janfredrik Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Hei, og godt nyttår! Har vært på utkikk etter en ny TV i en stund nå, også så jeg en reklame for Elkjøp her i stad. En 32" LCD TV til 4444,-. Dette var billig, tenkte jeg, og sjekket spesifikasjonene på elkjøp.no. Jeg synes ikke de var ille. Dersom jeg kjøper den kommer jeg til å bruke TV-en til å se på film (720p) og vanlig kabel-TV og kanskje koble til PC-en noen ganger. Hva mener dere om denne TV-en? Endret 4. januar 2008 av janfredrik Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Steike intressant, må hive meg på denne tråden. Kunne godt tenkt meg en sånn Eh, nå sier prisen nesten 7000,- var det bare en glipp? (edit, står 7k når du ber om fulle spesifikasjoner, tar du de vekk igjen står det 4444,-) Endret 1. januar 2008 av SvennAndre Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Synes den så veldig ok ut. Virker som en kvalitetsskjerm. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Eh, nå sier prisen nesten 7000,- var det bare en glipp? (edit, står 7k når du ber om fulle spesifikasjoner, tar du de vekk igjen står det 4444,-) Ja, det må være feil. 4444 er korrekt. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 The Philips 32PFL5522D is a good all round budget performer, with excellent black level performance with outstanding HD and SD pictures for the price. If it wasn't for the poor motion handling capabilities, this screen would present a real bargain - still worth a look if you can get it really cheap. http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/Philips_32pfl5522d.htm This TV isn't blow-your-face-off brilliant, but it's a solid performer in a stylish form - and a good buy for under £500. For * Very affordable * Good connections * Easy to set up Against * Some motion shuddering Verdict Not the last word in flat TV tech, but a respectable performer for a low price http://www.tech.co.uk/home-entertainment/t...pfl5522d?page=2 Vet ikke helt jeg. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 En ting som taler i mot er at den mangler PC-inngang. Ellers ville det vært en no-brainer. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Sockets: 2 HDMI, 2 SCART, Component Video, Composite Video, PC input. Den har VGA. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg ville uten tvil gått for den om jeg skulle hatt den størelsen. Lenke til kommentar
Alfaromeo Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Om du hovedsaklig skal se film på den hadde jeg ikke kjøpt den 8ms responstid hadde iritert meg noe sinsykt hvertfall, samme med den dårlige sort kvaliteten på disse skjermene Endret 1. januar 2008 av Alfaromeo Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Sockets: 2 HDMI, 2 SCART, Component Video, Composite Video, PC input. Den har VGA. Ok. Jeg sjekket spesifikasjonene bare på sidene til Elkjøp og der står det at det ikke er PC-inngang. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Om du hovedsaklig skal se film på den hadde jeg ikke kjøpt den 8ms responstid hadde iritert meg noe sinsykt hvertfall, samme med den dårlige sort kvaliteten på disse skjermene "excellent black level" står det her Lenke til kommentar
Alfaromeo Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Om du hovedsaklig skal se film på den hadde jeg ikke kjøpt den 8ms responstid hadde iritert meg noe sinsykt hvertfall, samme med den dårlige sort kvaliteten på disse skjermene "excellent black level" står det her :!: jaja, det er ikke jeg som skal ha den. Så må bare tro det om en vil. Edit: for the price avsluttes den setningen med. Så ikke forvent alverden av den excellent black level.. Endret 1. januar 2008 av Alfaromeo Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 For this price, og prisen de nevner er "below £500", altså under 6000,-. 8ms responstid er jo helt normalt på samtlige 32"? Jeg har ikke sett mange paneler med lavere responstid enn dette. Lenke til kommentar
Steamy Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Er det noen som har erfaringer med denne tv`en? det virker som en veldig bra tv til den prisen, men er jo lov til å være skeptisk. Tv`en har jo fått helt greie treningkast og tester sier jo at svartnivået på denne tv`en er fremragende. MEN testene sier også at det er litt etterslep i skjermen:/ Merker man det når man f.eks spiller på ps3 eller ser filmer? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Om man har penger å bruke på tver til 7-9000,- så kjøper man ikke en til under 5000,-. Om 5000,- er maks, må man se på hva annet man får i denne prisklassen. Lenke til kommentar
Alfaromeo Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Er det noen som har erfaringer med denne tv`en? det virker som en veldig bra tv til den prisen, men er jo lov til å være skeptisk. Tv`en har jo fått helt greie treningkast og tester sier jo at svartnivået på denne tv`en er fremragende. MEN testene sier også at det er litt etterslep i skjermen:/ Merker man det når man f.eks spiller på ps3 eller ser filmer? Ja den er fremragende til prisen og være. Det er noe helt annet. 8ms responstid er mye. Fotball og spilling er elendig synes jeg. Har sev en lcd med 8 sek responstid. Jeg hadde aldri kjøpt den uten og vurdere bilde i butikk. Gjerne få de til å sette på en rask film, og en film med mye sort. (ringenes herre) Min lcd var også veldig bra for under ett år siden. Det var rene røverkjøpet til 15000 da. Kan tenke meg det er slike skjermer som selges til 5-8 tusen nå. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Alfaromeo: Kan du finne en 32" som har lavere enn 8ms oppløsning? 8ms er normalt på en lcd i dag. Ang det å ikke kjøpe uten å vurdere i butikk - flere kjeder har jo det slik at du kan teste tven HJEMME i egne omgivelser til det du skal bruke den til, og returnere om du ikke er fornøyd. Mye bedre enn å se i butikk. Endret 1. januar 2008 av Alastor Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 6ms er normalt. 8ms er vel litt tregt? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Ser at den også har fått 5-stjerners fra 7 av tilbakemeldingene på amazon. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg er litt skeptisk til scorene fra folk flest. Det er som oftest snakk om folk som eier sin første LCD/Plasma tv, og nesten uansett modell eller merke, så er de veldig mye bedre enn en vanlig CRT tv. Derfor tror jeg de gir den en overdreven score. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå