Gjest :dasd Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Styrketrening tror jeg har den beste effekten på selvtilitten. Jeg anbefaler deg å finne et treningsstudio. Styrketrening hjelper deg med så mangt, men jeg tenker mest på at du får endret kroppsholdning, for mange gamere sliter med det.Selvtilitten vil økes gradvis ettersom du blir størrere og sterkere. Du vil bli mer atraktiv hos damene ikke minst, og du vil i det hele tatt få bedre respons når du går ut. Pfft. Bare skaff deg selvtillit. Du har vel ikke akkurat noe å tape? Følg med på noen som har det og prøv deg fram. Bare ikke bli irriterende. Lenke til kommentar
Gjest gjest_eer Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Var i lengre tid i akkurat samme situasjon som deg; PC-spill som World of Warcraft tok opp så godt som all min fritid - jeg kuttet så å si all kontakt med mine venner i det virkelige liv. Man kan vel i grunn si at problemet "oppsto" da jeg som 14-åring gikk i niende klasse på ungdomskolen. De fleste jeg tidligere hadde hatt kontakt med oppdaget alkohol, og festing - noe som førte dem inn i nye vennegjenger, og jeg ble på en måte distansert fra det hele. I ettertid har jeg spurt meg selv om hvorfor ikke jeg "fulgte bølgen", og begynte å feste på dette tidspunktet jeg også. Jeg antar at jeg kanskje var redd for ikke å bli akseptert - samtidig som jeg også var redd for å konfrontere mine foreldre med noe slikt; Jeg tenkte vel at de aldri i verden ville latt meg få lov til noe slikt - Hva kan jeg si? Jeg var ung, og dum. Etterhvert som jeg "mistet" flere og flere av mine venner til nye vennegjenger begynte jeg også å lukke meg selv mere. Jeg satt mer og mer inne. Brukte så å si all min tid forran PC-skjermen - ikke nødvendigvis på grunn av at jeg hadde noe jeg skulle gjøre på en PC, ofte ble jeg bare sittende "for å få tiden til å gå". Jeg tenkte ofte på hvorfor jeg valgte å gjøre som jeg gjorde, men konkluderte for meg selv med at det allerede var for sent å gjøre noe med - jeg hadde jo tross alt mistet de fleste av mine venner allerede. Situasjonen ble ikke bedre når online-spillet World of Warcraft kom ut i år 2005. Det begynte som en morsom aktivitet jeg delte med et par av mine daværende venner - men så gikk alt galt.. Jeg begynte med å spille et par timer per dag.. Deretter 5-6 timer, og mot slutten gikk ALL min fritid til World of Warcraft. Jeg spilte i en av Europa's beste guilder, og raidet det som var av instancer. Når jeg sier all min fritid, så mener jeg bokstavelig talt det - i løpet av det første året WoW hadde vært på markedet, så hadde jeg nærmere 200 DØGN pålogget i spillet.. Jeg skjønte selv ikke alvorligheten av dette - for meg var World of Warcraft livet mitt. Det høres patetisk ut, og jeg sier meg fullstendig enig i det. Men når man har havnet opp i en slik tilstand, så er det ikke alltid like lett å komme seg ut igjen. Jeg hadde et inderlig ønske om å komme meg ut av denne livssituasjonen, men så på det som håpløst. Jeg ble etterhvert 18, og muligheten for å dra ut på byen kom.. Jeg hadde innstilt meg selv på at nå skulle ting bli bedre.. Nå skulle jeg ta kontroll over livet mitt.. Men det var lettere sagt enn gjort. Noen uker etter jeg hadde fylt 18 ble jeg invitert med på en fest lagmed noen i klassen - jeg godtok invitasjonen, og handlet inn øl nok i massevis.. Men når dagen da kom så ble jeg igjen usikker.. Usikker på meg selv, usikker på alt.. Jeg bestemte meg for å sitte hjemme, og diktet opp en-eller-annen unnskyldning når mine klassekammerater ringte for å spørre hvor jeg ble av.. Men så skjedde det én liten, enkel, ubetydelig ting som endret alt. Ei jente jeg var dypt forrelsket i ringte og spurte hvorfor jeg ikke kom.. Jeg turde ikke fortelle henne annet enn at jeg var på vei.. Så kom jeg nå etterhvert frem til min første ordentlige fest, hvor jeg muligens konsumerte litt mer alkohol enn hva jeg hadde godt av:) Jeg ble av en eller annen merksnodig grunn festens desiderte midtpunkt, og i klassen ble det snakket i flere måneder om mine merkelige påfunn i fylla. Etter den festen begynte ting å komme seg - jeg fikk et nytt samtaletema jeg kunne bruke for å ta kontakt med folk; Festing. I begynnelsen var jeg litt tilbaketrukket, og ble med folk ut kun ved veldig spesielle anledninger - men dette har endret seg gradvis frem til i dag. Den dag i dag er jeg de fleste festers midtpunkt - og blir invitert til flere festligheter enn jeg har ork til. Jeg har nå en stor og solid vennegjeng som jeg tilbringer så mye tid med som mulig. Har i tillegg den siste tiden blitt kjent med en helt spesiell jente, som jeg håper etterhvert kan bli noe mer enn en venn:) Vel, jeg merker at strukturen i teksten begynner å forsvinne på grunn av min økende tretthet, så jeg skal forsøke å runde av nå. Poenget mitt med dette innleget er; Det er ALDRI for sent å gjøre noe med livet sitt dersom man ikke er fornøyd med sin nåværende livssituasjon! Det skal ikke så mye til for å endre alt. En ting du bør begynne med, er å kvitte deg med WoW.. Tro meg, jeg vet det kan høres vanskelig ut, men i ettertid kommer du til å tenke tilbake på det med glede. Jeg ser hvertfall selv, at jeg ALDRI kunne tenkt meg å igjen bruke så mye tid på noe så meningsløst. Vel vel.. Håper ikke min tretthet gjorde innlegget mitt umulig å følge.. Merker at min til vanlig nokså strukturerte skrivemåte har dabbet helt ut i siste halvdel av innlegget.. Du får ha lykke til vidre - det å ta det første steget er det som er vanskeligst. Når det er gjort, er du godt i gang! Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 For å si det sånn, jeg er faen meg overlykkelig over at jeg aldri har likt onlinespill. Lenke til kommentar
John1989 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Trenger ikke å være onlinespill involvert. Jeg har aldri likt onlinespill og har likevell misset ut på det sosiale livet i rimelig mange år. Har begynt å komme meg nå da, men det var hardt. Lenke til kommentar
Gjest dadf Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Styrketrening tror jeg har den beste effekten på selvtilitten. Jeg anbefaler deg å finne et treningsstudio. Styrketrening hjelper deg med så mangt, men jeg tenker mest på at du får endret kroppsholdning, for mange gamere sliter med det.Selvtilitten vil økes gradvis ettersom du blir størrere og sterkere. Du vil bli mer atraktiv hos damene ikke minst, og du vil i det hele tatt få bedre respons når du går ut. Hvilken trening som er best er jo opp til den enkelte. Stort sett all sport har en viss styrketrening i seg og vil definitivt endre kroppsholdning ettersom man føler seg bedre. Styrketrening bygger og strammer godt opp ja, men det er ikke den eneste metoden. Det beste er å variere litt. Det styrker selvtillit no voldsomt også når man ser at kondisen kommer seg og man kan plutselig løpe en time i strekk noe man ikke var i nærheten av før engang. PS : Dette var vel ikke så sensitivt materiale at du måtte bruke gjestefunksjon? Sånn på det ytre tror jeg styrketrening vil gi det beste resultat på selvtilitten. Det er det således ingen tvil om. La meg ta fotball f.eks. Mange spiller fotball (gjør det selv)og trener flere ganger i uka, men ser dem så veldig trente ut selv om det? Greit nok at dem er slanke og gjerne har litt markere muskler og slikt, men skal du opp til et nivå jevnt over der du hele tiden får kommentarer får kroppen din( også når du har klær på deg), så er styrketrening tingen. Damer har sin smak, men jeg er overbevist at du er mer atraktiv for damene hvis du har litt mer å vise til(muskler). Jeg snakke ikke om at hvis du driver med styrketrening blir du så veldig stor, men jeg sier at det kommer helt an på hvor alvorlig og seriøst du tar det. Det går selvfølgelig an å kombinere f.eks fotball og styrketrening. Lenke til kommentar
Kjartan1234 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Styrketrening tror jeg har den beste effekten på selvtilitten. Jeg anbefaler deg å finne et treningsstudio. Styrketrening hjelper deg med så mangt, men jeg tenker mest på at du får endret kroppsholdning, for mange gamere sliter med det.Selvtilitten vil økes gradvis ettersom du blir størrere og sterkere. Du vil bli mer atraktiv hos damene ikke minst, og du vil i det hele tatt få bedre respons når du går ut. Hvilken trening som er best er jo opp til den enkelte. Stort sett all sport har en viss styrketrening i seg og vil definitivt endre kroppsholdning ettersom man føler seg bedre. Styrketrening bygger og strammer godt opp ja, men det er ikke den eneste metoden. Det beste er å variere litt. Det styrker selvtillit no voldsomt også når man ser at kondisen kommer seg og man kan plutselig løpe en time i strekk noe man ikke var i nærheten av før engang. PS : Dette var vel ikke så sensitivt materiale at du måtte bruke gjestefunksjon? Sånn på det ytre tror jeg styrketrening vil gi det beste resultat på selvtilitten. Det er det således ingen tvil om. La meg ta fotball f.eks. Mange spiller fotball (gjør det selv)og trener flere ganger i uka, men ser dem så veldig trente ut selv om det? Greit nok at dem er slanke og gjerne har litt markere muskler og slikt, men skal du opp til et nivå jevnt over der du hele tiden får kommentarer får kroppen din( også når du har klær på deg), så er styrketrening tingen. Damer har sin smak, men jeg er overbevist at du er mer atraktiv for damene hvis du har litt mer å vise til(muskler). Jeg snakke ikke om at hvis du driver med styrketrening blir du så veldig stor, men jeg sier at det kommer helt an på hvor alvorlig og seriøst du tar det. Det går selvfølgelig an å kombinere f.eks fotball og styrketrening. Jeg har spillt fotball i 10 år, jeg hadde god kondis, og sleit meg ut tre ganger i veka til jeg ble 16 år. Denne sommeren... eller ifjor sluttet jeg med fotball og begynte med styrke trening, jeg er mjukere, sprekere, større og sterkere. Men en annen ting jeg har lagt merke til med styrketrening er humøret, når jeg har spillt CS og har blitt forbannet ette 20 minutt med spilling, kan jeg gå å trene å komme hjem i topphumør. Styrketrening er en ting som du kan ta så seriøst du vil, trene når du vil og du får mer selvtillit. For meg ble livet en smule lettere når jeg begynte å trene, så jeg anbefaler trådstarter å trene. Ikke nødvendigvis styrketrening, men en aktivitet, det gjør bra både for sosiallivet og selvtilliten. Endret 6. januar 2008 av Kjartan1234 Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Sånn på det ytre tror jeg styrketrening vil gi det beste resultat på selvtilitten. Det er det således ingen tvil om. La meg ta fotball f.eks. Mange spiller fotball (gjør det selv)og trener flere ganger i uka, men ser dem så veldig trente ut selv om det? Greit nok at dem er slanke og gjerne har litt markere muskler og slikt, men skal du opp til et nivå jevnt over der du hele tiden får kommentarer får kroppen din( også når du har klær på deg), så er styrketrening tingen. Damer har sin smak, men jeg er overbevist at du er mer atraktiv for damene hvis du har litt mer å vise til(muskler). Jeg snakke ikke om at hvis du driver med styrketrening blir du så veldig stor, men jeg sier at det kommer helt an på hvor alvorlig og seriøst du tar det. Det går selvfølgelig an å kombinere f.eks fotball og styrketrening. Man skal trene for å føle seg vel med seg selv, ikke for å få kommentarer for kroppen sin hele tiden. Viss du er ute etter å få kommentarer for at du skal få bedre selvtillit så gjør du deg jo avhengig av at andre skal gi deg selvtilliten. Poenget er at styrketrening trenger ikke være den eneste måten å øke selvtilliten på. Jeg for eksempel trener styrke ja, men skulle jeg trent for å få sixpack og veldig markante muskler måtte jeg gått for et så utrolig tett program med så streng diett at det hadde ikke blitt noe gøy. Grunnen til det er at jeg er ganske stor og vil sansynligvis aldri få noen sixpack eller brystmuskler som strutter med bare skinn utenpå. Men det spiller heller ingen rolle, for jeg trener for å føle meg vel med meg selv og gjennom å trene så gjør jeg noe bra for meg selv, jeg kommer i bedre form og går sakte men sikkert nedover i vekt. Da føler jeg meg faktisk vel med meg selv og kroppen min uten at noen trenger å kommentere så flotte muskler jeg har. Get my drift? Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Trådstarter her! Har i løpet av 1 år og 3 måneder fått litt orden på sakene her. Tatt kontakt med gamle bekjente. Og fått nye venner. Jeg klarte det. Tok meg skikkelig i nakken og gjorde diverse ting: Oppsøkte gamle venner. Spørre hvordan det går osv. Foreslå å finne på noe. Begynte å snakke med folk. Snakke med dama på bussholdeplassen. Snakke med folk som står i samme kø som meg. Snakka mer med butikk ansatte. Ordna utseendet, hår voks, slutta å bite tenner. Passe på å ikke ha skitt under neglene. Barbering annahver dag. Skaffa bedre klær. Sa ALDRI nei til en invitasjon. Det være seg kino, bytur, film, butikktur, fest, sosiale sammenkomster osv. Hilste alltid på nye folk jeg møtte via bekjente. Small talk. Ga mer faen. Drakk meg sjelden skitings på festene jeg ble invitert på. Smilte mere. Sa hei til folk, også de jeg ikke kjenner. Prøvde å være den som fant på ting. Ble mere frekk, på en artig måte. Meldte meg inn i en organisasjon. Prøvde generelt å snakke så mye som mulig. Slutta å tenke på hva folk tenker. De er for opptatt med å tenke på hva andre tenker om dem! Var mer frampå, kødde med folk. Fant ut at vennskap og relasjoner går begge veier. Ikke forvent å bli invitert til ting, om du ikke inviterer dem. Folk flest er interessert i å bli kjent med folk. Problemet er at ingen tar første steget. Ble mer frampå med damer. Takk til PUA folket. Fikk mitt første kyss. Nesten kvitt jomfrudommen, men hu trakk seg i sisteliten og kuttet ut kontakt. Luremus! Tok av helt på byen en gang, og klinte med 3 forskjellige jenter på dansegolvet. Tenkte jeg bare skulle gi faen og prøve meg på så mange som mulig. Ja det var litt teit, men var gøy. Men ting tar tid. Det tar tid å bygge relasjoner. Folk tar nå kontakt med meg flere ganger i uken. Men jeg klarte det. Er nå en del av en gjeng på 10-12 stk som fester gjevnlig og har det gøy. Men det har vært hardt. Å alltid pushe seg til å gjøre skummle ting. Var heller ikke alene på siste nyttårsaften. Har levd litt sånn dobbeltliv på en måte. Har prøvd å skjule det faktum at jeg hadde få bekjente, mens jeg fikk flere venner. Ganske patetisk egentlig, men hvem gidder vel å bruke tid på en som har ingen venner? Har nå egentlig klart det de fleste klarer å gjøre. Men det var nå den helvettes wowen som la grobunnen for driten. Håper dette kan være en oppmuntring til folk som sliter. Det er mulig, men det tar tid. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Du har stått på trådstarter! Har ikke lest denne tråden før nå, og må si at jeg er utrolig imponert over at du har klart å forandre deg så mye. Gratulerer med en ny livsstil! Endret 27. mars 2009 av mushi Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 nice! gratulerer ja wow er noe skumle greier, gud å mye ekstra tid jeg fikk ved å legge det på hylla... Lenke til kommentar
thermos Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Kanonbra trådstarter! Kjenner meg utrolig godt igjen i hva du har klart. Gjennom hele ungdomskolen og frem til russetiden. Det startet å gå nedover for meg da cs kom ut , en av de første versjonene. Hadde bare to "venner". De var enda mer nerd/tapere enn meg tilogmed. I tillegg var jeg maks sjenert. Hadde lyst å synke ned i golvet bare en jente så på meg. I russetida tok jeg meg selv i nakken og bestemte meg for å snu livet, kanskje med litt drahjelp fra vår gode venn alkohol. Det var en lang vei, og jeg skal ærlig innrømme at jeg var jomfru helt frem til jeg var 21. Nå har jeg 3 ekser (er ikke helt god på forhold ennå). 8 gode kamerater. 5 gode venniner. Og en del andre litt mer perifere venner. Kan ikke si at jeg står øverst på den sosiale rangstigen akkurat. Jeg er ikke den som arrangerer alle festene, men jeg blir invitert. Så det går an å snu livet sitt til det bedre. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Gratulerer! Kjenner meg også litt igjen i noen av tingene. Har prøvd å forandre på ting og har blitt mer sosial. btw, bra du har slutta å bite tenner, høres ikke bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå