Gå til innhold

Ekstern harddisk med automatisk backup

Anbefalte innlegg

Mine foreldre har en PC med kun 1 harddisk, og den har kræsjet en gang, og da mistet de alt av bilder og dokumenter.

Tenkte å ta en ekstern harddisk, hvor de lett kunne legge alt det.

Det er jo ikke noe problem å styre lagringen til Word og Excel ditt, eller at de legger bildene dit direkte.

Det er jo ett større problem at de ikke ønsker å ha den på hele tiden, eller huske å slå den på når de starter maskinen, helst ikke putte noe inni heller.

Finnes det en LETT måte å enten starten en ekstern harddisk sammen med PCen, eller at det automatisk blir tatt når de slår den på av og til?

Skal ha noe annet fra Komplett, så hvis det er spesifikke produkter, så hadde det vært greit med link dit.

EDIT:

Det enkleste blir vel kanskje å dytte inn en USB minne pinne bak på maskinen?

EDIT 2:

Jeg kan jo selvfølgelig bruke en ekstern harddisk i 2.5" typen, som bruker strøm fra USB, da vil alt funke som det skal.

Det tar litt tid, men det kommer :!:

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mine foreldre har en PC med kun 1 harddisk, og den har kræsjet en gang, og da mistet de alt av bilder og dokumenter.

Tenkte å ta en ekstern harddisk, hvor de lett kunne legge alt det.

Det er jo ikke noe problem å styre lagringen til Word og Excel ditt, eller at de legger bildene dit direkte.

Det er jo ett større problem at de ikke ønsker å ha den på hele tiden, eller huske å slå den på når de starter maskinen, helst ikke putte noe inni heller.

Finnes det en LETT måte å enten starten en ekstern harddisk sammen med PCen, eller at det automatisk blir tatt når de slår den på av og til?

Skal ha noe annet fra Komplett, så hvis det er spesifikke produkter, så hadde det vært greit med link dit.

EDIT:

Det enkleste blir vel kanskje å dytte inn en USB minne pinne bak på maskinen?

EDIT 2:

Jeg kan jo selvfølgelig bruke en ekstern harddisk i 2.5" typen, som bruker strøm fra USB, da vil alt funke som det skal.

Det tar litt tid, men det kommer :!:

Husk at om du bare dirigerer alle filer til en ekstern disk blir det ingen backup.

Det er vel omtrent like sansynlig at den eksterne disken dør, som at den interne dør.

Det du trenger er at alt lagres på den interne disken, og sikkerhetskopieres til den eksterne med jevne mellomrom.

Selv bruker jeg en enkel liten BAT fil til dette med XCOPY (i tillegg til å laste opp alle viktige filer til en ftp, og alle bilder til Eurofoto), fungerer greit til mitt bruk, men krever jo at jeg skrur på den eksterne disken, og starter backupen manuelt.

Finnes jo også mange programmer som gjør dette automagisk, f.eks Windows sin egen backup funksjon, men det er en fordel at disken du kjører backup til IKKE står koblet til hele tiden.

Husk at både lynnedslag og virus vil gjøre mye mer ugang med disken når den står tilkoblet.

Lenke til kommentar

Det finnes en Maxtor harddisk som har automatisk backup-funksjon. En venn av meg kjøpte en på Elkjøp forleden, men jeg finner den ikke på nettbutikken.

(Den skrur seg av og på med PC-en óg)

Det finnes en Maxtor harddisk som har automatisk backup-funksjon. En venn av meg kjøpte en på Elkjøp forleden, men jeg finner den ikke på nettbutikken.

EDIT: Fant den, gitt: Maxtor One Touch 4

Endret av Fantrullen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...