aldri farga håret, og jeg bruker ikke voks/gele/o.l til noen stor grad heller. Pappa, som er 58, har hatt grått hår siden han var i 20-åra. Men han han er ikke skalla. Men som sagt, har han ikke ett eneste svart hår på hue mer. Kan dette være arvelig? Jeg må vite hva jeg kan gjøre for å forhindre dette uten å måtte starte å farge håret mitt osv. Håper jeg kan få gode svar! Mvh. gutt16, og godt nyttår. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Bare og la der være...Ikke stort du får gjort med det da.....Du kan jo farge håret dit men det blir jo slitsomt i lengden da...Mitt forslag er og klipp det ned til 2-4 mm og la det være med det....Har man begynt og få grå hår så får man neppe stoppet det...Bare og akseptere nå ........ Lenke til kommentar
Compsognathus Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Det med hår er veldig avhengig arv, og siden faren din fikk grått hår tidlig så er det stor sjanse for at også du får det. Selv har jeg bestandig syntes at det er kult med grått hår, til og med hos unge folk. Lenke til kommentar
Lubbne_Ludde Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 samme som han over meg sa. Når du får hvit/grått hår er veldig avhengig av gener. Trodde man kanskje arvet håret fra mor'siden, men kan godt hende jeg tar veldig feil og at det bare er tilfedig siden du nevner din far og slikt. Ble egentlig veldig itvil, men som sagt. Mulighetene for at du og kan få hvit hår i tidlig alder kan jo ligge der for alt jeg vet. Lenke til kommentar
Compsognathus Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg tror det er bevist nå at det er 50% større sjanse for at du arver håret fra morsiden, men selv har jeg arvet håret fra faren min, og det har 2 av mine 3 brødre også. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Du kan farge det, men da anbefaler jeg å holde det gående til alt blir grått. Så fjerner du fargen og alle tror du har bleikt det. (Og kle deg som Billy Idol! haha. ) Nah, seriøst så er det masse med muligheter. Farging, du skal skrelle hode, parykk. Eller det beste; aksepter det. Det er mangen som har grått hår. Og det er temmelig kult (i min meining)....Steven Martin, Leslie Nielsen osv. Ofte er stress og angste årsak til grått hår. Mulig du har noe problemer der? Lenke til kommentar
Lubbne_Ludde Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg tror det er bevist nå at det er 50% større sjanse for at du arver håret fra morsiden, men selv har jeg arvet håret fra faren min, og det har 2 av mine 3 brødre også. Helt sikker på at det ikke er en langt ut i mors slekten som har nogenlunde likt hår som din far? mao det går jo ann å arve et par generasjoner tilbake. Lenke til kommentar
Gjest Guest_netta_* Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg kan fortelle hvorfor faren din ikke har mistet håret. Det har direkte å gjøre med den tidlige gråningen. Gråe hår henger bedre fast/er mer robuste, derfor blir skjeldent menn som blir tidlig grå, skallet. Det er sant, selv om det høres rart ut, bare tenk etter. Så der har du hvertfall noe positivt. Ikke vær flau, det er bare genene dine, og du har ikke forårsaket det selv. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Bedre å være skallet enn grå. Bare å rake det alt av og la det være slik. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Grått hår er da mye bedre enn å miste hår...! Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Heller grått en skallet tbh, men jeg ville heller ha barbert hodet istedet for grått hår. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Nah, seriøst så er det masse med muligheter. Farging, du skal skrelle hode, parykk. Eller det beste; aksepter det. Det er mangen som har grått hår. Og det er temmelig kult (i min meining)....Steven Martin, Leslie Nielsen osv. Leslie Nielsen er 82 år. Steven Martin er 63. På ein som har passert pensjonsalder kan det kanskje sjå bra ut, men når du er 16 er det neppe like artig. Ellers er det tøffare med kvitt hår enn grått når ein kjem opp i den alderen. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Tidlig gråning Dette defineres som gråning før 20 år hos europeere og før 30 år hos afrikanere. Fenomenet regnes som gentisk betinget og er dominant arvelig. Endret 20. juli 2008 av Sonja84 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Fenomenet regnes som gentisk betinget og er dominant arvelig. Hvilket betyr at det er nok at bare en av foreldrene dine har det for at du kan risikere å få det selv. Endret 20. juli 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
thaislap Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg har det samme selv. Helt fra puberteten kunne jeg finne grå hår her og der, og det har jeg enda. Jeg var totalt lys blond før, nesten hvit fram til sånn 15-16 år, så ble jeg bare mørkere og mørkere. For to år siden var jeg plutselig helt mørk med rødlig skjær (i sterkt lys). Nå er jeg lys blond igjen. Jeg skjønner ingenting, men det plager meg hvertfall ikke. Pappa har alt håret og er helt grå, morfar har alt håret og er helt grå - de fleste gutta i familien på begge sider har det meste av håret i grå tilstand. Unntatt onkel, han har ikke så mye hår Så, det er genetisk arvelige ting. Jeg er forresten 26. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Får blonde og rødhårede folk hvitt hår og mørkhårede folk grått hår, eller hvordan er det? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Er selv 16, og hører av og til fra muttern at jeg har litt gråe hårstrå her og der... Har ganske svart hår, så de er lette å se, men nå har jeg vært på ferie, og har oppholdt meg flere dager ute i ekstremt solvær og med solfaktor 50 på meg, har faktisk merket at litt av hårene på siden av hodet mitt er blitt blonde Hvordan få slutt på det? Tja, parrykk? :!: Endret 24. juli 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
Compsognathus Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Er selv 16, og hører av og til fra muttern at jeg har litt gråe hårstrå her og der... Har ganske svart hår, så de er lette å se, men nå har jeg vært på ferie, og har oppholdt meg flere dager ute i ekstremt solvær og med solfaktor 50 på meg, har faktisk merket at litt av hårene på siden av hodet mitt er blitt blonde Hvordan få slutt på det? Tja, parrykk? :!: Eventuelt farge håret? haha, blir ganske dumt å begynne med parykk for å skjule noen grå hår. Og jeg er ganske sikker på at om man hadde brukt parykk for å skjule grå hår så hadde du gått rundt å tenkt på at du bruker parykk mye mer enn de grå hårene dine. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå