Gå til innhold

Ferdigbygd Spill-PC fra komplett, 13-14k

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe en ny datamaskin nå i januar/februar, og jeg trenger litt hjelp.

PCen skal brukes til spilling (Quake III, Half-Life 2 + andre Valve-spill, BioShock...), og prisen bør ikke overstige 14 000,-. Planen er å bruke komplett.no sin PC-konfigurator. Det jeg trenger hjelp med er å velge ut komponenter. Skal ikke overklokke, og jeg trenger ikkje skjerm/tastatur/mus/høyttalere.

Noen preferanser er Windows XP som operativsystem, Intel Core 2 og GeForce 8800 XXX.

Mvh.

Øystein :)

post-25325-1199229718_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for alle svar! :)

Har gått ut fra denne listen, og har kommet fram til dette så langt (fant ikke alle komponentene). Det er disse delene jeg velger i konfiguratoren.

Har noen spørsmål:

Får bare kjøpt et skjermkort med PC-konfiguratoren, vil det gå greit å kjøpe et attåt og sette det inn etterpå?

Fare for at det kan bli høye temperaturer (flere vifter?)? Noen komponenter jeg bør bytte ut? Kraftig nok PSU?

Endret av Laman
Lenke til kommentar
Takk for alle svar! :)

Har gått ut fra denne listen, og har kommet fram til dette så langt (fant ikke alle komponentene). Det er disse delene jeg velger i konfiguratoren.

Har noen spørsmål:

Får bare kjøpt et skjermkort med PC-konfiguratoren, vil det gå greit å kjøpe et attåt og sette det inn etterpå?

Fare for at det kan bli høye temperaturer (flere vifter?)? Noen komponenter jeg bør bytte ut? Kraftig nok PSU?

Kvifor to 250 gb harddisker? kjøp heller ein 500 gb harddisk

Lenke til kommentar

Ville valgt 2 stk. 250GB harddisker fordi da kan du koble dem i Raid, så viss en av harddiskene går fyken, mister du ikke data.

Om du har 1 stk. 500GB og den blir ødelagt, mister du det du har lagra.

EDIT: Er ganske sikker på det jeg har skrevet ovenfor. Men om det er feil kan noen kommentere det ?

Takk ;)

Endret av Laffuz
Lenke til kommentar
Kvifor to 250 gb harddisker? kjøp heller ein 500 gb harddisk

Ikke dumt. ;)

Vet ikke hvorfor jeg valgte to 250 gb.

edit :

Er det mulig å få komplett til å sette sammen denne?

Ja, det er mulig. Du får dem til å sette den sammen for ca en hundrelapp tror jeg. I alle fall er det slik hos Netshop.no. :)

Ville valgt 2 stk. 250GB harddisker fordi da kan du koble dem i Raid, så viss en av harddiskene går fyken, mister du ikke data.

Om du har 1 stk. 500GB og den blir ødelagt, mister du det du har lagra.

EDIT: Er ganske sikker på det jeg har skrevet ovenfor. Men om det er feil kan noen kommentere det ?

Takk ;)

Raid 1 da tenker du på da eller? Raid 0 er ganske usikkert mtp. at dersom en av harddiskene går fløyten, så dør den andre også. Raid 1 er sikkert, men da mister du halvparten av lagringskapasiteten din. :)

Lenke til kommentar

Ja, det er mulig. Du får dem til å sette den sammen for ca en hundrelapp tror jeg. I alle fall er det slik hos Netshop.no. :)

Det ville vært kjempeflott. Hvordan går man frem da?

Lenke til kommentar

Det ville vært kjempeflott. Hvordan går man frem da?

Sender de en mail med komponenter og spør i guess?

Lenke til kommentar
I forhold til kva? 8800 GTS 512MB er eit veldig godt kort, trur ikkje det er eit dårleg valg.

I forhold til to 8800 GT, som i dette oppsettet.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...F7-E6FDD18F4266

edit :

Har bestemt meg for ikke å kjøre SLI. Hvilket av disse hovedkortene bør jeg velge om jeg skal ha kun ett 8800 GTS 512MB?

-ABIT IN9 32X-MAX WiFi, nForce-680i SLI, Socket-775,ATX,2xGbLAN,DDR2,2xPCI-Ex16

-Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

-Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

-Asus P5K Premium/WIFI-AP, P35, DDR2 Socket-775, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16

-Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX, Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 [info]

-EVGA nForce 680i SLI,Vers-A1, DDR2, ATX, Socket-775, 2xGbLAN, 1333FSB, 2xPCI-Ex16

-MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

-MSI P35 NEO-FI, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16 [info] +20.88

edit2:

Er dette et godt oppsett? Passer alt i hop?

post-25325-1199229800_thumb.png

Endret av Laman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...