Gå til innhold

Philips 32PFL5522

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elkjøp har mange svin på skogen, ingen tvil om det.

Likevel, jeg fikk en bra TV til en bra pris. Har sittet og sett et par 720p-filmer på den, syntes resultatet ble glimrende.

Den var mindre bra på tekst osv, men det var jo helt som forventet.

Synd at det ikke er 1:1 pixelmapping, det gjør at med en 8800GT og XP blir bildet litt større enn det skulle ha vært. Det går et par cm utenfor både på siden og oppe.

Er det noen som har en bra guide til å konfigurere TVen til å virke med PC?

Jeg ser etter muligheter for å autolaunche mediaprogrammer på fullskjerm på Tven uten å sette denne som primærskjerm.

Går det også an å spille spill i full screen på sekundærskjermen?

Prøvde WoW, det ble helt ok, men ikke veldig bra.Må vel litt tweaking til. Prøvde deretter WiC med alt på høyt, det ble veldig imponerende!

Lenke til kommentar

Ja, det er flott at noen får ordnet opp. De andre som ikke fikk ordnet opp, får komme seg ned og ordne opp før 5. ;) Kanskje dere får en BEDRE TV :D

Men, litt OT. Kompis av meg kjøpte en slik TV i dag, og har en Xbox 360 med HDMI ut. Han stakk opp på Elkjøp og skulle kjøpe HDMI kabel. Han ba om den offisielle Xbox 360 HDMI AV kabelen, men fikk beskjed om at den får man bare ved kjøp av Xbox 360 Elite :p Sier litt om kunnskapen til mange av de som jobber på Elkjøp ^^, Men, men, man kan jo ikke vite alt heller da, men man bør ikke tro at man vet mer en kunden, fordi man jobber i en elektrovarebutikk..

Så man kjøpte en HDMI kabel(uten den lyd greia m. optisk lyd ut, som følger med HDMI AV kabelen til XB360) til 250 kr :\

Jeg kjøpte XB360 HDMI AV kabelen for 200 kr av en venn som har Elite, fungerte veldig bra den :D

Lenke til kommentar
Her er mine etter en runde med DVE:

Brightness - 55

Colour - 84

Contrast - 75

Sharpness - 3

Colour Temp - Normal

Eneste jeg er litt usikker på er kontrasten. :hmm:

Takk skal du ha:) skal teste denne innstillingen nå å se hvordan det blir. håper det funker bra:P

Lenke til kommentar

Jeg leste i manualen at svarte striper langs kanten er neineifyfy pga at bildet kan brenne seg fast... Er det sant, eller er det bare noe de sier for å fraskrive seg erstatningsplikt hvis det etter 4 år skulle vise seg på en av en million?

Takk

Lenke til kommentar

Nå har jeg forresten kjøpt DVI til HDMI -kabel for å koble til pc, og jeg synes det virker utmerket.

Nå er dette husets første lcd-tv, så jeg har nok så godt som ikkenoe peiling... :p

Til venstre på skjernen er det en snau cm som er og blir svart, mens på bunnen kanskje tre millimeter... ellers kommer hele bildet med, og det er klart og fint...

Vet ikke om grafikkortet har noe av æren... Catalyst Control Center virka ganske bra... Det fant navnet på tven av seg selv, og jeg fikk til og med en beskjed om at den var tilkoblet med HDMI, og hvis jeg ville ha lyd på TVen, måtte jeg bruke egen kabel til det..

Konklusjon: bra fornøyd med tilkobling til PC, Bilde passer nesten perfekt, men jeg vet ikke helt hva jeg snakker om, for jeg har aldri sett en med 1:1 pixelmapping...

EDIT: skrivefeil

Endret av madsc90
Lenke til kommentar
Nå har jeg forresten kjøpt DVI til HDMI -kabel for å koble til pc, og jeg synes det virker utmerket.

Nå er dette husets første lcd-tv, så jeg har nok så godt som ikkenoe peiling... :p

Til venstre på skjernen er det en snau cm som er og blir svart, mens på bunnen kanskje tre millimeter... ellers kommer hele bildet med, og det er klart og fint...

Vet ikke om grafikkortet har noe av æren... Catalyst Control Center virka ganske bra... Det fant navnet på tven av seg selv, og jeg fikk til og med en beskjed om at den var tilkoblet med HDMI, og hvis jeg ville ha lyd på TVen, måtte jeg bruke egen kabel til det..

Konklusjon: bra fornøyd med tilkobling til PC, Bilde passer nesten perfekt, men jeg vet ikke helt hva jeg snakker om, for jeg har aldri sett en med 1:1 pixelmapping...

EDIT: skrivefeil

Alle skjermer har pixler som ikke virker. Jeg vet de skulle lage regelverk på hvor mangen som måtte være deffekte, og hvor på skjermen de skulle være plassert før en kunne kreve ny. Du er jo heldig som har de i ytterkanten av bilde da.
Lenke til kommentar
:lol Alfaromeo, dette har ikke noe med om piksler som ikke virker, dette handler om at skjermen ikke støtter 1:1 Pixelmapping, og da blir skjermen enten for liten eller for stor. Jeg har valgt å sette den for stor, synes det er bedre.

Jepp stemmer det :p

Er det noen andre ulemper med denne TVen i forhold til andre TVer, når det gjelder PC?

Fordi han på Elkjøp sa jeg burde kjøpe LG'en ved siden av for 5500 pga den hadde 1:1 pixelmapping... Hvis det kun er det at man mangler de få radene med pixler på to av kantene er det deffinitivt ikke verdt 1000 kr!

Lenke til kommentar

Nå er nå lg-tven litt bedre på både bilde og innstillinger :). Ang pikselmapping så kan du feks ta å se nærme nærme på skjermen når du ser på tekst på internett feks, der skal bokstavene følge pikslene helt skarpt. Om det ikke er 1:1 pikselmapping vil det bli uskarpt på teksten, og kanskje kantene av bildet forsvinner.

Lenke til kommentar

Joa, Elkjøp er noe dritt!

Jeg kom i dag for å kjøpe denne Tven... som selvfølgelig var utsolgt, han karen jeg snakket med måtte jo hente en annen som kunne mer om annonsegaranti.

Han som kom da var rett og slett frekk og påsto at den var untatt annonsegaranti fordi det var så få. Det som slo meg først var ikke baree at TVen var utsolgt men hvor lite lyst jeg hadde til å noen gang kjøpe noe der igjen! :mad:

Noen som har noe jeg kan ta igjen med? salget varer til og med i morra

Dette gjelder Elkjøp Tønsberg

Noen andre som har lyst til å gå dit for å prøve så hadde det sikkert ikk gjort noe :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...