Gå til innhold

Philips 32PFL5522

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm :hmm:

Sjekket nettop Phillips 32PFL5522D'n som selges på siba, og det er et par forskjeller i spesifikasjonene fra den som selges på elkjøp:

- På elkjøp står det at tven har 6000:1 i kontrast, mens på siba står det 7500:1

- På elkjøp har tven 178/178 i synsvinkel mens på siba har den 176/176

Hvem har rett? Det kan jo umulig være to forskjellige versjoner av den samme TVen?

"Forbedre seeropplevelsen med integrert digital tuner

Med denne TV-en kan du nå nyte fordelene med digital-TV, elektronisk programguide og innhold med digital kvalitet. Samtidig kan du se på bilder med overlegen kvalitet med Pixel Plus HD-klarhet og detaljnivå.

SPESIFIKASJONER

Sideforhold: 16:9 , Widescreen

- Lysstyrke: 500 cd/m²

- Dynamisk skjermkontrast: 7500:1

- Svartid (typisk): 8 ms

- Visningsvinkel (horisontal): 176 grader

- Visningsvinkel (vertikal): 176 grader

- Diagonal skjermstørrelse (tommer): 32 tomme

- Diagonal skjermstørrelse (cm): 81 cm

- Skjermtype: LCD WXGA Active Matrix TFT

- Paneloppløsning: 1366 x 768p

- Bildeforbedring: Pixel Plus HD, Luminance Transient Improver, Fargetransientforbedring, Dynamisk kontrastforbedring, Contrast Plus, 3/2 - 2/2 Motion Pull Down, 3D-kamfilter, Aktiv kontroll, Digital støyreduksjon, Sagtannundertrykking, Progressive Scan

- Skjermforbedring Anti-refleksbehandlet skjerm"

Forresten, begge sier at TVen har "Pixel Plus HD". På Wikipedia står det:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pixel_Plus

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

In 2005, Pixelplus 2 was launched. This version was the first to be able to perform motion reinterpolation on 480p and 576p material.

In 2006, Pixelplus 3 was launched. This version was the first to be able to perform motion reinterpolation on 720p and 1080i material.

In 2007, Pixel Perfect HD was launched. This version was the first to be able to perform motion reinterpolation on 1080p material.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg vet det ikke er snakk om Pixel Perfect HD, men er det Pixelplus 3 de mener? Siden den er den eneste bortsett fra Perfect HD som kan bruke Pixel plus i HD oppløsning?

Endret av Scarymovies
Lenke til kommentar
Var på vinterbro, bor i Ski så det er den nærmeste Elkjøpen :hrm:

Noen som bor i Ski - Oslo området som vet om noen Elkjøper som har tven inne? :ermm:

Elkjøp har i en annonsegaranti garantert at du får kjøpt varen i tre dager. Hvis ikke skal de skaffe samme produkt til samme pris, eller et bedre produkt til samme pris. Stå på. Ellers er det synd, men ikke overraskende, at flere ser ut til å ha blitt lurt av Elkjøp i denne sammenhengen. Det er to stykker allerede her på forumet, og gud vet hvor mange ellers i landet.

Lenke til kommentar
Var på vinterbro, bor i Ski så det er den nærmeste Elkjøpen :hrm:

Noen som bor i Ski - Oslo området som vet om noen Elkjøper som har tven inne? :ermm:

Elkjøp har i en annonsegaranti garantert at du får kjøpt varen i tre dager. Hvis ikke skal de skaffe samme produkt til samme pris, eller et bedre produkt til samme pris. Stå på. Ellers er det synd, men ikke overraskende, at flere ser ut til å ha blitt lurt av Elkjøp i denne sammenhengen. Det er to stykker allerede her på forumet, og gud vet hvor mange ellers i landet.

Ja, men tviler på at de hadde latt meg få en tilsvarende eller bedre tv til samme pris og vist til masse BS jeg ikke hadde orka å krangle meg gjennom hehe :p

Siba er et fristende alternativ da, men skjønner ikke helt disse spesifikasjons forskjellene, tven er jo også dyrere der.. men det er vel bare pga at elkjøp hadde et bedre tilbud.

Endret av Scarymovies
Lenke til kommentar
Men de tar også forbehold om skrivefeil og utsolgt, så er det som gjelder!

Nei, det er det ikke. Det står nederst på hver side av brosjyren at de garanterer at du får kjøpt varen i minst 3 dager. Det er ikke tatt noen forbehold om de skal bli utsolgt. Det står også tydelig forklart hva annonsegarantien innebærer. ;)

Lenke til kommentar
Ja, men tviler på at de hadde latt meg få en tilsvarende eller bedre tv til samme pris og vist til masse BS jeg ikke hadde orka å krangle meg gjennom hehe :p

Det er jo akkurat det de spekulerer i og det er greit å få bekreftet fra flere her at disse metodene fortsatt er i bruk. Enkelte Elkjøp-ansatte i forumet har tidligere beskrevet det som "glipper" og "tabber" men det viser seg jo nå at det er helt vanlig praksis.

Lenke til kommentar
Call of duty 4 klarer den Veldig bra! :D

:thumbs:

BTW, noen som spurte etter bilde settings, fant til 50PFL5522, og bildejustering bør jo være omtrendt det samme:

Brightness - 55

Colour - 45

Contrast - 65

Sharpness - 3

Colour Temp - Normal

Contrast+ - Off

NR - Off

Testa det, og det fungerer rimelig bra! :) Nå er ikke jeg ekspert på å se om det er dårlig innstilt eller ikke.

Eh? Det ble ikke såå bra. Kan noen gi meg noen bedre innstillinger eller standard innstillingene? (default)

Denne settingen gjør sånn at forskjellen (kontrast) mellom farger blir litt for lite, folk som skal være brune blir som grå eller ikke helt brunt :p.

Takk!

Lenke til kommentar

Et spørsmål til dere som har tven.

Synes dere bildene virker mer naturlige enn på andre tver? Var i en butikk for en måneds tid siden hvor alle tvene spilte Transformers filmen. Så utrolig forskjell på Phillipsen med pixel pluss sammenliknet med de andre tvene! Bevegelsene virket mye mer naturlig. Det kommer vel av at antall bilder i sekundet er høyere med pixel plus? Dette er en av grunene til at jeg har tenk til å gå med denne tven i stedenfor Samsung LE32S81.. (Begge tvene koster like mye på Siba)

Endret av Scarymovies
Lenke til kommentar

Alastor som jobber hos Elkjøp har nå i en annen tråd bekreftet at dere har blitt lurt og at annonsegarantien gjelder. Håper alle som har blitt lurt følger opp saken med sin lokale butikk og ikke lar de slippe unna med denne typen svindel. ;)

Lenke til kommentar

Alastor som jobber hos Elkjøp har nå i en annen tråd bekreftet at dere har blitt lurt og at annonsegarantien gjelder. Håper alle som har blitt lurt følger opp saken med sin lokale butikk og ikke lar de slippe unna med denne typen svindel. ;)

Hva mener du, lurt på hvilken måte?

Lenke til kommentar

Kundene har blitt lurt ved at de har fått beskjed om at de er utsolgt. I følge annonsegarantien til Elkjøp skal de da enten skaffe samme produkt til samme pris innen ti dager, eller kunden skal få tilbud om et tilsvarende eller bedre produkt til samme pris. :)

Lenke til kommentar

Bare å kjøre på,fattern skulle ha speilrefleks kamera på elkjøp, elkjøp var tomme og kunne ikke skaffe varen så da sto fattern på sitt og fikk et bedre kamera til samme pris. og IKKE kjøp forsikring, bare tull.

Lenke til kommentar
Kundene har blitt lurt ved at de har fått beskjed om at de er utsolgt. I følge annonsegarantien til Elkjøp skal de da enten skaffe samme produkt til samme pris innen ti dager, eller kunden skal få tilbud om et tilsvarende eller bedre produkt til samme pris. :)

De sa at de fikkinn nye TVer innen 7 dager hos elkjøpen jeg var på så da hadde jeg vel sikkert ikke fått et tilsvarende eller bedre produkt til samme pris :hmm: Men jeg gir faen jeg hehe, tar meg en tur til Siba i mårra tenker jeg meg :p

Endret av Scarymovies
Lenke til kommentar

Hehe, merka kaoset på Elkjøp Vinterbro i dag. Lå vel rundt en 100 reservasjoner på Philips-tven da jeg stakk rundt stengetid, og det var etter det første partiet ble revet bort rett etter åpningstid.

kjeklulf jeg lurer litt på hva du driver med. Du virker veldig bitter på et eller annet og jeg anbefaler deg at du tar kontakt med noen som jobber litt oppe i systemet i Elkjøp i stedet for å slenge masse dritt i alle tråder som omhandler kjeden på nettet. Send en e-mail til kundesenteret så kan de sikkert fikse så du får du sikkert mailen til en som jobber i ledelsen i butikkene.

Det er ikke verre enn at hvis hvilken som helst Elkjøp-butikk ikke har varen på lager, si at du ønsker å reservere en når den kommer. Be om å bli ringt opp når produktet er kommet og hører du ingenting innen 10 dager går du ned og henter en like stor tv med samme eller bedre spesifikasjoner til samme pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...