Danny92 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hei! Jeg leter etter et bacup system som kan ta bacup av både filer og database. Jeg søkt uten lykke, har finni en database bacuper men den funka ikke Vet dere om noen sånne bacup systemer? Hadde vært supert!! Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Om servern kjører linux kjører du php-scriptet hver halvtime f.eks. med cron jobber. PHP: <?php include 'config.php'; include 'opendb.php'; $tableName = 'mypet'; $backupFile = 'backup/mypet.sql'; $query = "SELECT * INTO OUTFILE '$backupFile' FROM $tableName"; $result = mysql_query($query); ?> Evt. så kan du lage en bash-fil for linux: Bash: mysqldump --opt -h localhost -u user -p pass database| gzip > date(****).gzip Backup for filer har jeg ikke noe smart i hodet, men for bash kan du bruke dette: Bash: tar -g /var/log/tar-incremental.log -zcvf /backup/today.tar.gz /var/www/ /home /etc Denne tra backup av /var/www/, /home og /etc. Så bør du ha en server som overvåker en mappe backupfilene og laster ned kontinuerlig de siste backupsa, evt. FTPe filen til en annen server til backup er tatt. crontab: # +---------------- minute (0 - 59) # | +------------- hour (0 - 23) # | | +---------- day of month (1 - 31) # | | | +------- month (1 - 12) # | | | | +---- day of week (0 - 6) (Sunday=0 or 7) # | | | | | * * * * * command to be executed eks. på bruk: crontab -e 10, 20, 30, 40, 50 * * * * /etc/backup.sh >/dev/null 2>&1 Ps: Alt er utestet. Endret 1. januar 2008 av BigJackW Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg kjører linux til daglig, men av en eller annen grunn funker ikke mysql_connect. Jeg får straks sponset et webhotel. Jeg kan ta bacup via cpanele men så er det sånn at den tar bacup av alt og det vil jeg ikke. Jeg trenger bare bacup av noe mapper og database, så laster jeg det ned på pcen Men jeg kan bruke det scripte du har der, og vis jeg finner et script som kan kopiere filer over til en annen mappe så har jeg det jeg trenger Lenke til kommentar
nree Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hvis det er seriøst webhotel bør de minst ta ukentlige backup av systemene deres. Om du uansett skal ta egne backup vil jeg tro det første scriptet til BigJackW vil fungere greit, for å kopiere filer kan du bruke copy() Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Ok, jeg fant en kode som kopierer filer og sub mapper i en annen mappe <?php // A function to copy files from one directory to another one, including subdirectories and // nonexisting or newer files. Function returns number of files copied. // This function is PHP implementation of Windows xcopy A:\dir1\* B:\dir2 /D /E /F /H /R /Y // Syntaxis: [$number =] dircopy($sourcedirectory, $destinationdirectory [, $verbose]); // Example: $num = dircopy('A:\dir1', 'B:\dir2', 1); function dircopy($srcdir, $dstdir, $verbose = false) { $num = 0; if(!is_dir($dstdir)) mkdir($dstdir); if($curdir = opendir($srcdir)) { while($file = readdir($curdir)) { if($file != '.' && $file != '..') { $srcfile = $srcdir . '\\' . $file; $dstfile = $dstdir . '\\' . $file; if(is_file($srcfile)) { if(is_file($dstfile)) $ow = filemtime($srcfile) - filemtime($dstfile); else $ow = 1; if($ow > 0) { if($verbose) echo "Copying '$srcfile' to '$dstfile'..."; if(copy($srcfile, $dstfile)) { touch($dstfile, filemtime($srcfile)); $num++; if($verbose) echo "OK\n"; } else echo "Error: File '$srcfile' could not be copied!\n"; } } else if(is_dir($srcfile)) { $num += dircopy($srcfile, $dstfile, $verbose); } } } closedir($curdir); } return $num; } ?> Vis det er noen andre som trenger så funker denne tror jeg(hakke testa enda). Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Om servern kjører linux kjører du php-scriptet hver halvtime f.eks. med cron jobber. (..) Hvordan funker cron jobber? Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 google "man anacron" http://linux.die.net/man/8/anacron config fil til cron er vanligvis /etc/crontab kan sammenliknes med windows schedueler Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) for database backup bruker jeg phpMyBackupPro som fungerer bedre for meg i forhold til phpmyadmin(når det gjelder backup)... æøå og slikt lagres helt nøyaktig med phpMyBackupPro. http://www.phpmybackuppro.net/ Major features:- backup of one or several databases with or without data, table structure, ... - three types of compression (no compression, gzip or zip) - scheduled backups (by a small PHP script which must be included in an existing PHP script) - interface for managment of the backups (viewing, restoring, downloading, deleting) - backup directly onto FTP server and sending of backups by email - platform independent - only webserver and PHP needed to run e.g. on MS Windows, Linux or Mac - shell mode (to use manually or by cron script) - backup of whole file directories (on a FTP server). - backup databases from different accounts on several MySQL servers - one installation can be used for all MySQL users of one MySQL server (used by webhosters) - highest security through two alternative login methods (HTTP or HTML authentication) - easy to use interface and very easy to install - several language packages available - online help (included in pMBP) and FAQ on this website Endret 6. januar 2008 av thor918 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå