maasoey Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 God kveld i stua. Hva feiler maskina mi? Crysis har store problemer med å rendre skygger, og i tillegg så lagger hele spillet. Antialiasing går ikke an å slå på en gang. 1080p-filmer hakker noe sinnsykt, og henger seg veldig ofte. Jeg bruker den nyeste CCCP-pakken for kodeker. Og i tillegg de nyeste driverne fra nVidia.com. Dere ser hardwaren min i signaturen. Hvis det har seg slik at prosessoren min er for treg for å se HD-filmer, så blir det bestilt en C2D-cpu i morgen. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ser ut som cpuen er flaskehalse, men du har vel bestilt mer enn C2D vel? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Alle maskiner sliter med crysis. Selv de beste maskinene sliter med crysis på high og med aa. Du kunne jo alltids prøvd en clean install når det kommer til HD avspilling, men vet ikke om det hjelper. CPU'en din burde være kraftig nok. Ellers kan du jo alltid overklokke:) Når det kommer til oppgraderingen må du huske at du trenger et nytt hovedkort også. (Vis det er C2D du skal ha). Lenke til kommentar
maasoey Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Har et Asus P5B Deluxe liggende her. Funker det? Men liksom, maskina er helt nyformatert. Og jeg vet at Crysis er veldig krevende. Skal ikke klage om jeg bare får lav FPS, men alle teksturene ser "knuste" ut. Og skyggene er rare. Kan det være harddisken min som er treg? 7200 RPM 16mb Cache. Tror det er en Seagate. Lenke til kommentar
navbeacon Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Har du prøvd dette? AMD Dual-Core Optimizer - The AMD Dual-Core Optimizer can help improve some PC gaming video performance by compensating for those applications that bypass the Windows API for timing by directly using the RDTSC (Read Time Stamp Counter) instruction. Applications that rely on RDTSC do not benefit from the logic in the operating system to properly account for the affect of power management mechanisms on the rate at which a processor core's Time Stamp Counter (TSC) is incremented. The AMD Dual-Core Optimizer helps to correct the resulting video performance effects or other incorrect timing effects that these applications may experience on dual-core processor systems, by periodically adjusting the core time-stamp-counters, so that they are synchronized. http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...ities/Setup.exe Lenke til kommentar
maasoey Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Har du prøvd dette? http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...ities/Setup.exe Jepp. Maskina rebooter før installasjonen ble ferdig. Skjønner ikke'no jeg Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg hadde det problemet i Vista. Dårlige drivere til skjemkortet. Installerte XP så fungerte det fint igjen. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 oppdater BIOS, skjermkort (beta driver), lydkort, hovedkort (Chipset driver) og desember oppdateringen av DirectX Lenke til kommentar
maasoey Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 oppdater BIOS, skjermkort (beta driver), lydkort, hovedkort (Chipset driver) og desember oppdateringen av DirectX Alle drivere unntatt Beta-driver er oppdatert. Men jeg har ikke DX fra desember. BIOS'en er oppdatert. Men har DirectX noe å si for HD-filmer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå