Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Philips 32PFL5522

Anbefalte innlegg

Alfaromeo: Klesskjeder har ingen annonsegaranti :). De har "så langt lageret rekker".

Elkjøp, der jeg forresten jobber, har en egen frivillig annonsegaranti, som lyder enkelt og greit:

"Hvis vi blir utsolgt innen 3 dager fra annonsestart, og ikke innen 10 dager klarer å skaffe deg produktet garanterer vi deg et likeverdig eller bedre produkt til samme pris."

Og beskjeden som vi har fått der jeg jobber er at denne tven er dekket av annonsegarantien, dette skal avdelingsledere på de ulike butikkene vite, og bør også være kommunisert videre til selgere :).

Jeg ringte kundesenteret og de bekreftet at det ikke gjorde det. Har også spurt på mail, men de har ikke svart enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke snakk om kverulering, det er snakk om å ta løftene fra Elkjøp på alvor. De har gitt et løfte med en annonsegaranti og de markedsfører denne garantien aktivt. Da er det rett og rimelig at forbrukerne krever at de holder garantien sin. Nå ser vi jo at det er veldig ulike oppfatninger innad i Elkjøp angående om de skal holde garantien sin eller ikke...

Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om kverulering, det er snakk om å ta løftene fra Elkjøp på alvor. De har gitt et løfte med en annonsegaranti og de markedsfører denne garantien aktivt. Da er det rett og rimelig at forbrukerne krever at de holder garantien sin. Nå ser vi jo at det er veldig ulike oppfatninger innad i Elkjøp angående om de skal holde garantien sin eller ikke...

Jamen de skriver jo at dette er en vare de har begrenset antall av. Skjønner du virkelig ikke det? Hvorfor skulle de skrive begrenset antall da? Det er jo ikke vits i følge deg da, for får jo en like god eller bedre for samme prisen.

For en stund siden hadde Opel i Stavanger en anonse hvor det stod at de ga 10 000 i avslag om du leverte inn bilen din, og kjøpte ny. (det stod ingenting om antall biler) Tror du da en kunne tatt med seg 200 biler for så å få mangen nye biler av Opel eller tror du at kverulantene hadde gjort det?

Lenke til kommentar

Faktum står fortsatt fast: Elkjøp har gitt en garanti og den skal de holde. Det er derfor man gir garantier. Jeg har nettopp snakket med kundeservice og etter mange bortforklaringer måtte de til slutt innrømme at annonsegarantien gjelder allikevel. I motsetning til det Alastor sier hevder de at det ikke er gitt noen beskjed om at annonsegarantien skal gjelde også for denne tv-en.

Derfor: Alle som har blitt lurt bør snarest kontakte sin lokale Elkjøp-butikk og kreve å få kjøpt en like bra eller bedre vare til samme pris.

Lenke til kommentar
"blablabla.. bilen"..

Bilen! Entall! Ikke bilene, ikke biler, men BILEN! Derfor kan det umulig være fler enn 1 bil! Og det kan ikke misforståes!

Det samme kan heller ikke teksten som sier at akuratt den ene skjermen til 4444 er et begrenset antall.

Endret av enden
Fjernet diskusjon fra utestengt bruker
Lenke til kommentar

Jeg var også innom elkjøp i dag for å kjøpe denne TVen. De hadde den selvsagt ikke på lager, og selger begynte straks og skulle vise meg alle de andre flotte TVene de hadde som koster dobbelt så mye... :roll:

Jeg sa fra om at jeg ikke var interessert i å kjøpe en annen TV der, men spurte i stedet om jeg kunne bestille en philips 32PFL5522 til annonsert pris. Det kunne jeg, men de kunne ikke garantere noen leveringstid, og hadde ingen anelse om når denne kan leveres :roll: , så jeg sa jeg måtte tenke over saken... :hmm:

Strategien til elkjøp virker ganske innlysende... de selger et svært begrenset antall TVer på kjempetilbud for så å snakke mest mulig negativt om det billige produktet og forsøke å lokke kundene over på dyrere produkter. Ganske frekt synes nå jeg, men sånn er gamet :p. Jeg ville i hvertfall aldri hørt på hva en selger hos elkjøp anbefaler...

Lenke til kommentar

TULL. Seriøst, om du ANTE hvor mange vi har reservert av philips-tven iløpet av de siste dagene? Klar over at du fikk inntrykket av det, men jeg lover deg at strategien IKKE er slik. Det har rent ut enorme mengder tvreservasjoner og tver (vi fikk flere på lager i dag feks, og mer til uka) - og vi har som sagt annonsegaranti, noe det også står i dmen.

Men du fikk jo tilbud om å reservere, og gjør du dette kan jeg garantere deg at du får enten tven levert, eller tilsvarende tv levert så fort det er mulig.

Usj, nå hørtes jeg harsk ut. Var ikke helt meningen - bare reagerer på noe som jeg fra innsiden kan helt klart se er åpenbart feil...

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Usj, nå hørtes jeg harsk ut. Var ikke helt meningen - bare reagerer på noe som jeg fra innsiden kan helt klart se er åpenbart feil...

Hehe, no prob. Det kan selvsagt hende jeg tar feil, men på meg virket det omtrent som om selger hadde fått beskjed om å IKKE selge philipsen. Det var ikke måte på hvor dårlig den var i forhold til LGen til 6500,- f.eks.

Jeg fikk riktignok tilbud om å bestille en philips, men det var etter at jeg hadde spurt TO ganger om det var mulig, og da presiserte de at de ikke kunne gi noe tidspunkt for levering og at de rett og slett ikke ante når den var på lager igjen (hvorpå selger nok en gang anbefalte LGen til 6500 som var på lager neste uke, selv om jeg hadde sagt fra om at jeg IKKE var interessert i noen annen tv :roll: )

Endret av MetalJens
Lenke til kommentar
Hva er da vitsen med å skrive begrenset antall?

For om du er for sen og lageret er tomt, må du vente i flere uker, kanskje mnd. før de får det inn igjen....

FEIL.

Enkelte her påstår jo at garantien da gjelder, og man får en annen minst like god eller bedre etter 10 dager.

Så da spør jeg igjen, hva er vitsen?

Lenke til kommentar

<sarkasme>

vel...man kan jo ikke gå igjennom en elkjøp eller lefdal butikk uten å ha blitt anbefalt en lg tv, mye kick gir en solgt lg til hver selger?

</sarkasme>

philipsen er hvertfall en bra tv, kvalitetsmessig også. jeg tror faktisk ikke vi har hatt en eneste 5322 eller 5522 på service, og det er ganske utrolig med tanke på at de har solgt som kald pils i sahara i løpet av hele høsten. det er vel få om noen som har kommet tilbake på 30 dagers returrett også.

hvilken lg er det som koster 6500 btw, lc42?

Lenke til kommentar
<sarkasme>

vel...man kan jo ikke gå igjennom en elkjøp eller lefdal butikk uten å ha blitt anbefalt en lg tv, mye kick gir en solgt lg til hver selger?

</sarkasme>

philipsen er hvertfall en bra tv, kvalitetsmessig også. jeg tror faktisk ikke vi har hatt en eneste 5322 eller 5522 på service, og det er ganske utrolig med tanke på at de har solgt som kald pils i sahara i løpet av hele høsten. det er vel få om noen som har kommet tilbake på 30 dagers returrett også.

hvilken lg er det som koster 6500 btw, lc42?

Nei den er så dårlig at folk kaster den og driter i pengene! :!: untatt enkelte kverulanter da... :)
Lenke til kommentar

veggis: Jeg får IKKE direktesalgsprovisjon på noe jeg selger i elkjøp, det mener jeg at jeg har fortalt deg før? :). Regner med det samme gjelder lefdal. Aner ikke hvordan dere har det i Siba på slikt, og legger meg egentlig ikke oppi det.

Er 32LC42 tipper jeg han fikk til 6500,-.

Alfaromeo: Vanligvis er slike tibud også merket spesifikt med "på dette produktet gjelder ikke vår 3 dagers annonsegaranti". Dette er ikke satt opp på denne tven. Det er forklaringen :).

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått testet PS3 og Blu Ray spillern med TV'en, er utrolig fornøyd med bildekvaliteten. Fargene og kontrasten er overraskende bra, og jeg har ikke lagt merke til noe særlig ghosting (husker ikke hva det kalles på norsk hehe, etterslep?). Deja Vu på Blu Ray så helt fantastisk ut, det samme gjorde Pirates of the Carribean At Worlds End. Uncharted så også veldig bra ut.

Til å begynne med skuffet bildekvalitetn meg litt, men etter litt justering på farger, skarphet osv så det en hel del bedre ut! Kjempe fornøyd nå. Det eneste som skuffet meg, var lyden, den er altfor "bassete" og jeg er litt usikker på hvordan jeg skal fikse den.. skjønte ikke så mye av det lyd oppsettet på tven, hvertfall ikke når det kom til equalizer og du må drive å stille på de forskjellige hertz frekvensene. Ellers er jeg kjempefornøyd med TVen, og den er definitivt verdt prisen.

Her er noen bilder av Uncharted på TV'en

dsc06566nt8.jpg

dsc06586xq7.jpg

dsc06588ub9.jpg

Det ser bedre ut i virkeligheten, fargene er bla bedre og du ser flere detaljer.

Lenke til kommentar

Alastor, hils han gnomen som sto i vareutlevering&retur idag på leangen og si at han burde logge av pcen litt tidligere, trøttere person har jeg ikke sett på lenge, måtte snakke opptill flere ganger før han oppfattet hva jeg sa. Dette gjelder også igår, da jeg hadde fått beskjed om at philipsen kunne hentes da.

Kjøpte forresten en hamakabel på onsdag til kr 200,-, men den funka ikke til mitt behov. Kan jeg levere den tilbake? Har bare koblet den opp og ned 1 gang, og all emballasje er så god som ny :)

- Ellers er jeg fornøyd med både butikk og TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...