Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Philips 32PFL5522

Anbefalte innlegg

Så om skjermen skal brukes til å se film via pc, og kanskje surfe litt av og til, msn og lignende, så burde man velge en annen?

Sorry om det blir litt mas =)

Har du i så fall noen tips til en skjerm til en brukbar pris som fungerer fint til pc-bruk?

Endret av Oook
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den LGen som Elkjøp hadde timestilbud på til 5500... Det er den som hadde 1:1 Pikselmapping? Men det var på VGA inn, ikke sant? Men i tråden om Tatung til 5000 er det en fyr som sier at bildekvaliteten er mye dårligere med VGA enn DVI til HDMI...

Så: Stemmer det da at den LGen som fyren i butikken anbefalte (fordi den hadde 1:1 pikselmapping) vil treffe punktene perfekt, men ellers vil bildekvaliteten være dårligere enn DVI til HDMI på Philipsen?

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Husker min episode, senteret åpner 07:00, folk begynner å gå fort (er først i køen btw). Kommer til rulletrappa, en mann begynner å løpe, jeg løper --> alle begynner å løpe. Haha, var så moro, løper så fort jeg kan tar en kjapp cut løper inn i Elkjøp, tar kølapp, nr 1.

hehe, flaks :D.

Synes synd på de bak :p.

Lenke til kommentar
Så om skjermen skal brukes til å se film via pc, og kanskje surfe litt av og til, msn og lignende, så burde man velge en annen?

Sorry om det blir litt mas =)

Har du i så fall noen tips til en skjerm til en brukbar pris som fungerer fint til pc-bruk?

sony kdl-32s3000. den har 1:1 pixelmapping over hdmi. 6995 over disk...

Lenke til kommentar

Jeg har en stor feit død rød piksel midt på skjermen da. Kjipern.

Den er ganske stygg, men jeg merket den ikke før i dag, tenker at jeg venter noen dager og ser om den forsvinner, så tar jeg kontakt med Elkjøp.

Selv om jeg ikke oppfyller garantikravene for bytte har jeg jo åpent kjøp i 30 dager uansett.

Problemet er at TVen er ganske ok da, og jeg vil jo helst ha en TV. Hvis jeg leverer tilbake TVen og får 4444kr tilbake igjen, okay, men tilbudet deres er vel gått ut igjen og jeg må vente til neste gylne sjanse, antar jeg.

Lenke til kommentar
Virker på meg som om http://www.bestbuy.no/product.asp?utm_sour...5598&site=6 Er et bedre valg enn philipsen.

I og med at det er 1:1 pixelmapping, så vil du kunne bruke høyere oppløsning uten at pixlene blir homogene? Men, om det vil være bedre å spille på vet jeg ikke. Kanskje det blir bedre i Crysis når du kjører 1600:1000, når man tenker på oppløsning, men jeg vil tro at bildet er bedre på Philipsen.

Men, for meg, og de fleste andre som skal bruke denne TV'en til konsoll, tv, film og litt pc(selv har jeg kanskje tenkt til å se filmer fra pcen), så vil nok Philipsen være (mye) bedre.

Lenke til kommentar
Jeg har en stor feit død rød piksel midt på skjermen da. Kjipern.

Jeg begriper ikke at alle ikke får en ZERO pixel garanti snart.

Produksjonsmulighetene burde være så gode nå at det ikke hadde vært noe problem.

Noen har jo alt dette på PC skjermer (Samsung f.eks., har de det på TVer også)?

Men eneste måten å gardere seg mot det på er jo å sjekke at det er ubegrenset returrett

eller kjøpe på postordre (så man iallfall har 8 dager eller hva det nå er).

Lenke til kommentar

Alastor, jeg har en kabel (VGA -> YUV, HAMA) som jeg kjøpte på onsdag. Denne vil jeg gjerne returnere (har kvittering, emballasje etc) -ordner dette seg? Takk

Ang PC tilkobling, kan jeg bruke et VGA->DVI adapter og bruke DVI->HDMI? Skjønner at det ikke blir optimalt, men det funker.

Og til dere som kun vil se film, det funka veldig bra å se film over S-Video! Spilte nedlasta avi, funka veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...