Gå til innhold

FL7: Fjerne recording?

Landeplagen

Anbefalte innlegg

To spørsmål:

Driver og fikler litt med FL7 her (er helt newb), og jeg prøvde å recorde samtidig som jeg forandret tempoet. Hvordan sletter jeg den recordingen? (Jeg vil ikke at sangen skal skifte tempo).

Når jeg bruker VST'en (?) "ToxicIII" (demo?) kommer det av og til en sånn keyboard-foss aktig lyd. Dette til og med når sangen spilles av. Er dette en form for sperre med tanke på at det er en demo, eller finnes det måter å unngå denne lyden?

Endret av Lande
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. Toxic3, mener du en hvit støy-lyd? Da er demoen som lager den som en slags sperre ja ;)

Men når du prater om opptaket, forklar litt nærmere hva du har gjort, jeg forstår ikke helt hva du vil gjøre. Slette hvordan? Er det midi eller lyddata? Og tempoet du har endret, mener du da at du spilte raskere, eller at du endret på bpm'en til fruity mens du spilte inn? Sistnevnte er en seperat datatabell med info, så den kan beholdes om du vil.

Lenke til kommentar
Men når du prater om opptaket, forklar litt nærmere hva du har gjort, jeg forstår ikke helt hva du vil gjøre. Slette hvordan? Er det midi eller lyddata? Og tempoet du har endret, mener du da at du spilte raskere, eller at du endret på bpm'en til fruity mens du spilte inn? Sistnevnte er en seperat datatabell med info, så den kan beholdes om du vil.

Jeg forandret beats per minute ja, bmp'en. Jeg trykket altså på "record" (rett ved siden av play og stop) og forandret på bmp. Dette ble lagret uten at jeg tenkte over det, og nå vet jeg ikke hvordan jeg sletter denne "recordingen".

Lenke til kommentar

I Fl-browsern går du inn på current project --> automation --> enten initialized controls eller Pattern X (x er da pattern du tok opp i), eller så finnes infoen i main automation om du tok opp i playlisten. Så er det bare å finne eventen som heter "tempo (coarse)", høyreklikke og delete event.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...